X-spotting
Moderator: Redaktion
Re: X-spotting
Jag fick nyss denna bild av en kompis. Tagen vid The Winery Hotel i Solna. Är det någon här som känns vid den?
Verkar som att parkeringsrutan var för liten i alla fallPalmen skrev:Jag fick nyss denna bild av en kompis. Tagen vid The Winery Hotel i Solna. Är det någon här som känns vid den?

Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Precis min config om det saknas ett sträck under P90D men jag ska inte hämta min i Stockholm utan i Götet.Palmen skrev:Jag fick nyss denna bild av en kompis. Tagen vid The Winery Hotel i Solna. Är det någon här som känns vid den?
Såg den ut som bilen ovan?mati skrev:Det stod en precis nyuppackad MX i Mölndal igår, fortfarande utan regskyltar och nån hade skrivit Gothenburg på vindrutan.Jag fick bara titta från utsidan eftersom det var en kundleverans.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Bild!mati skrev:Det stod en precis nyuppackad MX i Mölndal igår, fortfarande utan regskyltar och nån hade skrivit Gothenburg på vindrutan.Jag fick bara titta från utsidan eftersom det var en kundleverans.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Bara en liten grej. Varför nämner vi bokstaven D i kombination med X. Typ P90D. Alla X är ju D, så insatta behöver ju inte betona det. Medans de mindre insatta vet ju inte ens vad D står för.
Svart X90D, bokat en M3.
Därför det är den korrekta beteckningen och bara för att samtliga Model X är D-varianter idag betyder inte det att det kommer vara så i framtiden.Anders77 skrev:Bara en liten grej. Varför nämner vi bokstaven D i kombination med X. Typ P90D. Alla X är ju D, så insatta behöver ju inte betona det. Medans de mindre insatta vet ju inte ens vad D står för.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jaja, förlåt. Den var svart med ljusa fälgar, men mer än så kan jag faktiskt inte säga. Den stod för nära väggen för att kunna se modellbeteckningen på den. Och som sagt, jag fick inte titta ordentligt.danni skrev:Du inser att det är direkt kickban på att skriva såhär utan att också skriva vad det var för färg exteriört + interiört, fälgar, motor och batteri, etc? Annars kan ju inte den framtida ägaren veta att just hens bil kommit in!mati skrev:Det stod en precis nyuppackad MX i Mölndal igår, fortfarande utan regskyltar och nån hade skrivit Gothenburg på vindrutan.Jag fick bara titta från utsidan eftersom det var en kundleverans.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det verkar kommit in en hel drös Model X till Sverige nu. Kollar man på Model X ägda av TM Sweden har de fått in ca 40 st under senast veckan, varav 10 st Signature. Svenssons vet förmodligen redan om det men det ser ut som att din är en av de 10
Jag har inte hört av min DES ännu men XEX609 är min! =)widell skrev:Det verkar kommit in en hel drös Model X till Sverige nu. Kollar man på Model X ägda av TM Sweden har de fått in ca 40 st under senast veckan, varav 10 st Signature. Svenssons vet förmodligen redan om det men det ser ut som att din är en av de 10
Tåget till Götet bokades tidigare men jag har inget leveransdatum ännu.
Jag jobbar nästan granne med Tesla i Mölndal så har en självklar promenadväg med vovven på lunchen
Tre st. Model X står nu parkerade i Mölndal. En svart P90D med 20 tums hjul, en svart 90D med 22 tums hjul och en röd 90D med 20 tums hjul.

wow, schysst skylt på en X!Svenssons skrev:Jag har inte hört av min DES ännu men XEX609 är min! =)widell skrev:Det verkar kommit in en hel drös Model X till Sverige nu. Kollar man på Model X ägda av TM Sweden har de fått in ca 40 st under senast veckan, varav 10 st Signature. Svenssons vet förmodligen redan om det men det ser ut som att din är en av de 10
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Får hoppas att du får hämta din på torsdag. [THUMBS UP SIGN]Svenssons skrev:Jag har inte hört av min DES ännu men XEX609 är min! =)widell skrev:Det verkar kommit in en hel drös Model X till Sverige nu. Kollar man på Model X ägda av TM Sweden har de fått in ca 40 st under senast veckan, varav 10 st Signature. Svenssons vet förmodligen redan om det men det ser ut som att din är en av de 10
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Jag hämtade upp min blå model x signature i torsdags i Väsby, då sa dom att den var den tredje som levererats men att det är många på ingång just nu. Jag reserverade i mars 2014.
Väldigt nöjd hittills, speciellt med panoramautsikten framåt/uppåt.
Grattis till en riktigt snygg bil och välkommen till forumetlajo skrev:Jag hämtade upp min blå model x signature i torsdags i Väsby, då sa dom att den var den tredje som levererats men att det är många på ingång just nu. Jag reserverade i mars 2014.

Snyggt! Kan man sitta i framsätet när du har barnstolen på plats?lajo skrev:Jag hämtade upp min blå model x signature i torsdags i Väsby, då sa dom att den var den tredje som levererats men att det är många på ingång just nu. Jag reserverade i mars 2014.
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Snyggt. Grattis och välkommen till sekten ....lajo skrev:Jag hämtade upp min blå model x signature i torsdags i Väsby, då sa dom att den var den tredje som levererats men att det är många på ingång just nu. Jag reserverade i mars 2014.

Tesla Model Y
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Såg en svart X vid båtmässan i Gustavsberg igår. Nån timme senare såg jag en X köra österut vid Grisslinge, antar att det var samma kärra.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Härligt! Hoppas på att du skapar en ny tråd där du recencerar den lite med + o - och andra iaktagelserlajo skrev:Jag hämtade upp min blå model x signature i torsdags i Väsby, då sa dom att den var den tredje som levererats men att det är många på ingång just nu. Jag reserverade i mars 2014.

Nice!
Model 3-24/Polestar 3-24
Grattis! Men lite synd med regnumret, du skulle valt en annan färg på stolarna...lajo skrev:Jag hämtade upp min blå model x signature i torsdags i Väsby, då sa dom att den var den tredje som levererats men att det är många på ingång just nu. Jag reserverade i mars 2014.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Vit AZEnånting nyss på 276 mot Åkersberga, trevligt.
Skickat från min S40 via Tapatalk
Skickat från min S40 via Tapatalk
Tackar för bilderna! Fick samtal av min DS tidigare, ska hämta bilen på tisdag nästa vecka!mahulkp skrev:Svenssons bil i Mölndal![]()
Kul äntligenSvenssons skrev:Tackar för bilderna! Fick samtal av min DS tidigare, ska hämta bilen på tisdag nästa vecka!mahulkp skrev:Svenssons bil i Mölndal![]()

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor