renes skrev:Snap02 skrev:
Och eftersom Fortum McDonalds tar 2,5 per minut o det är bara 50kw laddare i närheten av Stockholm så blir det dyrt oxå exakt som jag sa.
Det tar ca 70 min att fylla från 8 mil kvar till 90% laddning alltså 175kr.
Återigen, ta ett ögonblick och kolla upp McDonalds posten:
viewtopic.php?f=27&t=14814&start=1490#p401384
Det är alltså 174kW för 2:50 minuten. Lätt omräkning ger alltså 174kWh/60 = 2.9 kWh för 2:50, dvs 87 öre per kWh. Som du kallar dyrt.
I realiteten, säg halva den effekten och du har ett kWh pris på 1:70 ungefär. Och du har problem med det?
På 70 minuter som du säger kan du fylla på dryga 200kWh. Vilken bil har du egentligen?
Det finns ingen 100 + laddare från McDonalds nära Stockholm, närmsta är Västerås. Priset per minut är samma oavsett om det är 50kw eller 100+ laddare o det innebär att priset blir betydligt högre från 50kw.
Det jag efterfrågade var snabbladdare nära Stockholm o fick då till svar från Walker o Svensson o det visst finns 100+ laddare men det finns inga nära Stockholm.
Det jag önskar är att det finns fler alternativ om man inte kan/vill ladda hemma som är snabbare än 11kw eller 50 kw.
Att då hävda att det finns 3 st laddare med 100+ i Sverige, vad spelar det för roll när man dom ligger flera timmar bort/ halv dag?
Så återigen var finns 100+ laddare i Stockholm? Så varför ska jag titta på kartan?
Och nej jag skulle tycka det var klockrent med det priset på en 100kw laddare men på en 50kw blir det dyrt i jämförelse.
Det är även ont om 50 kw laddare står alltid en massa taxi där dom finns. Med tanke på att antalet el bilar kommer öka drastiskt kommande året så blir det värre.
Så Walker som är duktig var finns dina 100+ laddare i Stockholm?
Det är det jag efterfrågat hela tiden o fick bara drygheter tillbaka.