Sida 608 av 608

Re: Aktien TSLA

Postat: 19 aug 2025 22:23
av spacecoin
Remuz skrev: 19 aug 2025 22:19
spacecoin skrev: 19 aug 2025 22:11
"Tesla loses bid to kill class action over misleading customers on self-driving capabilities for years"
https://electrek.co/2025/08/19/tesla-lo ... for-years/

"Today, U.S. District Judge Rita Lin said that the claim that Tesla lacked hardware to achieve the promise level of autonomy and its inability to “demonstrate a long-distance autonomous drive with any of its vehicles” justified group lawsuits by two sets of drivers who bought its FSD package."

https://www.reuters.com/sustainability/ ... 025-08-19/

Ett steg i rätt riktning! 🍿🍿🍿
Blir spännande att se när jag får tillbaka de 77.000 jag betalade 2016/17 (det är så länge sedan att jag inte minns exakt). Bilden gjorde jag mig av med sisådär 2020 eller något.
Rätten till FSD och därmed kravet på tesla lär ju följa med bilen?

Re: Aktien TSLA

Postat: 19 aug 2025 22:35
av Remuz
spacecoin skrev: 19 aug 2025 22:23
Remuz skrev: 19 aug 2025 22:19
spacecoin skrev: 19 aug 2025 22:11
"Tesla loses bid to kill class action over misleading customers on self-driving capabilities for years"
https://electrek.co/2025/08/19/tesla-lo ... for-years/

"Today, U.S. District Judge Rita Lin said that the claim that Tesla lacked hardware to achieve the promise level of autonomy and its inability to “demonstrate a long-distance autonomous drive with any of its vehicles” justified group lawsuits by two sets of drivers who bought its FSD package."

https://www.reuters.com/sustainability/ ... 025-08-19/

Ett steg i rätt riktning! 🍿🍿🍿
Blir spännande att se när jag får tillbaka de 77.000 jag betalade 2016/17 (det är så länge sedan att jag inte minns exakt). Bilden gjorde jag mig av med sisådär 2020 eller något.
Rätten till FSD och därmed kravet på tesla lär ju följa med bilen?
Absolut och det var menat som ett skämt. Jag klagade i några år, sedan sålde jag bilen, FSD gav väl kanske 1000kr mer 🤷‍♂️

Re: Aktien TSLA

Postat: 25 aug 2025 17:19
av Sabbe
Höjda marginaler under detta kvartal?


Re: Aktien TSLA

Postat: 25 aug 2025 22:29
av Maetlarv
Sabbe skrev: 25 aug 2025 17:19
Höjda marginaler under detta kvartal?

Ja det kan nog bli höjda marginaler i Usa i Q3 pga att försäljningen drivs på av att många vill köpa innan skatterabatten på 7500 dollar försvinner i Q4. Men i Q4 blir det troligen desto sämre.

Re: Aktien TSLA

Postat: 26 aug 2025 18:32
av Sabbe
Maetlarv skrev: 25 aug 2025 22:29
Sabbe skrev: 25 aug 2025 17:19
Höjda marginaler under detta kvartal?

Ja det kan nog bli höjda marginaler i Usa i Q3 pga att försäljningen drivs på av att många vill köpa innan skatterabatten på 7500 dollar försvinner i Q4. Men i Q4 blir det troligen desto sämre.
Tror att extremt många kommer att beställa i september som kommer att levereras under Q4 så även Q4 har potential att ha bra marginaler.

Re: Aktien TSLA

Postat: 26 aug 2025 18:47
av backe
Sabbe skrev: 26 aug 2025 18:32
Maetlarv skrev: 25 aug 2025 22:29
Sabbe skrev: 25 aug 2025 17:19
Höjda marginaler under detta kvartal?

Ja det kan nog bli höjda marginaler i Usa i Q3 pga att försäljningen drivs på av att många vill köpa innan skatterabatten på 7500 dollar försvinner i Q4. Men i Q4 blir det troligen desto sämre.
Tror att extremt många kommer att beställa i september som kommer att levereras under Q4 så även Q4 har potential att ha bra marginaler.
Vad får dig att tro det?

Alla kampanjer i Europa går ut i september, och i USA försvinner 7500$, så de som är sugna på en bil borde rimligen köpa en nu.

Re: Aktien TSLA

Postat: 26 aug 2025 18:58
av Maetlarv
backe skrev: 26 aug 2025 18:47
Sabbe skrev: 26 aug 2025 18:32
Maetlarv skrev: 25 aug 2025 22:29
Sabbe skrev: 25 aug 2025 17:19
Höjda marginaler under detta kvartal?

Ja det kan nog bli höjda marginaler i Usa i Q3 pga att försäljningen drivs på av att många vill köpa innan skatterabatten på 7500 dollar försvinner i Q4. Men i Q4 blir det troligen desto sämre.
Tror att extremt många kommer att beställa i september som kommer att levereras under Q4 så även Q4 har potential att ha bra marginaler.
Vad får dig att tro det?

Alla kampanjer i Europa går ut i september, och i USA försvinner 7500$, så de som är sugna på en bil borde rimligen köpa en nu.
Sabbe kan ha rätt där vad gäller US, först gällde att man var tvungen att få leverans innan 30/9 för att få de 7500 dollarna i skatterabatt. Nu ändrade de till att man måste ha beställt och delvis betalt innan 30/9. Dvs Q4 kan bli lite bättre än annars men det ändrar ju inte faktumet att när den tidigarelagda försäljningen tar slut så blir det en kraftig försäljningsdipp, blir bara lite senare.

Re: Aktien TSLA

Postat: 26 aug 2025 19:11
av spacecoin
Jag skulle säga att problemet - förutom att FSD inte blir unsupervised på ett meningsfullt sätt på flera år - är att man har noll nya modeller, och visst, MY är en kanonfin bil men det blir ingen tillväxt. Segmentet är fullt av bättre och bättre konkurrenter.

CT är en dumpster fire utan dess like och Teslas grundteknik 800V, 48v osv skulle bevisas där. S/X är i det närmaste döda. Det blir intressant att se om Tesla gör en 800V-bil de kommande tre åren.

Jag gillar min bil (väldigt mycket) men aktien Tesla tror jag går en grå framtid till mötes med P/E närmare 20 än 200 inom ett par år. Risken på nedsidan känns enorm och uppsidan är högst begränsad.

Grundläggande felet med Tesla är inte företaget, utan värderingen.

Re: Aktien TSLA

Postat: 27 aug 2025 07:51
av Sabbe

Re: Aktien TSLA

Postat: 27 aug 2025 08:07
av spacecoin
Sabbe skrev: 27 aug 2025 07:51
Deutsche Bank estimates Tesla (NASDAQ: TSLA) to deliver about 53,000 vehicles in China in August, representing a month-on-month increase of about 29 percent but a year-on-year decline of roughly 17 percent.

In the first three weeks of August, Tesla's domestic retail sales in China totaled 38,000 units, the team noted.

Tesla China's new order flow in August are projected to surge by about 100 percent month-on-month to an estimated 130,000 units, primarily driven by the launch of the new six-seat long-wheelbase SUV Model Y L, the team cited dealer feedback as saying.

Låga marginaler, bra marknadsandel - än så länge. Modellen är ju special-Kina så den borde ju kunna hitta fler kunder. Tur att Kina bär upp Tesla.

Re: Aktien TSLA

Postat: 27 aug 2025 11:15
av Freez
Vi ser en stadigt uppåtgående trend sedan april/maj. Kommer vi få se en ny toppnotering (+400) innan året är slut mån tro?

Re: Aktien TSLA

Postat: 27 aug 2025 15:16
av Maetlarv
Freez skrev: 27 aug 2025 11:15
Vi ser en stadigt uppåtgående trend sedan april/maj. Kommer vi få se en ny toppnotering (+400) innan året är slut mån tro?
Nja, var väl snarare en kraftig uppgång speciellt under första halvan av maj, sedan slutet av maj är det väl snarare rätt oförändrat med lite vanligt brus bara.

Med det sagt kan det säkert bli +400 i år eller +500 eller -200, är helt omöjligt att veta.

Re: Aktien TSLA

Postat: 28 aug 2025 13:51
av spacecoin
Bloomberg Hyperdrive:
Toward the end of the 1978 comedy film National Lampoon’s Animal House, Kevin Bacon’s character tries to reassure a panicked crowd fleeing a parade that’s descended into chaos. “Remain calm. All is well!” When nobody listens and instead keeps scurrying around him, Bacon raises clenched fists and repeats, this time shrieking: “All is well!”

A similar scene has been playing out at Tesla’s vehicle assembly plant outside Berlin. Elon Musk and others repeatedly reassured anyone who would listen that the company’s early year sales doldrums were nothing to agonize over.

This morning, we received fresh evidence to the contrary: car buyers across Europe keep running away from the Tesla brand.

For the fourth time in seven months, Tesla posted a more than 40% year-over-year decline in new-vehicle registrations across Europe.

Musk can’t blame a weak market. Total car sales jumped the most in 15 months, with industrywide battery-electric vehicle registrations surging 34%, according to the European Automobile Manufacturers’ Association.

It’s difficult to read Tesla’s numbers and not worry about job security for the roughly 11,000 permanent workers the company employs at its lone European car factory. The Guardian reported last month that as sales have dropped, the plant has transitioned to running two shifts a day, from three. The newspaper said trade union IG Metall had urged the company to consider applying for Kurzarbeit, the social insurance program whereby workers can greatly reduce their working hours and still receive their salary, which is then paid mostly by the government.


unnamed (1).jpg

Re: Aktien TSLA

Postat: 28 aug 2025 14:44
av Larofo
Vi bryter här den ordinarie utsändningen av negativa tongångar, Elonhat
och "anti-TSLApump", för att rapportera lite roligare,
"högintressanta och världsomvälvande nyheter".

Istället för att ägna sin tid åt att leta negativa nyheter om Tesla kan
man trade:a lite. Nedan följer samtliga Tesla-relaterade trades för
augusti månad.

Kod: Markera allt

Date	Ticker	Quantity	Invested $	Market Value $	Profit $	
2025-08-22	TSLL	-6000	$71 588,64	$73 740,73	$2 152,09	
2025-08-18	TSLL	-3000	$36 817,08	$37 177,68	$360,60	
2025-08-15	TSLZ	-80000	$109 133,44	$112 532,44	$3 399,00	
2025-08-14	TSLZ	-40000	$54 566,72	$55 566,64	$999,92	
2025-08-08	TSLL	-10000	$108 967,63	$115 630,58	$6 662,95	
2025-08-07	TSLA	-400	$126 966,69	$128 883,38	$1 916,69	
2025-08-06	TSLL	-13000	$141 657,91	$145 812,76	$4 154,85	
2025-08-06	TSLA	-400	$126 966,69	$127 723,32	$756,63
Monthly Profit $:	$20 402,73	

Re: Aktien TSLA

Postat: 28 aug 2025 14:58
av spacecoin
Larofo skrev: 28 aug 2025 14:44
Vi bryter här den ordinarie utsändningen av negativa tongångar, Elonhat
och "anti-TSLApump", för att rapportera lite roligare,
"högintressanta och världsomvälvande nyheter".

Istället för att ägna sin tid åt att leta negativa nyheter om Tesla kan
man trade:a lite. Nedan följer samtliga Tesla-relaterade trades för
augusti månad.

Kod: Markera allt

Date	Ticker	Quantity	Invested $	Market Value $	Profit $	
2025-08-22	TSLL	-6000	$71 588,64	$73 740,73	$2 152,09	
2025-08-18	TSLL	-3000	$36 817,08	$37 177,68	$360,60	
2025-08-15	TSLZ	-80000	$109 133,44	$112 532,44	$3 399,00	
2025-08-14	TSLZ	-40000	$54 566,72	$55 566,64	$999,92	
2025-08-08	TSLL	-10000	$108 967,63	$115 630,58	$6 662,95	
2025-08-07	TSLA	-400	$126 966,69	$128 883,38	$1 916,69	
2025-08-06	TSLL	-13000	$141 657,91	$145 812,76	$4 154,85	
2025-08-06	TSLA	-400	$126 966,69	$127 723,32	$756,63
Monthly Profit $:	$20 402,73	
Kära Larofo,
Det är OT med dina trades med ~2% avkastning. Det handlar inte om bolaget eller aktien. Det handlar om dig. Du är inte lång TSLA. Berätta varför? Eller förklara varför dina inlägg är relevanta för andra?

Re: Aktien TSLA

Postat: 28 aug 2025 16:07
av Xyborg
spacecoin skrev: 28 aug 2025 13:51
Bloomberg Hyperdrive:
Toward the end of the 1978 comedy film National Lampoon’s Animal House, Kevin Bacon’s character tries to reassure a panicked crowd fleeing a parade that’s descended into chaos. “Remain calm. All is well!” When nobody listens and instead keeps scurrying around him, Bacon raises clenched fists and repeats, this time shrieking: “All is well!”

A similar scene has been playing out at Tesla’s vehicle assembly plant outside Berlin. Elon Musk and others repeatedly reassured anyone who would listen that the company’s early year sales doldrums were nothing to agonize over.

This morning, we received fresh evidence to the contrary: car buyers across Europe keep running away from the Tesla brand.

For the fourth time in seven months, Tesla posted a more than 40% year-over-year decline in new-vehicle registrations across Europe.

Musk can’t blame a weak market. Total car sales jumped the most in 15 months, with industrywide battery-electric vehicle registrations surging 34%, according to the European Automobile Manufacturers’ Association.

It’s difficult to read Tesla’s numbers and not worry about job security for the roughly 11,000 permanent workers the company employs at its lone European car factory. The Guardian reported last month that as sales have dropped, the plant has transitioned to running two shifts a day, from three. The newspaper said trade union IG Metall had urged the company to consider applying for Kurzarbeit, the social insurance program whereby workers can greatly reduce their working hours and still receive their salary, which is then paid mostly by the government.



unnamed (1).jpg
Utöver att Musks beteende säkerligen skrämmer bort vissa spekulanter så tror jag åtminstone att en delanledning är modellutbudet kontra konkurrenterna. För några år sen var den nästintill bara Tesla som gällde om du ville ha en bra elbil i deras prissegment. Numera finns det ju fullvärdiga konkurrenter som kan vara både lika bra och bättre beroende vilka egenskaper man som köpare prioriterar.

När Model Y kom var det ju typ bara den som var ”bra”. Nu kan man köpa faceliftade ID.4, Enyaq, Q4, 7X, EV6, Ioniq 5 med flera som alla har lite olika styrkor och svagheter beroende på vad du vill ha i en bil.

Har man då som Tesla fortfarande bara en-två modeller som tilltalar europeiska marknaden så blir det såklart tungt.

Re: Aktien TSLA

Postat: 28 aug 2025 23:14
av d3marcus
Xyborg skrev: 28 aug 2025 16:07
spacecoin skrev: 28 aug 2025 13:51
Bloomberg Hyperdrive:
Toward the end of the 1978 comedy film National Lampoon’s Animal House, Kevin Bacon’s character tries to reassure a panicked crowd fleeing a parade that’s descended into chaos. “Remain calm. All is well!” When nobody listens and instead keeps scurrying around him, Bacon raises clenched fists and repeats, this time shrieking: “All is well!”

A similar scene has been playing out at Tesla’s vehicle assembly plant outside Berlin. Elon Musk and others repeatedly reassured anyone who would listen that the company’s early year sales doldrums were nothing to agonize over.

This morning, we received fresh evidence to the contrary: car buyers across Europe keep running away from the Tesla brand.

For the fourth time in seven months, Tesla posted a more than 40% year-over-year decline in new-vehicle registrations across Europe.

Musk can’t blame a weak market. Total car sales jumped the most in 15 months, with industrywide battery-electric vehicle registrations surging 34%, according to the European Automobile Manufacturers’ Association.

It’s difficult to read Tesla’s numbers and not worry about job security for the roughly 11,000 permanent workers the company employs at its lone European car factory. The Guardian reported last month that as sales have dropped, the plant has transitioned to running two shifts a day, from three. The newspaper said trade union IG Metall had urged the company to consider applying for Kurzarbeit, the social insurance program whereby workers can greatly reduce their working hours and still receive their salary, which is then paid mostly by the government.



unnamed (1).jpg
Utöver att Musks beteende säkerligen skrämmer bort vissa spekulanter så tror jag åtminstone att en delanledning är modellutbudet kontra konkurrenterna. För några år sen var den nästintill bara Tesla som gällde om du ville ha en bra elbil i deras prissegment. Numera finns det ju fullvärdiga konkurrenter som kan vara både lika bra och bättre beroende vilka egenskaper man som köpare prioriterar.

När Model Y kom var det ju typ bara den som var ”bra”. Nu kan man köpa faceliftade ID.4, Enyaq, Q4, 7X, EV6, Ioniq 5 med flera som alla har lite olika styrkor och svagheter beroende på vad du vill ha i en bil.

Har man då som Tesla fortfarande bara en-två modeller som tilltalar europeiska marknaden så blir det såklart tungt.
Kommer ihåg hur hånad jag blev här på forumet för typ fyra år sedan när jag skrev att Teslas extremt långa produktlivscykler är ett problem. Those where the days, nu finns det knappt några okritiska Teslaanhängare kvar på forumet.

Re: Aktien TSLA

Postat: 29 aug 2025 10:31
av Sabbe
spacecoin skrev: 28 aug 2025 13:51
Bloomberg Hyperdrive:
Toward the end of the 1978 comedy film National Lampoon’s Animal House, Kevin Bacon’s character tries to reassure a panicked crowd fleeing a parade that’s descended into chaos. “Remain calm. All is well!” When nobody listens and instead keeps scurrying around him, Bacon raises clenched fists and repeats, this time shrieking: “All is well!”

A similar scene has been playing out at Tesla’s vehicle assembly plant outside Berlin. Elon Musk and others repeatedly reassured anyone who would listen that the company’s early year sales doldrums were nothing to agonize over.

This morning, we received fresh evidence to the contrary: car buyers across Europe keep running away from the Tesla brand.

For the fourth time in seven months, Tesla posted a more than 40% year-over-year decline in new-vehicle registrations across Europe.

Musk can’t blame a weak market. Total car sales jumped the most in 15 months, with industrywide battery-electric vehicle registrations surging 34%, according to the European Automobile Manufacturers’ Association.

It’s difficult to read Tesla’s numbers and not worry about job security for the roughly 11,000 permanent workers the company employs at its lone European car factory. The Guardian reported last month that as sales have dropped, the plant has transitioned to running two shifts a day, from three. The newspaper said trade union IG Metall had urged the company to consider applying for Kurzarbeit, the social insurance program whereby workers can greatly reduce their working hours and still receive their salary, which is then paid mostly by the government.



unnamed (1).jpg

Re: Aktien TSLA

Postat: 29 aug 2025 10:42
av Maw
Sabbe skrev: 29 aug 2025 10:31
spacecoin skrev: 28 aug 2025 13:51
Bloomberg Hyperdrive:
Toward the end of the 1978 comedy film National Lampoon’s Animal House, Kevin Bacon’s character tries to reassure a panicked crowd fleeing a parade that’s descended into chaos. “Remain calm. All is well!” When nobody listens and instead keeps scurrying around him, Bacon raises clenched fists and repeats, this time shrieking: “All is well!”

A similar scene has been playing out at Tesla’s vehicle assembly plant outside Berlin. Elon Musk and others repeatedly reassured anyone who would listen that the company’s early year sales doldrums were nothing to agonize over.

This morning, we received fresh evidence to the contrary: car buyers across Europe keep running away from the Tesla brand.

For the fourth time in seven months, Tesla posted a more than 40% year-over-year decline in new-vehicle registrations across Europe.

Musk can’t blame a weak market. Total car sales jumped the most in 15 months, with industrywide battery-electric vehicle registrations surging 34%, according to the European Automobile Manufacturers’ Association.

