Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Se där, det vet ju alla att elbilar inte går att köra långt med! Återfinns snart i någon fossiltrolltråd på Internet som bevis på hur det ligger till.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Nej men förklarar ju delvis varför den ligger lägre än resten som ligger ute.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Nej men förklarar ju delvis varför den ligger lägre än resten som ligger ute.
Hur menar du nu? Att bilen gått mindre medför ju normalt sett ett högre pris.
Syftar nog på att AP inte är aktiverat och att det är plåttak, ej heller D. Den blir tyvärr prisad i förhållande till motsvarande veteranteslor (vilket är trist, då denna har mycket bättre kvalitet och ljuddämpning samt möjlighet att aktivera i framtiden) nackdelen är att det blir dyr historia att aktivera AP, och då har du fortfarande bara en bakhjulsdriven 70.
Finns bara en i Norge att jämföra med, men den har next gen säten och kostar 449kNOK.
Nej men förklarar ju delvis varför den ligger lägre än resten som ligger ute.
Så mycket lägre ligger den inte. Man kan säga att avsaknaden av extrautrustning (tyg, plåttak, ej AP etc) motsvarar de extra milen som en annan bil har. Ligger en hel del ute för 550-580 kkr
Nej men förklarar ju delvis varför den ligger lägre än resten som ligger ute.
Hur menar du nu? Att bilen gått mindre medför ju normalt sett ett högre pris.
Syftar nog på att AP inte är aktiverat och att det är plåttak, ej heller D. Den blir tyvärr prisad i förhållande till motsvarande veteranteslor (vilket är trist, då denna har mycket bättre kvalitet och ljuddämpning samt möjlighet att aktivera i framtiden) nackdelen är att det blir dyr historia att aktivera AP, och då har du fortfarande bara en bakhjulsdriven 70.
Finns bara en i Norge att jämföra med, men den har next gen säten och kostar 449kNOK.
Ja det måste vara det han syftade på, men han besvarade något annat
Den i Norge har ju också gått ungefär 3 gånger så mycket, förutom moms osv som tillkommer.
Personligen är det inte aktuellt med "ny" bil, men skulle jag leta i denna prisklass så tycker jag denna ser extremt prisvärd ut. Är förvånad att säljaren nöjer sig med runt 500k i handen. Å andra sidan, skulle jag köpa en så pass gammal bil så skulle det nog vara privat och då skulle jag köpt en P-modell alla dagar i veckan
Nej men förklarar ju delvis varför den ligger lägre än resten som ligger ute.
Så mycket lägre ligger den inte. Man kan säga att avsaknaden av extrautrustning (tyg, plåttak, ej AP etc) motsvarar de extra milen som en annan bil har. Ligger en hel del ute för 550-580 kkr
Allt beror på hur man värderar den korta körsträckan och det extremt bra skicket (enligt uppgift, men Stefan brukar inte överdriva). Personligen skulle jag värdera det högt.
Får man i närheten av uppskattat pris har milkostnaden varit sjukt låg. Inköp var typ 950k innan SMBP
Är det okej om jag säger WTF? Ca pris hos bilhandlaren: 900.000?
För en MX60 från 2016? Undra vad reservationspriset är satt till. Men om nypriset var 950k, så är ju allt över 570k (60%) överpris enligt mig. Är inte X60 en lite udda modell?
Samtidigt så finns det ju inte jättemånga att välja på begagnat och kan man ta den på företaget, såkanske det ändå är en rimlig månadskostnad?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Är det någon här som säljer x60? Visste inte ens det fanns, men tycker 90-batteri är en smula begränsande på en X, hur är då inte 60? Kommer man ens mellan superchargerna i ”normal” hastighet på motorväg?
Är det någon här som säljer x60? Visste inte ens det fanns, men tycker 90-batteri är en smula begränsande på en X, hur är då inte 60? Kommer man ens mellan superchargerna i ”normal” hastighet på motorväg?
Det är ett 75-batteri så det går att uppgradera.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Är det någon här som säljer x60? Visste inte ens det fanns, men tycker 90-batteri är en smula begränsande på en X, hur är då inte 60? Kommer man ens mellan superchargerna i ”normal” hastighet på motorväg?
Ja det gör man, även vintertid. Några gånger var det på gränsen dock med mycket snöslask osv.
Man kan ju dock fortfarande uppgradera batteriet till 75 för runt 40k.
60-batteriet är ju fantastiskt dock. Ingen degradering och full laddhastighet in i mål.
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
Får man i närheten av uppskattat pris har milkostnaden varit sjukt låg. Inköp var typ 950k innan SMBP
Är det okej om jag säger WTF? Ca pris hos bilhandlaren: 900.000?
För en MX60 från 2016? Undra vad reservationspriset är satt till. Men om nypriset var 950k, så är ju allt över 570k (60%) överpris enligt mig. Är inte X60 en lite udda modell?
Samtidigt så finns det ju inte jättemånga att välja på begagnat och kan man ta den på företaget, såkanske det ändå är en rimlig månadskostnad?
60%? Ibland blir man fascinerad över hur mycket du hänger här och ändå, i vissa avseenden har noll koll
Att X60/X75 är udda är ju enbart en stor fördel. Det finns mycket X90 och X100 på marknaden, men för de som vill ha en billigare stor el-suv med drag så finns bara X60/X75... Min såldes som sagt efter bara några dagar helt utan prut.
75-80% är rimligt skulle jag säga. Jag fick 85% men då hade min som sagt rullat betydligt mindre.
Får man i närheten av uppskattat pris har milkostnaden varit sjukt låg. Inköp var typ 950k innan SMBP
Är det okej om jag säger WTF? Ca pris hos bilhandlaren: 900.000?
För en MX60 från 2016? Undra vad reservationspriset är satt till. Men om nypriset var 950k, så är ju allt över 570k (60%) överpris enligt mig. Är inte X60 en lite udda modell?
Samtidigt så finns det ju inte jättemånga att välja på begagnat och kan man ta den på företaget, såkanske det ändå är en rimlig månadskostnad?
60%? Ibland blir man fascinerad över hur mycket du hänger här och ändå, i vissa avseenden har noll koll
Att X60/X75 är udda är ju enbart en stor fördel. Det finns mycket X90 och X100 på marknaden, men för de som vill ha en billigare stor el-suv med drag så finns bara X60/X75... Min såldes som sagt efter bara några dagar helt utan prut.
75-80% är rimligt skulle jag säga. Jag fick 85% men då hade min som sagt rullat betydligt mindre.
Jag skulle nog få närmare 90-95% för min idag. Men då köpte jag extremt billing.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Får man i närheten av uppskattat pris har milkostnaden varit sjukt låg. Inköp var typ 950k innan SMBP
Är det okej om jag säger WTF? Ca pris hos bilhandlaren: 900.000?
För en MX60 från 2016? Undra vad reservationspriset är satt till. Men om nypriset var 950k, så är ju allt över 570k (60%) överpris enligt mig. Är inte X60 en lite udda modell?
Samtidigt så finns det ju inte jättemånga att välja på begagnat och kan man ta den på företaget, såkanske det ändå är en rimlig månadskostnad?
60%? Ibland blir man fascinerad över hur mycket du hänger här och ändå, i vissa avseenden har noll koll
Att X60/X75 är udda är ju enbart en stor fördel. Det finns mycket X90 och X100 på marknaden, men för de som vill ha en billigare stor el-suv med drag så finns bara X60/X75... Min såldes som sagt efter bara några dagar helt utan prut.
75-80% är rimligt skulle jag säga. Jag fick 85% men då hade min som sagt rullat betydligt mindre.
För en tre år gammal bil med nästan 10k på mätaren? Jag trodde att koncencus var 60-65% till skillnad mot de 50% som är "standard" på fossilbilar. Denna har ju dessutom gått längre än normalt. Samtidigt som det är en lite udda fågel med ett 60kWh batteri. Men det är klart, kan man låsa upp det för 30k? så får man ju en X75. Men det är förstås som du säger, vill man ha en stor El-suv så finns det inte mycket att välja på. Det är ju bara att gratulera säljaren om han får 80% av nypriset. Det skulle ju bara innebära ett värdetapp på 150kkr eller 15,80 kr/mil. Riktigt billiga mil.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Idag får du en ny Model S Standard Range med AP och pärlvit för 888980 kr efter bonus. Läge för prisjustering?
Det är lite svårt att jämföra mellan varianterna de olika åren.
AP i de bilar som köpts redan är ett mellanting mellan AP och total självkörningsförmåga som det går att välja mellan nu. Så helt överföringsbart är inte priset.
Idag får du en ny Model S Standard Range med AP och pärlvit för 888980 kr efter bonus. Läge för prisjustering?
Det var lite min känsla också, borde nog ligga runt 700'
Hade egentligen tänkt att köpa en ny 3a, men känner mig lite tveksam till storleken...är lite på gränsen till för liten.
Prismässigt verkar denna S 75D -17 vara ungefär vad man kan få för motsvarande pris.
Model 3 LR AWD 2019 röd aero AP+FSD såld
Model 3 Highland LR AWD 2024 röd photon drag
Idag får du en ny Model S Standard Range med AP och pärlvit för 888980 kr efter bonus. Läge för prisjustering?
Det är lite svårt att jämföra mellan varianterna de olika åren.
AP i de bilar som köpts redan är ett mellanting mellan AP och total självkörningsförmåga som det går att välja mellan nu. Så helt överföringsbart är inte priset.
Samtidigt har AP utvecklats och ny snabbare MCU kommit. -17 har väl inte AP2.5?
Känns som att hela prisbilden för begagnatmarknaden ritats om tack vare Teslas prissänkning. Hoppas jag i alla fall, jag skulle hellre köpa en begagnad Tesla än en ny Kia om det är ungefär samma pengar.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.