Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Här är en video på en vit Performance i Italien tillverkad i Tyskland ......för er som är hejare på italienska

Äntligen, där är den! 22:00min. Nu kan man pusta utDjastar skrev:Lite att titta på medans man väntar , enjoy !!!!![]()

Edit:
- markuswesterberg
- Teslaägare
Vet inte om vald Journalist tagit kontakt med Tesla men bör ha gjort det om han har gjort sin fakta koll ordentligt. Det står Maj i artikeln för MYP.
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Kunde inte låta bli att provsitta MYP igen, när jag hämtade min MXP igår.. behåller nog min order, man kan ju alltid ha fler bilar.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
- markuswesterberg
- Teslaägare
Var det din vita MXP som lurade mig i Norrköping?Frippanecci skrev:Kunde inte låta bli att provsitta MYP igen, när jag hämtade min MXP igår.. behåller nog min order, man kan ju alltid ha fler bilar.

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Nä det gör det inte heller. Så var det en X så var den inte ny.markuswesterberg skrev:Damn it!!!! En helt ny MXP alltså? Trodde inte det levererades nya X och med spoiler? Men tack för att du stillade min nyfikenhet!
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Är det bara jag som flera gånger dagligen besöker denna tråd för att se om det kommit någon ny uppdatering kring leveranser?
Helt sjukt, för varje dag som går nu blir jag mer och mer sugen. Samma känsla som när man var 10 år och det var julafton typ.
Vit/svart MYP beställd i början av okt 21.

Helt sjukt, för varje dag som går nu blir jag mer och mer sugen. Samma känsla som när man var 10 år och det var julafton typ.
Enda skillnaden är att julafton inte flyttades fram varja dag.....DrThomas skrev:Är det bara jag som flera gånger dagligen besöker denna tråd för att se om det kommit någon ny uppdatering kring leveranser?![]()

Vit/Svart Model Y Performance med FSD.
Lägg till högfrekventa besök av twitterkällor, fb-grupper, olika hemsidor till det så har du min vardag ocksåDrThomas skrev:Är det bara jag som flera gånger dagligen besöker denna tråd för att se om det kommit någon ny uppdatering kring leveranser?![]()

Jag har till och med köpt en uppblåsbar säng till min.hanseman skrev:Lägg till högfrekventa besök av twitterkällor, fb-grupper, olika hemsidor till det så har du min vardag ocksåDrThomas skrev:Är det bara jag som flera gånger dagligen besöker denna tråd för att se om det kommit någon ny uppdatering kring leveranser?![]()
Vit/svart MYP beställd i början av okt 21.Längtan är ju enorm! Idag kom ett paket med massa tillbehör som ska klä bilen som mattor etc. Allt känns lite mer verkligare och stillar hungern något

Hej!
Personligen upplever jag att återkopplingen från Tesla är väldigt dålig när det gäller lagda beställningar. Full förståelse för leveransförseningar med tanke på rådande världsläge, men att hålla kontakten med sina kunder bör inte vara en övermäktig uppgift.
Har en MYP beställd hos Tesla i Norrköping med preliminär leverans i April, och säljarens engagemang innan och under affären var något helt annat än efter påskrivet kontrakt. Numera är det snudd på radiotystnad, och de eventuella svar jag får bidrar inte med så mycket matnyttigt tyvärr. Enligt vår egen lista så är vi ju en handfull Norrköpingskunder, har ni samma upplevelse?
//Robban
Personligen upplever jag att återkopplingen från Tesla är väldigt dålig när det gäller lagda beställningar. Full förståelse för leveransförseningar med tanke på rådande världsläge, men att hålla kontakten med sina kunder bör inte vara en övermäktig uppgift.
Har en MYP beställd hos Tesla i Norrköping med preliminär leverans i April, och säljarens engagemang innan och under affären var något helt annat än efter påskrivet kontrakt. Numera är det snudd på radiotystnad, och de eventuella svar jag får bidrar inte med så mycket matnyttigt tyvärr. Enligt vår egen lista så är vi ju en handfull Norrköpingskunder, har ni samma upplevelse?
//Robban
rodahl76 skrev:Hej!
//Robban
Helt klart samma upplevelse här , men tyvärr har de nog ingen information alls , varken positiv eller negativ tyvärr… Jag har mailat och frågat och de svarar ju men svaret är att det inte finns någon info.
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- JohnnyBravo
- Teslaägare
DrThomas skrev:Är det bara jag som flera gånger dagligen besöker denna tråd för att se om det kommit någon ny uppdatering kring leveranser?![]()
Du är långt ifrån ensam

-
Håller helt med! Oavsett om de har någon information eller inte är det inte svårt att dra ett massmail där de anger att leveranserna kommer att bli försenade och att de kommer ha löpande uppdateringar om läget. Ett svar som inte säger något är ändå ett svar. 

- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Nope, rattar en grå.markuswesterberg skrev:Var det din vita MXP som lurade mig i Norrköping?Frippanecci skrev:Kunde inte låta bli att provsitta MYP igen, när jag hämtade min MXP igår.. behåller nog min order, man kan ju alltid ha fler bilar.
Måste ha varit en annan dåre.
Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
Beställd:
CyberTruck
Lider tyvärr av egenskapen otålighet
så drog iväg detta mail till Teslas olika funktionsbrevlådor.

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- markuswesterberg
- Teslaägare
Jag har själv slutat fråga min SA om leveransuppgifter för jag skulle tro att de är lika frustrerade som oss på att inte själva få någon info från något annat än systemet. Och det har vi själva också tillgång till genom vårt Tesla-konto. Frustrerande men Tesla har ju valt att ha det såhär. På gott och ont.
- Hillstreet
- Teslaägare
Man kan ju tycka att Tesla som kanske världens mest optimerade och tekniskt avancerade biltillverkare borde kunna peta ur sig ett exakt tillverkningsdatum åtminstone.
De har ju en hel del duktiga AI Analytics människor på det där bygget.
---
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
- markuswesterberg
- Teslaägare
Håller med om att det hade varit väldigt spännande att få veta mer om bilens väg från metalldelar till färdig produkt men problemet där är ju att jag som kund inte matchas mot en bil förrän den är färdigbyggd. Och så tror jag Tesla kommer jobba även framgent.Hillstreet skrev:Man kan ju tycka att Tesla som kanske världens mest optimerade och tekniskt avancerade biltillverkare borde kunna peta ur sig ett exakt tillverkningsdatum åtminstone.
Bra och helt rätt Honkan, jag tycker att man kan förvänta sig lite högre svansföring från en leverantör som Tesla. Det ska bli mycket intressant att se om du får någon replik.
Det kan ju omöjligt vara en happening när och var bilar dyker upp för leverans. Det finns beställningar, reservationsnummer och högst troligen någon form av spårbarhet i produktionslinan som motsvarar detta. Men om det nu mot all förmodan är ett totalt mörker och lite av ett lotteri vem som får vad, så tycker jag ändå att någon form av information ska gå ut till kunder som väntar på leverans. Speciellt när datumen har passerats.
//R
Det kan ju omöjligt vara en happening när och var bilar dyker upp för leverans. Det finns beställningar, reservationsnummer och högst troligen någon form av spårbarhet i produktionslinan som motsvarar detta. Men om det nu mot all förmodan är ett totalt mörker och lite av ett lotteri vem som får vad, så tycker jag ändå att någon form av information ska gå ut till kunder som väntar på leverans. Speciellt när datumen har passerats.
//R
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Haha, uppskattar verkligen att det inte bara är jag som är knäpp. Har en hel drös med tillbehör redan (allt från mattor och lådor, till SSD-disk och svart list för att täcka över träpanelen).DrThomas skrev:Jag har till och med köpt en uppblåsbar säng till min.hanseman skrev:Lägg till högfrekventa besök av twitterkällor, fb-grupper, olika hemsidor till det så har du min vardag ocksåDrThomas skrev:Är det bara jag som flera gånger dagligen besöker denna tråd för att se om det kommit någon ny uppdatering kring leveranser?![]()
Vit/svart MYP beställd i början av okt 21.Längtan är ju enorm! Idag kom ett paket med massa tillbehör som ska klä bilen som mattor etc. Allt känns lite mer verkligare och stillar hungern något
Har också funderat på bästa alternativ för camp mode. Är lite sugen på Dreamcase, men de är ruskigt stora.
Vad blev det för dig?
Svart Model Y Performance
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Dreamcase verkar väl vara det bästa alterantivet om man prioriterar sovkomfort. 194x94 cm känns ju helt ok, tycker det ser bredare ut på bilderna men det är klart att det blir begränsat i en bil.larjon skrev:Haha, uppskattar verkligen att det inte bara är jag som är knäpp. Har en hel drös med tillbehör redan (allt från mattor och lådor, till SSD-disk och svart list för att täcka över träpanelen).DrThomas skrev:Jag har till och med köpt en uppblåsbar säng till min.hanseman skrev:Lägg till högfrekventa besök av twitterkällor, fb-grupper, olika hemsidor till det så har du min vardag ocksåDrThomas skrev:Är det bara jag som flera gånger dagligen besöker denna tråd för att se om det kommit någon ny uppdatering kring leveranser?![]()
Har också funderat på bästa alternativ för camp mode. Är lite sugen på Dreamcase, men de är ruskigt stora.
Vad blev det för dig?
Tesla Model Y Performance
Såg den här uppblåsbara madrassen på AliExpress, tyckte den såg ganska intressant ut eftersom den inte tar så mycket plats när den inte används.
https://www.aliexpress.com/item/1005003367278506.html
https://www.aliexpress.com/item/1005003367278506.html
Vit/Svart Model Y Performance med FSD.