Re: Vad händer i Bredden då?
Postat: 05 okt 2020 14:23
MX Raven, kom dit med ca 30%, hälften av platserna var tomma. Kom upp i 144 en kort stund. Vet inte vad jag kan förvänta mig, men något sådant?
Nja inget häpnadsväckande. Fick 143kW med min XP100DL på V2 type 2.John Galt skrev:MX Raven, kom dit med ca 30%, hälften av platserna var tomma. Kom upp i 144 en kort stund. Vet inte vad jag kan förvänta mig, men något sådant?
Gott!!Ola R skrev:Kom från Örebro ca 18mil, med 5% kvar, när jag började ladda. M3LR, ingen förvärmning av batteri. 1 bil till som laddade.
Det gick extremt fort, hoppas inte laddhastigheten påverkar batterihälsan på sikt.
Eller typ 12x normal förbrukning i 110 km/h?Remuz skrev:Hur snabbt laddar bilen?
Mach 1.23
Oooooops
Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018
170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018![]()
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Okej får elda på lite mera nästa gångfrippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018![]()
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Och köpa en med större batteri så det blir riktig fartSciccy skrev:Okej får elda på lite mera nästa gångfrippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018![]()
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Min MX kom upp i 144 efter fem minuters körning så det där förstår jag inte.frippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018![]()
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
250 kW är max.frippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018![]()
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Är det inte som Model S och Model X, att laddhastigheten skiljer mellan stort och litet batteri?martinot skrev:250 kW är max.frippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018![]()
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Se bild tidigare i tråden för en som laddar med 230 kW.
Däremot så kanske den postaren som endast fick 170 kW inte slagit på förvärmning av batterierna, eller kört tillräckligt länge som du riktigt påpekar.
Även Tibor fick endast runt 170 kW när han testade utan förvärmning av batterierna (var inte möjligt då).
Ahh. Jo, jag missade helt att det var M3 med mindre SR-batteriet (doh!). Det stämmer.vigge50 skrev:Är det inte som Model S och Model X, att laddhastigheten skiljer mellan stort och litet batteri?martinot skrev:250 kW är max.frippan skrev:170 är ju max och en timme körning är inte så mycket. Så jag hade varit rätt nöjd. Brukar kunna ligga motorväg i 100+ i 2 timmar för att kunna maxa min laddning.Sciccy skrev:Jag kom dit med 5 procent idag med min sr+ och fick bara 141 som mest.apkungen skrev:Åkte dit idag. Körde en liten omväg för att få ned laddnivån men sambon var med så ville inte att det skulle ta allt för lång tid. Kom fram med 10 procent. Hade behövt typ 6 procent för att få 170 tror jag. Resultatet med min tesla model 3 sr+ juni 2018![]()
(Jag var ensam på v3 när jag laddade)
Navigerade dit från nacka och kört en timma innan det.
Batteriet borde vart varmt tycker man.
Nån som har förklaring?
Se bild tidigare i tråden för en som laddar med 230 kW.
Däremot så kanske den postaren som endast fick 170 kW inte slagit på förvärmning av batterierna, eller kört tillräckligt länge som du riktigt påpekar.
Även Tibor fick endast runt 170 kW när han testade utan förvärmning av batterierna (var inte möjligt då).
Vad för bilmodell, och vilken batteriversion av bilmodellen?metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Är väl enbart 3LR och 3P där det är tekniskt möjligt idag med 198 kW?martinot skrev:Vad för bilmodell, och vilken batteriversion av bilmodellen?metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Nyfiken (för att lära mig mer); hade du på förvärmning?
Japp. Och det står föredömligt i profilen vilken bil metchristian har.Legato skrev:Är väl enbart 3LR och 3P där det är tekniskt möjligt idag med 198 kW?martinot skrev:Vad för bilmodell, och vilken batteriversion av bilmodellen?metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Nyfiken (för att lära mig mer); hade du på förvärmning?
Låter ju helt ok, Tesla-Björn låg på 218 på 22% men då började han från lägre nivå.metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Tittade bara i själv postningen vad som stod där, och faktiskt så kikade jag även i signaturen efter det. Missade dock att klicka upp själva användarprofilen och gå in och se vad som eventuellt stod där.RagWal skrev:Japp. Och det står föredömligt i profilen vilken bil metchristian har.Legato skrev:Är väl enbart 3LR och 3P där det är tekniskt möjligt idag med 198 kW?martinot skrev:Vad för bilmodell, och vilken batteriversion av bilmodellen?metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Nyfiken (för att lära mig mer); hade du på förvärmning?
Man får klicka på avataren så syns signaturenbonath skrev:Signaturen syns (tyvärr) inte i Tapatalk...
Förkonditioneringen gick igång 7min innan jag va vid stolpen...martinot skrev:Vad för bilmodell, och vilken batteriversion av bilmodellen?metchristian skrev:Provade Idag. Kom dit med 22% batteri..
Högsta jag kom upp i va 198kw
Nyfiken (för att lära mig mer); hade du på förvärmning?
Då låter det än mer som om mitt dåliga resultat beror på att mitt batteri var rätt kallt trots att den körts en timme från 20 gradigt garage och sen stått ute i endast en timme. Förvärmningen satte igång direkt när jag började navigera till laddaren och var igång i 25 minuter innan jag pluggade in så den måste tyckt det var rätt kallt. Tappar 3an värmen snabbare än S eller?metchristian skrev:Förkonditioneringen gick igång 7min innan jag va vid stolpen...
Dock stod det 3 av 8 ledig men stod bara 1 tesla model 3 taxi... och en model x vid stolparna som bara s och x kan använda..