Sida 62 av 420

Re: Senaste version 2018.48.12.1

Postat: 22 dec 2018 09:03
av La Liberte
Kan det vara skillnad om man har model X eller S.
Jag har S och iPhone iOS 12.1.2 men inte nya appen.

Re: Senaste version 2018.48.12.1

Postat: 22 dec 2018 09:13
av kalle73
Hyted skrev:
oscfor skrev:
Finns i min iPhone-app. Tänk på att du måste ha minst iOS 10 för att få nya appar till Tesla.
Varför har inte jag det då tro.
Har senaste varsion i både bilen och telefonen.
Jag var tvungen att söka efter appen igen i App Store. Då hittade jag version 3.8.0 (den låg inte under Uppdatera).

Re: Senaste version 2018.48.12.1

Postat: 22 dec 2018 09:46
av olarsson
Hyted skrev:
oscfor skrev:
Finns i min iPhone-app. Tänk på att du måste ha minst iOS 10 för att få nya appar till Tesla.
Varför har inte jag det då tro.
Har senaste varsion i både bilen och telefonen.

Samma här. Dock fick jag felmeddelande när jag från telefonen körde uppdateringen på bilen i förra veckan. Stod att uppdateringen misslyckats. Men när jag gick ut till bilen hade den ändå uppdaterats med brasan och pruttkudden osv. Men förvärma sätena från telefonen lyser med sin frånvaro. Kan man tvinga en misslyckad uppdatering i bilen att köra igen?

Re: Senaste version 2018.48.12.1

Postat: 22 dec 2018 10:02
av Gustafsson
Räcker med att uppdatera telefonen så får man möjlighet att styra rattvärmen å sätena. Har fortfarande .46 i bilen.

Re: Senaste version 2018.48.12.1

Postat: 22 dec 2018 10:18
av oscfor
Gustafsson skrev:
Räcker med att uppdatera telefonen så får man möjlighet att styra rattvärmen å sätena. Har fortfarande .46 i bilen.
Kräver .48 vad jag har hört.

Re: Senaste version 2018.48.12.1

Postat: 22 dec 2018 10:23
av Remuz
Nu kom 49 (bilden inte relaterad)

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 22 dec 2018 10:36
av oscfor
Remuz skrev:
Nu kom 49 (bilden inte relaterad)
Den verkar främst vara för Nav-on-AP för kanadickerna.

Re: Senaste version 2018.48.12.1

Postat: 22 dec 2018 11:53
av olarsson
olarsson skrev:
Hyted skrev:
oscfor skrev:
Finns i min iPhone-app. Tänk på att du måste ha minst iOS 10 för att få nya appar till Tesla.
Varför har inte jag det då tro.
Har senaste varsion i både bilen och telefonen.

Samma här. Dock fick jag felmeddelande när jag från telefonen körde uppdateringen på bilen i förra veckan. Stod att uppdateringen misslyckats. Men när jag gick ut till bilen hade den ändå uppdaterats med brasan och pruttkudden osv. Men förvärma sätena från telefonen lyser med sin frånvaro. Kan man tvinga en misslyckad uppdatering i bilen att köra igen?
Märkligt. Nu en stund senare finns funktionen där. Tog en stund efter att appen uppdaterats. Antar att den behövde snacka ihop sig med bilen först.

Re: Senaste version 2018.48.12.1

Postat: 22 dec 2018 12:29
av Gustafsson
oscfor skrev:
Gustafsson skrev:
Räcker med att uppdatera telefonen så får man möjlighet att styra rattvärmen å sätena. Har fortfarande .46 i bilen.
Kräver .48 vad jag har hört.
Nope, inte i min, tänkte jag skriva, men efter lite bättre koll så ser jag att den nya appen inte kan aktivera rumpvärme å rattvärme. :-).

Hoppas på .48 snart då så att man an tända upp mysbrasan på skärmen. Tillsammans med tomte-ägget ska det väl kunna bli lite julstämning i bilen...
Fast kanske hade jag hellre sett en bättre regnsensor i hjulklapp

Re: Senaste version 2018.48.12.1

Postat: 23 dec 2018 12:06
av Bjelke
robpow skrev:
Fick 2018.48.12.2 i morse:
3EE1D87C-9A3D-47C7-A273-BE30C6464C2D.jpeg
Ser ingen skillnad från 48.12.1
Samma här nu, lär väl bara vara lite bugfix...

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 25 dec 2018 16:47
av Pontus
I denna versionen fungerar båda spakarna bakom ratten för göra filbyten. Dubbelt så bra :)

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 25 dec 2018 18:27
av Pontus
Jag har också noterat att bilen börjar bromsa om någon, mot förmodan, börjar blinka i filen bredvid och ligger lite snett framför mig.
Någon annan som märkt detta?

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 25 dec 2018 20:35
av westerlund
Pontus skrev:
Jag har också noterat att bilen börjar bromsa om någon, mot förmodan, börjar blinka i filen bredvid och ligger lite snett framför mig.
Någon annan som märkt detta?
Nä, men ibland bromsar den som att den tror att bilen i filen bredvid ligger i samma fil.

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 10:51
av Remuz
Vilken svamp har teslas utvecklingsavdelning rökt nu då? När man kommer ikapp en bil och ligger bakom en stund så byter ap2.5 hastighet till den som man har när man börjar omkörningen, dvs samma som bilen man ska köra om.

Satte den på 125, kom ikapp en bil i 115, hade en bil som körde mycket fortare så jag la mig bakom en stund. När jag sedan går ut i vänsterfil så sätter signfarthållaren på 115km/h. Har upprepat det om och om igen... inställning?

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 11:23
av jpetters
Samma sak på min. Jag tolkade det som att farthållaren sätts till aktuell hastighet när man avbryter AP. Klart irriterande.
Jag har 48.12.2.

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 11:25
av Remuz
jpetters skrev:
Samma sak på min. Jag tolkade det som att farthållaren sätts till aktuell hastighet när man avbryter AP. Klart irriterande.
Jag har 48.12.2.
Efter två Timmar på E4 nu så känner jag att det är dags att rulla några huvuden i Kalifornien...

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 11:42
av TeslaTissel
Remuz skrev:
Vilken svamp har teslas utvecklingsavdelning rökt nu då? När man kommer ikapp en bil och ligger bakom en stund så byter ap2.5 hastighet till den som man har när man börjar omkörningen, dvs samma som bilen man ska köra om.

Satte den på 125, kom ikapp en bil i 115, hade en bil som körde mycket fortare så jag la mig bakom en stund. När jag sedan går ut i vänsterfil så sätter signfarthållaren på 115km/h. Har upprepat det om och om igen... inställning?

Det låter ju lattjo? Är det fler som har samma problem så är det ingen tillfällighet.
Göra större ärende av det så att det åtgärdas? :shock:

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 12:17
av oscfor
2018.50 ska tydligen innehålla defroster för laddluckan på Model 3.

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 12:25
av dstr
Remuz skrev:
jpetters skrev:
Samma sak på min. Jag tolkade det som att farthållaren sätts till aktuell hastighet när man avbryter AP. Klart irriterande.
Jag har 48.12.2.
Efter två Timmar på E4 nu så känner jag att det är dags att rulla några huvuden i Kalifornien...
Upplevde det igår också. Jävligt irriterande.

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 12:47
av Remuz
dstr skrev:
Remuz skrev:
jpetters skrev:
Samma sak på min. Jag tolkade det som att farthållaren sätts till aktuell hastighet när man avbryter AP. Klart irriterande.
Jag har 48.12.2.
Efter två Timmar på E4 nu så känner jag att det är dags att rulla några huvuden i Kalifornien...
Upplevde det igår också. Jävligt irriterande.
Har bara 2h kvar på resan och sista 45min är skog utan ap, men suck vad uselt. F.ö fullt i Ödeshög när Vi åkte

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 13:07
av themax
jpetters skrev:
Jag tolkade det som att farthållaren sätts till aktuell hastighet när man avbryter AP. Klart irriterande.
Sätter bilen tillåten hastighet eller senast använda? Om den sätter tillåten hastighet ser jag inte problemet. Tror ni att det är lättare att få igenom full autonomi (regulatoriskt alltså) om bilen konsekvent bryter mot lagen (att föraren ställt högre hastighet)?

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 13:16
av Remuz
Backen upp från Jönköping, testade bakom lastbil i 32km/h, bilen satte 32km/h (sträckan har 90 som gräns)

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 13:41
av bylund
Är detta för att ni tar över själva när ni byter fil, eller är det även när bilen sköter filbyteriet?

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 15:05
av Remuz
bylund skrev:
Är detta för att ni tar över själva när ni byter fil, eller är det även när bilen sköter filbyteriet?
Både och tror jag, eller så har jag inte haft tålamod att vänta, lite oklart

Re: Senaste version 2018.49

Postat: 27 dec 2018 15:42
av mahulkp
Remuz skrev:
bylund skrev:
Är detta för att ni tar över själva när ni byter fil, eller är det även när bilen sköter filbyteriet?
Både och tror jag, eller så har jag inte haft tålamod att vänta, lite oklart
Detta inträffar när man har AP aktiverad och ex byter fil manuellt, vrider ratten så att AP deaktiveras men TACC ligger kvar. Då ändras inställd hastighet till aktuell hastighet. Irriterande, jag tolkar det som man ändrat av säkerhetsskäl. Om man låter AP göra filbytet uppstår inte detta fenomen.