Bra att Bee har flatrate, men de har ingen stolpe med mera än 50kW...
Det stämmer ju inte. Det finns 6 stycken 100kW-laddare i Dalarna som betalas med Bee-kortet. Visserligen inget heltäckande nätverk, men rätt ska vara rätt.
Dessutom var det inte det jag var ute efter. Jag säger bara att om en laddoperatör kan erbjuda en flatrate så borde andra kunna göra samma sak. Och Bee har ingen bindningstid heller. Jag kommer nog teckna deras flatrate i sommar och så kan vi åka omkring med husvagnen så mycket vi vill. Och efter sommarn byter jag tillbaka till pris per kWh.
Vilken kass kundtjänst Bee har, för jag frågade om de hade snabbare laddning än 50kW och de svarade nej.
Det är väl iofs sant. 100kW-laddarna i Dalarna ägs av Dalakraft. Men det är Bee som driftar dem. Eller nåt sånt. Man betalar i alla fall via Bee.
Sedan ligger de ju utanför Stockholm och existerar per automatik inte. (enligt vissa här på forumet)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
D.3 1ST har en rekkevidde på inntil 420 km, kommer i tre utstyrsversjoner og i fire ulike farger. Alle utstyrsversjonene er godt utstyrt og tilpasset norske forhold, og dette er noe av standardutstyret;
Adaptiv cruise control, navigasjon, full-LED frontlys og 18" lettmetallfelger.
Varmepumpe, oppvarmet ratt, seter, og frontrute.
Startpris fra under kr 330.000,-* for rimeligste ID.3 1ST.
*inkl. frakt og levering Oslo.
Ok, här kommer alltså det EXAKTA priset i SEK!
330 KNOK till KSEK 363KSEK. Lägg på diverse vagnskadegaranti etc -> 379KSEK. Lägg på moms 473 750 SEK Avrundad prislista: 479 000 SEK startpris
Var så goda!
Ps. 190 000 är bara att sluta drömma om, punkt.
Tycker ändå att jag hade ganska rätt!
Nu är det ju fortfarande indikativa priser som kommer direkt från VW...
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
ID.3 1st under 410.000
ID.3 1st Plus under 475.000
ID.3 1st Max under 535.000
Hmmm.... var det inte under 350.000.- som var kommunicerat tidigare.
Fortfarande någon som tror att importörerna inte snor våra bonuspengar?
(För er som inte fattar vad jag menar 350K + 60K = 410K)
Mvh Barnungen Fanboy.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
ID.3 1st under 410.000
ID.3 1st Plus under 475.000
ID.3 1st Max under 535.000
Hmmm.... var det inte under 350.000.- som var kommunicerat tidigare.
Fortfarande någon som tror att importörerna inte snor våra bonuspengar?
(För er som inte fattar vad jag menar 350K + 60K = 410K)
Mvh Barnungen Fanboy.
Priserna ovan är väl för 1st edition varianten (62kWh). Det ska ju så småningom även komma en lite billigare ”Standard Range” version (48kWh).
Ja, det stämmer. 350 tusenkr eller 30 tusen EUR, har de hela tiden sagt är frånpris för lägsta spec, med 50 kW dc laddning. Specen som är intressant, som 1st har, har hela tiden kommunicerats ligga högre i pris. Inga nyheter eller mygel där.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
ID.3 är startpunkten för en ny epok för elbilar. Topprestanda tillsammans med banbrytande design och generös räckvidd. Vi vill på allvar elektrifiera Sverige, priset på ID.3 kommer därför starta under 350.000 kr. Följ med oss på resan.
VW Sverige lovar ett pris på under 350.000kr.
Med stöd blir det 290.000kr.
De som har 10% rabatt betalar 315.000kr minus 60.000kr, 255.000kr netto.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Ja, men de lägst specade bilarna för 350 tusen kommer sannolikt inte levereras 2020. Och ingen garanti finns för statligt stöd på 60 tusen för evigt, så ta det lugnt med pukorna och trumpeterna.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Vilken kass kundtjänst Bee har, för jag frågade om de hade snabbare laddning än 50kW och de svarade nej.
Det är väl iofs sant. 100kW-laddarna i Dalarna ägs av Dalakraft. Men det är Bee som driftar dem. Eller nåt sånt. Man betalar i alla fall via Bee.
Alla laddstolpar som Bee har driftas av lokala kommunala elbolag, här i Kalmar är det tex Kalmar Energi. Göteborgs Energi har också snabbladdare på bra mycket mer än 50kW som driftas av Bee. Bee startades av Öresundskraft, Jämtkraft och Tekniska verken i Linköping.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ja, men de lägst specade bilarna för 350 tusen kommer sannolikt inte levereras 2020. Och ingen garanti finns för statligt stöd på 60 tusen för evigt, så ta det lugnt med pukorna och trumpeterna.
60.000kr stödet kommer med stor sannolikhet höjas till 100.000kr enligt Centern.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Alla laddstolpar som Bee har driftas av lokala kommunala elbolag, här i Kalmar är det tex Kalmar Energi. Göteborgs Energi har också snabbladdare på bra mycket mer än 50kW som driftas av Bee....
Var då nånstans? I Göteborg är det ju InCharge överallt och mig veterligen finns (tyvärr) bara två laddare med 150kW i Gbg. En laddare står hos Möller bil och den tillhör dem, och den andra står vid falutorget, men den är inte kopplad till Bee såvitt jag vet.
Jag inbillar mig (kan vara helt fel) att laddarna i Dalarna som jag nämnde skiljer sig lite från resten. De var initialt gratis i några år, och sedan när de började ta betalt för laddning tog dåvarande Clever över ansvaret för debiteringen. Men så som jag minns står det ingenstans på laddarna att det är Bees laddare. Det är inte helt uppenbart vilket laddkort man ska använda. En del verkar fortfarande vara lite halvgratis dessutom. Jag har laddat där ett antal gånger i somras, blippat med Clever kortet, men betalat har jag aldrig nånting. Däremot så har t.ex. Clever-laddaren i Karlstad, där vi har laddat några gånger, ett tydligt Clever (numera Bee) branding, och gratis är den inte heller direkt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ja, men de lägst specade bilarna för 350 tusen kommer sannolikt inte levereras 2020. Och ingen garanti finns för statligt stöd på 60 tusen för evigt, så ta det lugnt med pukorna och trumpeterna.
60.000kr stödet kommer med stor sannolikhet höjas till 100.000kr enligt Centern.
Ojoj, hoppas inte! Tesla går redan m vinst, och konkurrenterna måste lära sig bygga billiga bilar, inte ytterligare pålägg på priset.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Ja, men de lägst specade bilarna för 350 tusen kommer sannolikt inte levereras 2020. Och ingen garanti finns för statligt stöd på 60 tusen för evigt, så ta det lugnt med pukorna och trumpeterna.
60.000kr stödet kommer med stor sannolikhet höjas till 100.000kr enligt Centern.
Ojoj, hoppas inte!
Vi kan väl ta den biten i den specifika tråden för det ämnet, så blir det mindre off topic i denna tråd.
Ja, men de lägst specade bilarna för 350 tusen kommer sannolikt inte levereras 2020. Och ingen garanti finns för statligt stöd på 60 tusen för evigt, så ta det lugnt med pukorna och trumpeterna.
60.000kr stödet kommer med stor sannolikhet höjas till 100.000kr enligt Centern.
Ojoj, hoppas inte!
Vi kan väl ta den biten i den specifika tråden för det ämnet, så blir det mindre off topic i denna tråd.
Jaha.... du tänker så....
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Mellan batteriet på 58 kWh
Insteg. 410 000
Mellan utrustning plus 475 000
Högsta utrustning Max 535 000
Väljer man högre utrustning jämförbart med m3 sr+ så skiljer det inte mycket i pris.
Mellan batteriet på 58 kWh
Insteg. 410 000
Mellan utrustning plus 475 000
Högsta utrustning Max 535 000
Väljer man högre utrustning jämförbart med m3 sr+ så skiljer det inte mycket i pris.