It’s difficult to read Tesla’s numbers and not worry about job security for the roughly 11,000 permanent workers the company employs at its lone European car factory. The Guardian reported last month that as sales have dropped, the plant has transitioned to running two shifts a day, from three. The newspaper said trade union IG Metall had urged the company to consider applying for Kurzarbeit, the social insurance program whereby workers can greatly reduce their working hours and still receive their salary, which is then paid mostly by the government.



unnamed (1).jpg
Det där är uppenbart falskt, han har cherrypickat ett litet antal länder enligt flaggorna men skriver att det är EU/Europa.

Re: Aktien TSLA

Postat: 29 aug 2025 10:42
av backe
Sabbe skrev: 29 aug 2025 10:31
spacecoin skrev: 28 aug 2025 13:51
Bloomberg Hyperdrive:
Toward the end of the 1978 comedy film National Lampoon’s Animal House, Kevin Bacon’s character tries to reassure a panicked crowd fleeing a parade that’s descended into chaos. “Remain calm. All is well!” When nobody listens and instead keeps scurrying around him, Bacon raises clenched fists and repeats, this time shrieking: “All is well!”

A similar scene has been playing out at Tesla’s vehicle assembly plant outside Berlin. Elon Musk and others repeatedly reassured anyone who would listen that the company’s early year sales doldrums were nothing to agonize over.

This morning, we received fresh evidence to the contrary: car buyers across Europe keep running away from the Tesla brand.

For the fourth time in seven months, Tesla posted a more than 40% year-over-year decline in new-vehicle registrations across Europe.

Musk can’t blame a weak market. Total car sales jumped the most in 15 months, with industrywide battery-electric vehicle registrations surging 34%, according to the European Automobile Manufacturers’ Association.

It’s difficult to read Tesla’s numbers and not worry about job security for the roughly 11,000 permanent workers the company employs at its lone European car factory. The Guardian reported last month that as sales have dropped, the plant has transitioned to running two shifts a day, from three. The newspaper said trade union IG Metall had urged the company to consider applying for Kurzarbeit, the social insurance program whereby workers can greatly reduce their working hours and still receive their salary, which is then paid mostly by the government.



unnamed (1).jpg
Europa har krympt helt klart, Spanien, UK, Holland, Norge, Danmark och Sverige :).

Re: Aktien TSLA

Postat: 29 aug 2025 22:46
av repulsiv
Det finns tre typer av lögn.. "Lögn", "förbannad lögn" och "statistik" :D

Re: Aktien TSLA

Postat: 02 sep 2025 15:09
av Sabbe
Wow! Ser ut som att en drös med leveranser gick till Turkiet, kan förklara de få leveranserna till Sverige under augusti exempelvis.


Re: Aktien TSLA

Postat: 02 sep 2025 16:06
av backe
Sabbe skrev: 02 sep 2025 15:09
Wow! Ser ut som att en drös med leveranser gick till Turkiet, kan förklara de få leveranserna till Sverige under augusti exempelvis.

Ändå mäktigt att Turkiet har gått från att typ inte sälja en endaste Tesla till att vara Teslas tredje största marknad efter USA och Kina och troligen mer än EU kombinerat.

Kanske finns en sanning i spekulationerna att dom går vidare till Ryssland?

Re: Aktien TSLA

Postat: 02 sep 2025 21:03
av Maetlarv
backe skrev: 02 sep 2025 16:06
Sabbe skrev: 02 sep 2025 15:09
Wow! Ser ut som att en drös med leveranser gick till Turkiet, kan förklara de få leveranserna till Sverige under augusti exempelvis.

Ändå mäktigt att Turkiet har gått från att typ inte sälja en endaste Tesla till att vara Teslas tredje största marknad efter USA och Kina och troligen mer än EU kombinerat.

Kanske finns en sanning i spekulationerna att dom går vidare till Ryssland?
Kanske det, svårt bedöma storleken på smugglingen till Ryssland. Ytterligare en förklaring är att man nu tar bort en elbilssubvention i Turkiet motsvarande 15% av bilens värde, dvs många köper innan subventionen tas bort.