Re: Senaste version 2018.48.12.1
Postat: 22 dec 2018 09:03
Kan det vara skillnad om man har model X eller S.
Jag har S och iPhone iOS 12.1.2 men inte nya appen.
Jag har S och iPhone iOS 12.1.2 men inte nya appen.
Jag var tvungen att söka efter appen igen i App Store. Då hittade jag version 3.8.0 (den låg inte under Uppdatera).Hyted skrev:Varför har inte jag det då tro.oscfor skrev:Finns i min iPhone-app. Tänk på att du måste ha minst iOS 10 för att få nya appar till Tesla.
Har senaste varsion i både bilen och telefonen.
Hyted skrev:Varför har inte jag det då tro.oscfor skrev:Finns i min iPhone-app. Tänk på att du måste ha minst iOS 10 för att få nya appar till Tesla.
Har senaste varsion i både bilen och telefonen.
Kräver .48 vad jag har hört.Gustafsson skrev:Räcker med att uppdatera telefonen så får man möjlighet att styra rattvärmen å sätena. Har fortfarande .46 i bilen.
Den verkar främst vara för Nav-on-AP för kanadickerna.Remuz skrev:Nu kom 49 (bilden inte relaterad)
Märkligt. Nu en stund senare finns funktionen där. Tog en stund efter att appen uppdaterats. Antar att den behövde snacka ihop sig med bilen först.olarsson skrev:Hyted skrev:Varför har inte jag det då tro.oscfor skrev:Finns i min iPhone-app. Tänk på att du måste ha minst iOS 10 för att få nya appar till Tesla.
Har senaste varsion i både bilen och telefonen.
Samma här. Dock fick jag felmeddelande när jag från telefonen körde uppdateringen på bilen i förra veckan. Stod att uppdateringen misslyckats. Men när jag gick ut till bilen hade den ändå uppdaterats med brasan och pruttkudden osv. Men förvärma sätena från telefonen lyser med sin frånvaro. Kan man tvinga en misslyckad uppdatering i bilen att köra igen?
Nope, inte i min, tänkte jag skriva, men efter lite bättre koll så ser jag att den nya appen inte kan aktivera rumpvärme å rattvärme.oscfor skrev:Kräver .48 vad jag har hört.Gustafsson skrev:Räcker med att uppdatera telefonen så får man möjlighet att styra rattvärmen å sätena. Har fortfarande .46 i bilen.
Samma här nu, lär väl bara vara lite bugfix...robpow skrev:Fick 2018.48.12.2 i morse:Ser ingen skillnad från 48.12.1
Nä, men ibland bromsar den som att den tror att bilen i filen bredvid ligger i samma fil.Pontus skrev:Jag har också noterat att bilen börjar bromsa om någon, mot förmodan, börjar blinka i filen bredvid och ligger lite snett framför mig.
Någon annan som märkt detta?
Efter två Timmar på E4 nu så känner jag att det är dags att rulla några huvuden i Kalifornien...jpetters skrev:Samma sak på min. Jag tolkade det som att farthållaren sätts till aktuell hastighet när man avbryter AP. Klart irriterande.
Jag har 48.12.2.
Remuz skrev:Vilken svamp har teslas utvecklingsavdelning rökt nu då? När man kommer ikapp en bil och ligger bakom en stund så byter ap2.5 hastighet till den som man har när man börjar omkörningen, dvs samma som bilen man ska köra om.
Satte den på 125, kom ikapp en bil i 115, hade en bil som körde mycket fortare så jag la mig bakom en stund. När jag sedan går ut i vänsterfil så sätter signfarthållaren på 115km/h. Har upprepat det om och om igen... inställning?
Upplevde det igår också. Jävligt irriterande.Remuz skrev:Efter två Timmar på E4 nu så känner jag att det är dags att rulla några huvuden i Kalifornien...jpetters skrev:Samma sak på min. Jag tolkade det som att farthållaren sätts till aktuell hastighet när man avbryter AP. Klart irriterande.
Jag har 48.12.2.
Har bara 2h kvar på resan och sista 45min är skog utan ap, men suck vad uselt. F.ö fullt i Ödeshög när Vi åktedstr skrev:Upplevde det igår också. Jävligt irriterande.Remuz skrev:Efter två Timmar på E4 nu så känner jag att det är dags att rulla några huvuden i Kalifornien...jpetters skrev:Samma sak på min. Jag tolkade det som att farthållaren sätts till aktuell hastighet när man avbryter AP. Klart irriterande.
Jag har 48.12.2.
Sätter bilen tillåten hastighet eller senast använda? Om den sätter tillåten hastighet ser jag inte problemet. Tror ni att det är lättare att få igenom full autonomi (regulatoriskt alltså) om bilen konsekvent bryter mot lagen (att föraren ställt högre hastighet)?jpetters skrev:Jag tolkade det som att farthållaren sätts till aktuell hastighet när man avbryter AP. Klart irriterande.
Både och tror jag, eller så har jag inte haft tålamod att vänta, lite oklartbylund skrev:Är detta för att ni tar över själva när ni byter fil, eller är det även när bilen sköter filbyteriet?
Detta inträffar när man har AP aktiverad och ex byter fil manuellt, vrider ratten så att AP deaktiveras men TACC ligger kvar. Då ändras inställd hastighet till aktuell hastighet. Irriterande, jag tolkar det som man ändrat av säkerhetsskäl. Om man låter AP göra filbytet uppstår inte detta fenomen.Remuz skrev:Både och tror jag, eller så har jag inte haft tålamod att vänta, lite oklartbylund skrev:Är detta för att ni tar över själva när ni byter fil, eller är det även när bilen sköter filbyteriet?