Model 3s magiska premium-HiFi

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Re: Model 3s magiska premium-HiFi

Inlägg av Legato »

Kolbackx skrev:
Legato skrev:
Fwiw:

Gällande frekvensåtergivning så läste jag precis i Model 3 gruppen på FB att någon hade mätt upp att HiFin återger frekvenserna korrekt i intervallet 27 Hz till 17 kHz.

17 kHz var lite klent, men mer hör man väl inte högre än så längre ändå kanske :D
De låga frekvenserna ska inte höras, de ska kännas. 8-) Och i 40-årsåldern tror jag de höga tonerna försvinner redan vid 16kHz.
Det gör de ju... Så länge den återger frekvensen korrekt så är det ju bara en fråga om volym.

Gissar att du är van vid system som i praktiken spelar med loudness som default. Det är ju en ljudbild som väldigt många tycker låter "bra" (så även jag i någon mån, gillar dock faktiskt mest att boosta andra steget på EQn mer än lägsta basen). Har väl egentligen ganska "flat" kurva bortsett från att jag gillar att dra ner mellanregistret.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare

Inlägg av tor »

Nu har jag en ny favorit ihop med model 3 premium hifi: 2cellos - whole lotta love. Men anläggningen är verkligen magisk med denna på hög volym. Rekommenderar en genomlyssning !
Tycker jag idag i varje fall.. :D
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Ja den var bra.

Denna låter bra på full volym 8-)
17706218-25EB-45D3-9AEE-102AD7511506.jpeg
Senast redigerad av Tellus, redigerad totalt 1 gånger.
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Legato skrev:
Har många ggr sagt att Model 3 har det bästa billjud jag någonsin hört. Man önskar ju dock att den var bättre ljuddämpad så man kunde njuta av det mer även i höga farter...

Om detta är sant kanske det inte är så konstigt dock:
"Fun fact from a guy (very) in the know at @Tesla. Why is the sound system in Model 3 the best we’ve ever tested fitted to a car? They hired ex-B&O engineers that were tasked with designing and sourcing the best speakers and amplifiers on the market. The end result is a sound system that sounds better than the $12,000 Bang and Olufsen option on an Audi A8. Once you remove licensing and branding, you can have the same sound quality without the incredible price tag and lack of design flexibility,” Paul Maric, Senior Road Tester at CarAdvice.com stated on Twitter."
Gillar Teslas smarta tänkt att lägga pengarna där det gör skillnad för oss konsumenter, istället för att slösa de på reklam och etiketter som andra tillverkare betalar dyra licenspengar för.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar