Re: V.8 på gång:-)
Postat: 11 sep 2016 22:13
En burk tejpad till ratten...Challe76a skrev:Man får väl hänga något i ratten....
En burk tejpad till ratten...Challe76a skrev:Man får väl hänga något i ratten....
Kan vara så att det är fokus på AP i 8.0 och UI uppdateras i 8.1akeller skrev:Autopiloten stängs ju bara av om man ignorerar varningsljudet tre gånger under en timme, det kan ju inte vara ett problem för någon som inte somnat vid ratten?
Det verkar inte vara så mycket info om uppdateringar av övriga systemet, jag tänker du på den urusla webläsaren och multimediasystemet. Sa inte förhandsinformationen att mediaspelaren skulle uppdateras eller var det bara en av mina dagdrömmar?
+118650 skrev:Är det så jobbigt att ta tag i ratten var 20:e minut så kanske ni skulle överväga att åka tåg istället.
"Complete UI overhaul" har vi väntat på sen 6.2... typ.e5m1r skrev:Kan vara så att det är fokus på AP i 8.0 och UI uppdateras i 8.1akeller skrev:Autopiloten stängs ju bara av om man ignorerar varningsljudet tre gånger under en timme, det kan ju inte vara ett problem för någon som inte somnat vid ratten?
Det verkar inte vara så mycket info om uppdateringar av övriga systemet, jag tänker du på den urusla webläsaren och multimediasystemet. Sa inte förhandsinformationen att mediaspelaren skulle uppdateras eller var det bara en av mina dagdrömmar?
Svensk översättning av Teslans GUI har jag svårt att se framför mig. Det är jobbigt för dem att underhålla alla språk varje gång de gör ändringar och alla svenskar kan ju faktiskt engelska. Det är faktiskt så att jag över huvud taget inte reflekterar över att interfacet är på engelska.. navigatorns röst är oavsett på svenska...Simon skrev:Blir det svensk översättning den här gången?
det handlar ju inte så mycket om intervallet på 20 min (även om det inte är ett fast intervall utan mer beroende på typ av väg), utan mer på att man faktiskt inte tittar ner på instrumenten så mycket som tidigare. Jag är mycket mer med på vad som händer på vägen iom att jag inte behöver se ner. Men nu ska man tydligen börja med det igen. Utvecklingen går åt fel håll!18650 skrev:Är det så jobbigt att ta tag i ratten var 20:e minut så kanske ni skulle överväga att åka tåg istället.
Vad jag har förstått det så är det bara om du även ignorerar ljudet en längre tid eller har jag missförstått?HelectriC skrev:det handlar ju inte så mycket om intervallet på 20 min (även om det inte är ett fast intervall utan mer beroende på typ av väg), utan mer på att man faktiskt inte tittar ner på instrumenten så mycket som tidigare. Jag är mycket mer med på vad som händer på vägen iom att jag inte behöver se ner. Men nu ska man tydligen börja med det igen. Utvecklingen går åt fel håll!18650 skrev:Är det så jobbigt att ta tag i ratten var 20:e minut så kanske ni skulle överväga att åka tåg istället.
För övrigt så är det dåligt med lokaltåg som går till träningen, jobbet, affären här i krokarna.
ja, fast det får ju en reaktion redan idag, igonerer man ljudsignalen, så börjar bilen bromsa in, på med varningsblinkers och stannar till slut. Möjligt jag har missförtsått det, men vad jag förstår så ska man få pisk om det går så långt att man behöver få ljudsignalen för att reagera och då är vi tillbaks till grundproblemet med att se ner på intstrumenten igen. Jag har inga problem med att låta ljdsignalen fånga min uppmärksamhet för att sen ta i ratten. Men om detta anses som regelbrott och att man efter tre sådana incidenter blir utelåst, så gillar jag det inte.vigge50 skrev:Vad jag har förstått det så är det bara om du även ignorerar ljudet en längre tid eller har jag missförstått?HelectriC skrev:det handlar ju inte så mycket om intervallet på 20 min (även om det inte är ett fast intervall utan mer beroende på typ av väg), utan mer på att man faktiskt inte tittar ner på instrumenten så mycket som tidigare. Jag är mycket mer med på vad som händer på vägen iom att jag inte behöver se ner. Men nu ska man tydligen börja med det igen. Utvecklingen går åt fel håll!18650 skrev:Är det så jobbigt att ta tag i ratten var 20:e minut så kanske ni skulle överväga att åka tåg istället.
För övrigt så är det dåligt med lokaltåg som går till träningen, jobbet, affären här i krokarna.
Jag tror du kan vara lugn.HelectriC skrev:
ja, fast det får ju en reaktion redan idag, igonerer man ljudsignalen, så börjar bilen bromsa in, på med varningsblinkers och stannar till slut. Möjligt jag har missförtsått det, men vad jag förstår så ska man få pisk om det går så långt att man behöver få ljudsignalen för att reagera och då är vi tillbaks till grundproblemet med att se ner på intstrumenten igen. Jag har inga problem med att låta ljdsignalen fånga min uppmärksamhet för att sen ta i ratten. Men om detta anses som regelbrott och att man efter tre sådana incidenter blir utelåst, så gillar jag det inte.
Elon Musk skrev:if it ignores the audible alarm more than 3 times in an hour then the driver will have to park and restart in order to enable Autosteer.
Bloggposten var hela tiden tänkt att handla om autopiloten och dess kommande förbättringar (i både 8.0 och 8.1 och kanske bortom det), inte om 8.0 och övriga funktioner som kommer med den. Så att man inte nämnde nåt om UI-overhaul behöver inte betyda något alls.dstr skrev:"Complete UI overhaul" har vi väntat på sen 6.2... typ.e5m1r skrev:Kan vara så att det är fokus på AP i 8.0 och UI uppdateras i 8.1akeller skrev:Autopiloten stängs ju bara av om man ignorerar varningsljudet tre gånger under en timme, det kan ju inte vara ett problem för någon som inte somnat vid ratten?
Det verkar inte vara så mycket info om uppdateringar av övriga systemet, jag tänker du på den urusla webläsaren och multimediasystemet. Sa inte förhandsinformationen att mediaspelaren skulle uppdateras eller var det bara en av mina dagdrömmar?
Var har du fått infon att den kan vara lägre? Har du fått någon mer info?12man skrev:radar och titta under bilen framför, fördel luftfjädring, kan vara 18 mm lägre
Oj, trodde du menade att med 8.0 så skulle du kunna sänka bilen ytterligare 18 mm med luftfjädring12man skrev:Markfrigång 134 mm
Luftfjädring 116mm - 160mm