Typ vad jag hävdat från dag 1. Skillnaden är att Tesla 3 SR+ finns att köpa och har en oslagbar laddinfrastruktur. Tror också att körupplevelsen är outstanding i jämförelse (det senare är dock en ren killgissning)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Volkswagen tackar sina kunder för förtroendet. Som kund hos We Charge får köpare av den exklusiva specialversionen ID.3 1ST kostnadsfri tillgång till IONITY under ett år från dagen för överlämnandet av bilen. Erbjudandet gäller på alla nätverkets laddningsstationer upp till maximalt 2000 kWh. IONITY är vårt nätverk av laddningsstationer med högkapacitetsladdning och är anslutna till tjänsten We Charge. Nätverket We Charge innefattar fler än 150 000 laddningsplatser runtom i Europa, och erbjuder laddning med grön el i de flesta europeiska länder. Mer information finns i användarvillkoren för We Charge.
2000kWh...? Ja bättre än ingenting iaf... Räcker till långresorna för en medelbilist i Sverige iaf... kanske.
VW satsar stenhårt på sina elbilar
Nåväl, 2000 kWh är väl ändå riktigt bra? Av våra totalt 4500 elmil sen i mars har vi laddat 2178 kWh på DC. Då ingår några hundra på bland annat Bee, Incharge och gratisladdarna i Ljusdal och Orsa.
Vi har alltså kört tre gånger medelsträckan för en svensk personbil redan, och ännu inte fått ihop 2000 kWh på SuC...
Däremot har vi laddat drygt 5200 kWh på våra två hemmaladdare i Stockholm & Norrbo.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
2000kWh...? Ja bättre än ingenting iaf... Räcker till långresorna för en medelbilist i Sverige iaf... kanske.
VW satsar stenhårt på sina elbilar
Nåväl, 2000 kWh är väl ändå riktigt bra? Av våra totalt 4500 elmil sen i mars har vi laddat 2178 kWh på DC. Då ingår några hundra på bland annat Bee, Incharge och gratisladdarna i Ljusdal och Orsa.
Vi har alltså kört tre gånger medelsträckan för en svensk personbil redan, och ännu inte fått ihop 2000 kWh på SuC...
Däremot har vi laddat drygt 5200 kWh på våra två hemmaladdare i Stockholm & Norrbo.
Näe jag tycker det är uselt rent ut sagt, att ha en gräns på max 2000kWh, vad skulle problemet för dom vara om man fick ladda tex 5000kWh för 3,5kr/kWh? Det är ju fortfarande
ett högst moderat pris tycker jag, hade det varit gratis så vore 2000kWh riktigt bra däremot.
Allt i kontexten max ett år och sedan är det full månadsavgift igen liksom...
Näe, inte direkt imponerande om man vill sälja massor av sin elbil...
2000kWh...? Ja bättre än ingenting iaf... Räcker till långresorna för en medelbilist i Sverige iaf... kanske.
VW satsar stenhårt på sina elbilar
Nåväl, 2000 kWh är väl ändå riktigt bra? Av våra totalt 4500 elmil sen i mars har vi laddat 2178 kWh på DC. Då ingår några hundra på bland annat Bee, Incharge och gratisladdarna i Ljusdal och Orsa.
Vi har alltså kört tre gånger medelsträckan för en svensk personbil redan, och ännu inte fått ihop 2000 kWh på SuC...
Däremot har vi laddat drygt 5200 kWh på våra två hemmaladdare i Stockholm & Norrbo.
Näe jag tycker det är uselt rent ut sagt, att ha en gräns på max 2000kWh, vad skulle problemet för dom vara om man fick ladda tex 5000kWh för 3,5kr/kWh? Det är ju fortfarande
ett högst moderat pris tycker jag, hade det varit gratis så vore 2000kWh riktigt bra däremot.
Allt i kontexten max ett år och sedan är det full månadsavgift igen liksom...
Näe, inte direkt imponerande om man vill sälja massor av sin elbil...
Och här är det ju bra att Ionity är dyrt, nu är ju erbjudandet värt upp till 17400. Hade det varit rimliga priser på Ionity hade det kanske bara varit värt 8000 kr.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS