Ludicrous Mode
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Ludicrous Mode
1350 kr per timme tar Tesla, iaf i Göteborg. Exkl moms.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: Ludicrous Mode
Teslarati skriver lite om uppgraderingen, och även om det inte är mycket ny info så står det i alla fall att de kommer börja köra uppgraderingarna under Q4, fast bara i Fremont: http://www.teslarati.com/p85d-ludicrous ... cost-7500/
Ingen som hört nåt nytt om detta? Nu har det ju gått några månader sedan nyheten kom, så jag antar att det inte blir av?
Mailade med Tesla i Upplands-Väsby för ett litet tag sedan, och dom sa att det skulle komma till Sverige, men dom visste inte när.
Alla som anmält intresse kommer att få information när det kommer.
Alla som anmält intresse kommer att få information när det kommer.
- elmotor_mattias
- Teslaägare
Antingen är det en p90, eller så är det tesladefinition på "omgående" leverans.elmotor_mattias skrev:
Ludicrous Mode
Svensksåld och Ludicrous... Där föll min första teori om att den var importerad.
Kanske nån som känner Elon och fick vara den första (och enda?) att få Ludicrous på P85D i detta landet.
Kanske nån som känner Elon och fick vara den första (och enda?) att få Ludicrous på P85D i detta landet.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Fejkad annons skulle jag gissa. P85D med ludacris redan...skulle inte tro det
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Hybris hade väl fått sin uppgradering (postade på TCS Facebooksida), så det är möjligt att den kan vara riktig. Däremot är frågan varför man skulle uppgradera precis innan man säljer, andrahandsvärdet borde väl inte öka med mer än Ludicrousuppgraderingens pris?Niclas skrev:Fejkad annons skulle jag gissa. P85D med ludacris redan...skulle inte tro det
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Nej, han postade en bild på en P85D-dekal men skrev i kommentarerna att hans bil inte var uppgraderad ännu.MaLund13 skrev:Hybris hade väl fått sin uppgradering (postade på TCS Facebooksida), så det är möjligt att den kan vara riktig. Däremot är frågan varför man skulle uppgradera precis innan man säljer, andrahandsvärdet borde väl inte öka med mer än Ludicrousuppgraderingens pris?Niclas skrev:Fejkad annons skulle jag gissa. P85D med ludacris redan...skulle inte tro det
Annonsen borta nu. Tyckte det luktade fejk. Inga bilder eller regnummer fanns.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Inte fejk, jag som la ut annonsen. Uppgraderingen är beställd, betald och tid för uppgradering bokat. Ett villkor för att jag ska sälja bilen är att detta har installerats innan försäljningen äger rum. Plockade bort annonsen för att jag inte hunnit ta bilder och behövde omformulera frasen med omgående leverans. Man kan få bilen som den är med förbetald uppgradering eller så väntar man tills detta är gjort och jag har fått prova det. Då undrar säkert de flesta varför jag säljer världens bästa bil.....I'm waiting for the Xbylund skrev:Annonsen borta nu. Tyckte det luktade fejk. Inga bilder eller regnummer fanns.
- elmotor_mattias
- Teslaägare
Får man lov att vara nyfiken och fråga vad du betalat för uppgradering till L-mode?Silious81 skrev:Inte fejk, jag som la ut annonsen. Uppgraderingen är beställd, betald och tid för uppgradering bokat. Ett villkor för att jag ska sälja bilen är att detta har installerats innan försäljningen äger rum. Plockade bort annonsen för att jag inte hunnit ta bilder och behövde omformulera frasen med omgående leverans. Man kan få bilen som den är med förbetald uppgradering eller så väntar man tills detta är gjort och jag har fått prova det. Då undrar säkert de flesta varför jag säljer världens bästa bil.....I'm waiting for the Xbylund skrev:Annonsen borta nu. Tyckte det luktade fejk. Inga bilder eller regnummer fanns.
Model S LR 2023
Model S P85D 2015
Model S P85D 2015
Ja, såvitt jag vet går inte uppgraderingen att beställa än? Står på intressentlistan men har inget hört än...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Där ser man, då ska jag justera mitt luktsinne. Jag tror ändå att det är smart att lägga ut riktiga bilder på bilen (inte som vissa som klipper in reklambilder) och registreringsnummer. Jag skulle inte gå vidare med en annons som saknar den basinformationen.Silious81 skrev:Inte fejk, jag som la ut annonsen. Uppgraderingen är beställd, betald och tid för uppgradering bokat. Ett villkor för att jag ska sälja bilen är att detta har installerats innan försäljningen äger rum. Plockade bort annonsen för att jag inte hunnit ta bilder och behövde omformulera frasen med omgående leverans. Man kan få bilen som den är med förbetald uppgradering eller så väntar man tills detta är gjort och jag har fått prova det. Då undrar säkert de flesta varför jag säljer världens bästa bil.....I'm waiting for the Xbylund skrev:Annonsen borta nu. Tyckte det luktade fejk. Inga bilder eller regnummer fanns.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Instämmer med allt du skriver, gick lite för snabbt. Skapade iallafall lite rubriker här, hehe.bylund skrev:Där ser man, då ska jag justera mitt luktsinne. Jag tror ändå att det är smart att lägga ut riktiga bilder på bilen (inte som vissa som klipper in reklambilder) och registreringsnummer. Jag skulle inte gå vidare med en annons som saknar den basinformationen.Silious81 skrev:Inte fejk, jag som la ut annonsen. Uppgraderingen är beställd, betald och tid för uppgradering bokat. Ett villkor för att jag ska sälja bilen är att detta har installerats innan försäljningen äger rum. Plockade bort annonsen för att jag inte hunnit ta bilder och behövde omformulera frasen med omgående leverans. Man kan få bilen som den är med förbetald uppgradering eller så väntar man tills detta är gjort och jag har fått prova det. Då undrar säkert de flesta varför jag säljer världens bästa bil.....I'm waiting for the Xbylund skrev:Annonsen borta nu. Tyckte det luktade fejk. Inga bilder eller regnummer fanns.
Har blivit uppringd, fått välja var jag ska få det installerat. Killen från supporten sa att det inte gick att välja alla servicecenter, okänt varför.Kilowatt skrev:Ja, såvitt jag vet går inte uppgraderingen att beställa än? Står på intressentlistan men har inget hört än...
63 Danskaelmotor_mattias skrev:Får man lov att vara nyfiken och fråga vad du betalat för uppgradering till L-mode?Silious81 skrev:Inte fejk, jag som la ut annonsen. Uppgraderingen är beställd, betald och tid för uppgradering bokat. Ett villkor för att jag ska sälja bilen är att detta har installerats innan försäljningen äger rum. Plockade bort annonsen för att jag inte hunnit ta bilder och behövde omformulera frasen med omgående leverans. Man kan få bilen som den är med förbetald uppgradering eller så väntar man tills detta är gjort och jag har fått prova det. Då undrar säkert de flesta varför jag säljer världens bästa bil.....I'm waiting for the Xbylund skrev:Annonsen borta nu. Tyckte det luktade fejk. Inga bilder eller regnummer fanns.
Har läst någonstans att inte personalen på alla SC har gått utbildningen om hur det ska göras, så till en början är det bara några få SC som klarar av det.Silious81 skrev:Har blivit uppringd, fått välja var jag ska få det installerat. Killen från supporten sa att det inte gick att välja alla servicecenter, okänt varför.Kilowatt skrev:Ja, såvitt jag vet går inte uppgraderingen att beställa än? Står på intressentlistan men har inget hört än...
Jag har inte ännu fått L-mode. Jag såg att man på http://shop.teslamotors.com/collections ... -pre-order skulle gå in och förboka för 500 USD. Men sedan noterade jag att man skall maila Accessories-EU@teslamotors.com för Europa. jag mailade dem och de verifierade att jag står i kö för uppgradering och de håller på att planera utrullning. Misstänker att logistiken att skicka ut "nya säkringen" är grejen. På servicecentret vet man i vanlig ordning "inget".
Så mitt tips är att alla med P85D som vill uppgradera. Maila ovan för att säkra upp att du finns på deras centrala lista. Litar inte på Svenska kontoret för detta...
Så mitt tips är att alla med P85D som vill uppgradera. Maila ovan för att säkra upp att du finns på deras centrala lista. Litar inte på Svenska kontoret för detta...

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Jag ställde mig för övrigt i kön direkt dagen efter lanseringen. Dock ingen som ringt mig. De verkar som vanligt ha noll koll på sin logistik...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Tror att ett vanligt fenomen är att Elon slänger ur sig grejer på twitter mm innan det egentligen är klart. Sen får dom anställda kämpa som djur för att leverera. Det verkar komma lika lite info internt på Tesla som till oss ägare. När man ringer och frågar så vet dom inte mer än vi andra.
Jag skulle vilja påstå att de flesta här inne har rätt bra koll på Tesla. Händer ofta att man får ''rätta'' en anställd på Tesla.Martinen skrev:Tror att ett vanligt fenomen är att Elon slänger ur sig grejer på twitter mm innan det egentligen är klart. Sen får dom anställda kämpa som djur för att leverera. Det verkar komma lika lite info internt på Tesla som till oss ägare. När man ringer och frågar så vet dom inte mer än vi andra.