Sida 7 av 7

Re: SC vid Max infra ska bort

Postat: 09 maj 2017 06:19
av Bjelke
Tycker ff att det är pinsamt att Sveriges huvudstad (och nordens största?) har 6 sketna Tesla-stolpar i hela området, inte imponerande precis...

Re: SC vid Max infra ska bort

Postat: 09 maj 2017 06:49
av mati
Vadå? Sveriges näst största stad, Göteborg, har ingen SuC i närheten överhuvudtaget. Det enda som finns är några få laddare från Göteborgs energi där det dessutom kostar skjortan att ladda. Vill man ladda gratis så får man åka till Lidl eller långsamladda hos SC i Mölndal. Eller så får man köra diesel-Volvo.
Sluta gnäll. Vi har det värre. ;)

Re: SC vid Max infra ska bort

Postat: 09 maj 2017 07:13
av e5m1r
mati skrev:
Vadå? Sveriges näst största stad, Göteborg, har ingen SuC i närheten överhuvudtaget. Det enda som finns är några få laddare från Göteborgs energi där det dessutom kostar skjortan att ladda. Vill man ladda gratis så får man åka till Lidl eller långsamladda hos SC i Mölndal. Eller så får man köra diesel-Volvo.
Sluta gnäll. Vi har det värre. ;)
Men ni har Volvo :)

Re: SC vid Max infra ska bort

Postat: 09 maj 2017 08:22
av bullen
Jag anser fortfarande att det inte ska finnas Suc inne i städer. En ring ca 5-10 mil runt varje storstad är vad dom ska satsa på.

Re: SC vid Max infra ska bort

Postat: 09 maj 2017 09:31
av LarsL
Håller med om att det är vettigare. Det är betydligt billigare att sätta upp många destinationsladdare. Vi har ett projekt vid mitt jobb där det sätts upp 73st ladduttag tex. Det är mer sånt vi behöver på parkeringar i Göteborg.

Re: SC vid Max infra ska bort

Postat: 09 maj 2017 09:45
av mati
LarsL skrev:
Håller med om att det är vettigare. Det är betydligt billigare att sätta upp många destinationsladdare. Vi har ett projekt vid mitt jobb där det sätts upp 73st ladduttag tex. Det är mer sånt vi behöver på parkeringar i Göteborg.
Det är visserligen sant. Ett gäng hyfsat kraftfulla destinationsladdare på varje större parkering i Göteborg (där det helst inte kostar 5 kr/min att ladda) skulle jag naturligtvis föredra alla dagar i veckan framför en SuC nånstans i närheten. Tyvärr lyser dessa än så länge med sin totala frånvaro. Jag känner folk som bor i centrala Göteborg som inte skaffar elbil av den enkla anledningen att de inte kan ladda bilen någonstans.

Re: SC vid Max infra ska bort

Postat: 09 maj 2017 10:05
av danni
Liseberg planerar ju att ha 320 laddplatser till 2018...

Re: SC vid Max infra ska bort

Postat: 09 maj 2017 11:15
av HBrosenius
danni skrev:
Liseberg planerar ju att ha 320 laddplatser till 2018...
Blir ju ett skapligt lyft emot de två de har idag :-/

Re: SC vid Max infra ska bort

Postat: 09 maj 2017 11:47
av danni
HBrosenius skrev:
danni skrev:
Liseberg planerar ju att ha 320 laddplatser till 2018...
Blir ju ett skapligt lyft emot de två de har idag :-/
Eller hur :) Jag skrev ett långt mail till dem just för att dagens situation med två supertrånga platser med schuko är lite pinsam, och då fick jag info om framtidsplanerna.