Tesla lanserar privatleasing!
Moderator: Redaktion
Re: Tesla lanserar privatleasing!
Jerker fick med info om försäkringen, den ingår inte. Får se vad jag får för bud från Trygg Hansa, fick runt 5000kr i premie hos Länet när jag frågade på en likadan.
Har ingen koll på serviceintervallet, men ska ju ingå i leasingen, så får se vad det står i serviceboken, alt. kolla upp det med SC när jag hämtar bilen.
Har ingen koll på serviceintervallet, men ska ju ingå i leasingen, så får se vad det står i serviceboken, alt. kolla upp det med SC när jag hämtar bilen.
Grå Tesla Model 3 LR -22 med vit inredning och dragkrok
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
- = Snabbladdad.se = - - = Min Youtube-kanal = -
Det ingår 14 dagar TH-försäkring. De kommer att kontakta mig med ett erbjudande om fortsättningen.
-
Jag fick tidigare beskedet att det inte ingår någon service i privatleasingavtalet men att Tesla samtidigt inte kräver det för att garantin ska gälla.Edis skrev:Har ingen koll på serviceintervallet, men ska ju ingå i leasingen, så får se vad det står i serviceboken, alt. kolla upp det med SC när jag hämtar bilen.
Mysko! Det behöver undersökas!BEV[e-Rage] skrev:Jag fick tidigare beskedet att det inte ingår någon service i privatleasingavtalet men att Tesla samtidigt inte kräver det för att garantin ska gälla.Edis skrev:Har ingen koll på serviceintervallet, men ska ju ingå i leasingen, så får se vad det står i serviceboken, alt. kolla upp det med SC när jag hämtar bilen.
En annan sak som kan vara bra att veta (fast det har inte med privatleasing att göra): Till SR+ följer inte ens textilmattor med! Väldigt konstigt!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Fiffigt att räkna in bonus redan från början i leasing-kostnaden, lite fult kanske men bra ändå, synd att dom inte
är tydliga med det redan från början, alltså innan köpet...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jo, men det stod nog i kalkylatorn, att bonusen var avräknad.Bjelke skrev:Fiffigt att räkna in bonus redan från början i leasing-kostnaden, lite fult kanske men bra ändå, synd att dom inte
- Bjelke
- Teslaägare
Aha ok det var ju braJerker skrev:Jo, men det stod nog i kalkylatorn, att bonusen var avräknad.Bjelke skrev:Fiffigt att räkna in bonus redan från början i leasing-kostnaden, lite fult kanske men bra ändå, synd att dom inte

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jerker skrev:Det ingår 14 dagar TH-försäkring. De kommer att kontakta mig med ett erbjudande om fortsättningen.
Jag fick 269 kr/mån, 2500 mil med fackföreningsrabatt från TH.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Jag bor på landet, är gubbe och är med i facket. Hoppas på nåt liknande!bonath skrev:Jerker skrev:Det ingår 14 dagar TH-försäkring. De kommer att kontakta mig med ett erbjudande om fortsättningen.
Jag är med i ST.Jerker skrev:Jag bor på landet, är gubbe och är med i facket. Hoppas på nåt liknande!bonath skrev:Jerker skrev:Det ingår 14 dagar TH-försäkring. De kommer att kontakta mig med ett erbjudande om fortsättningen.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- Bjelke
- Teslaägare
Du har en Tesla nu.... Du är alltså inte gubbe längreJerker skrev:Jag bor på landet, är gubbe och är med i facket. Hoppas på nåt liknande!bonath skrev:Jerker skrev:Det ingår 14 dagar TH-försäkring. De kommer att kontakta mig med ett erbjudande om fortsättningen.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Haha! Gubbe har jag varit hela livet. Men har varken keps eller hatt!Bjelke skrev:Du har en Tesla nu.... Du är alltså inte gubbe längreJerker skrev:Jag bor på landet, är gubbe och är med i facket. Hoppas på nåt liknande!bonath skrev:Jerker skrev:Det ingår 14 dagar TH-försäkring. De kommer att kontakta mig med ett erbjudande om fortsättningen.
Jag fick 269 kr/mån, 2500 mil med fackföreningsrabatt från TH.![]()
![]()

-
Nu kan man visst även välja vit inredning samt FSD vid DNB Privatleasing:
https://tesla3.dealerpad.net
Som vanligt är alla tillval löjligt dyra för privatleasingbilar. Antar att de inte bedöms påverka andrahandsvärdet nämnvärt positivt varför de ska betalas av till största del under leasingperioden.
https://tesla3.dealerpad.net
Som vanligt är alla tillval löjligt dyra för privatleasingbilar. Antar att de inte bedöms påverka andrahandsvärdet nämnvärt positivt varför de ska betalas av till största del under leasingperioden.
Jerker skrev:Jag bor på landet, är gubbe och är med i facket. Hoppas på nåt liknande!bonath skrev:Jerker skrev:Det ingår 14 dagar TH-försäkring. De kommer att kontakta mig med ett erbjudande om fortsättningen.
Vad blev det för försäkring?
Har inte fixat med det än. Väntar på att TH ska höra av sig med ett erbjudande. Man har ju 14 dagar förbetald försäkring.bonath skrev:Jerker skrev:Jag bor på landet, är gubbe och är med i facket. Hoppas på nåt liknande!bonath skrev:Jerker skrev:Det ingår 14 dagar TH-försäkring. De kommer att kontakta mig med ett erbjudande om fortsättningen.
Tesla lanserar privatleasing!
Jerker skrev:Har inte fixat med det än. Väntar på att TH ska höra av sig med ett erbjudande. Man har ju 14 dagar förbetald försäkring.bonath skrev:Jerker skrev:Jag bor på landet, är gubbe och är med i facket. Hoppas på nåt liknande!bonath skrev:Jerker skrev:Det ingår 14 dagar TH-försäkring. De kommer att kontakta mig med ett erbjudande om fortsättningen.
Mig ringde dom när jag haft Teslan en vecka...
Edit, 6 dagar.
Kollade på en Kia optima igår. Offerten för privatleasing landade på 6000kr i mån 3år / 1500mil. Känns så jäkls ovärt me tanke på att man får en Model 3 för samma pengar och även om 3an vore lite dyrare.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
- Bjelke
- Teslaägare
Mitt brev kom ca tre veckor efter jag hämtat bilen och ingen som ringde eller nåt sånt, och när jag ringde till dom istället för att kollaJerker skrev:Har inte fixat med det än. Väntar på att TH ska höra av sig med ett erbjudande. Man har ju 14 dagar förbetald försäkring.bonath skrev:Jerker skrev:Jag bor på landet, är gubbe och är med i facket. Hoppas på nåt liknande!bonath skrev:Jerker skrev:Det ingår 14 dagar TH-försäkring. De kommer att kontakta mig med ett erbjudande om fortsättningen.
så kunde dom inte se min bil och än mindre deras erbjudande (som alltså skulle gå per post) så jag hade inte ens något att ta ställning till innan
jag var tvungen att välja... Dom kunde bara säga att försäkringen gällde från den 15:e dagen även om jag inte skulle hinna få hem brevet och betala.
Jag väntade såklart inte utan valde en på LF istället.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
Hej!
Does anyone already know if you can buy the car after the privatlease period?
Ni kann svarar på Svenska om ni vill!
Tack,
Pim
Tack,
Pim
När det gäller företagsleasing så är ju kanske det normala att man blir erbjuden att köpa ut bilen, men så är det inte med privatleasing. Så man kan inte förvänta sig det, men det kan nog bli aktuellt, om leasingbolaget vill.Pimkamminga skrev:Hej!
Tack,
Pim
-
Tack för din svar. Jag ska försöka att leasa privat från Tesla och hoppas att jag kan inkludera att jag kann köpa bilen efter leasperioden.Jerker skrev:När det gäller företagsleasing så är ju kanske det normala att man blir erbjuden att köpa ut bilen, men så är det inte med privatleasing. Så man kan inte förvänta sig det, men det kan nog bli aktuellt, om leasingbolaget vill.Pimkamminga skrev:Hej!
Tack,
Pim
Jag vet att Elon har talad om det ska into bli möjligt för alla model 3er ska bli robotaxis men kanske det gällar bara för usa..
-
I Sverige är det snarare vanligt att elbilar exporteras till Norge efter Bonusen (60’) betalats ut och leasingperioden är slut.Pimkamminga skrev:Tack för din svar. Jag ska försöka att leasa privat från Tesla och hoppas att jag kan inkludera att jag kann köpa bilen efter leasperioden.Jerker skrev:När det gäller företagsleasing så är ju kanske det normala att man blir erbjuden att köpa ut bilen, men så är det inte med privatleasing. Så man kan inte förvänta sig det, men det kan nog bli aktuellt, om leasingbolaget vill.Pimkamminga skrev:Hej!
Tack,
Pim
Jag vet att Elon har talad om det ska into bli möjligt för alla model 3er ska bli robotaxis men kanske det gällar bara för usa..
Fick nu mitt erbjudande om fortsatt försäkring hos TH. Jag bor på landet, är 56 år och har en körsträcka på 1500 mil/år: 307:-/mån eller 3682:-/år.
Jag frågade för skojs skull på en körsträcka på 3500 mil/år och då skulle det bli 436:-/mån eller 5228:-/år
Jag frågade för skojs skull på en körsträcka på 3500 mil/år och då skulle det bli 436:-/mån eller 5228:-/år
Fick nu också svar från DNB på mina frågor om ifall bilen ska servas under leasingtiden för att man ska uppfylla sina åtaganden som leasingtagare:
Och eftersom Tesla själva inte kräver att bilen ska servas för att garantier ska gälla så kan man dra slutsatsen att man inte behöver in på service under leasingtiden.DNB skrev:Då det är tesla som är levererande återförsäljare som garanterar att återta bilen vid avtalsslut så får jag hänvisa dig till Tesla angående frågor om service då vi som finansbolag ej har den typen av information om serviceintervaller för en bil. Vad jag ser står även att bilen servas enligt tillverkarens (Teslas) rekommendationer, se garanti och serviceboken.