Hade jag vetat att leverans skulle dröja så här länge så skulle jag köpt en bil emellan så länge… nu vette sjutton vad jag ska göra!
Moderator: Redaktion
Jag är i exakt samma sits.il_concorde skrev:För egen del är denna väntan olidlig just nu då jag är helt utan bil![]()
Hade jag vetat att leverans skulle dröja så här länge så skulle jag köpt en bil emellan så länge… nu vette sjutton vad jag ska göra!
Det är en provkörning i Finland, alltså ingen levererad MYP.JohnnyBravo skrev:När hade han beställt? Vet man det?Honkan skrev:
En levererad till Finland i alla fall, han var riktigt nöjd med bilen
Verkar vara lika förvirrande i hela Europa om man läser på Tyska forumet.Zendor skrev:Det är en provkörning i Finland, alltså ingen levererad MYP.JohnnyBravo skrev:När hade han beställt? Vet man det?Honkan skrev:
Det är det som är lite frustrerande. Med en takt på 350 tillverkade bilar i veckan som ska levereras till hela Europa så lär det ju tyvärr dröja ett bra tag till...anna__ skrev:Verkar vara lika förvirrande i hela Europa om man läser på Tyska forumet.Zendor skrev:Det är en provkörning i Finland, alltså ingen levererad MYP.JohnnyBravo skrev:När hade han beställt? Vet man det?Honkan skrev:
Däremot verkar några bilar börja lev i Schweiz nu
Det är en bra idé och jag hade definitivt gjort det om jag hade haft lite mer info från Tesla.Esandh skrev:Vi sålde båda bilarna men köpte en ”mellanbil” tills den nya kommer så att man inte behöver känna stress. Rekommenderas för er som är otåliga
Det är ju bra att du har det bra... För oss andra som sålt sina andra bilar, finns det kanske lite förståelse för att man gärna vill ha sin bil och då är det kanske trevligt att ha likasinnade att bolla, lyfta, diskutera med under tiden..TeslaBlom skrev:Vilken tråd - som barn som väntar på lördagsgodis och spekulationer. Bilarna kommer när dom kommer - jag kör 3:an P och är nöjd o glad fram tills jag byter .
Defintivt tyvärr.... tråkigt.larjon skrev:Det är det som är lite frustrerande. Med en takt på 350 tillverkade bilar i veckan som ska levereras till hela Europa så lär det ju tyvärr dröja ett bra tag till...anna__ skrev:Verkar vara lika förvirrande i hela Europa om man läser på Tyska forumet.Zendor skrev:Det är en provkörning i Finland, alltså ingen levererad MYP.JohnnyBravo skrev:När hade han beställt? Vet man det?Honkan skrev:
Ja och nej.larjon skrev:Det är det som är lite frustrerande. Med en takt på 350 tillverkade bilar i veckan som ska levereras till hela Europa så lär det ju tyvärr dröja ett bra tag till...anna__ skrev:Verkar vara lika förvirrande i hela Europa om man läser på Tyska forumet.Zendor skrev:Det är en provkörning i Finland, alltså ingen levererad MYP.JohnnyBravo skrev:När hade han beställt? Vet man det?Honkan skrev:
Nja, jag är ju yrkesskadad, men leveransdatum inom tillverkningsindustrin är alltid givna utifrån de förutsättningar som finns vid tillfället när ordern kom in. Då finns det en produktionsplan, ett planerat OEE på tillverkningslinan. Där tar det stopp. Sen skall allt realiseras. Allt ifrån råmaterial, komponenter, maskinkapacitet till personal. Extremt många variabler som är okända. Däremot kan man tycka att Tesla borde vara duktigare på att uppdatera leveransdatumen. Men som sagt, deet datum man fått gäller utifrån de förutsättningar som fanns när man la ordern.anna__ skrev:
Defintivt tyvärr.... tråkigt.
Problemet är väl att Tesla verkade ha fantasi lev datum, då vore det bättre om de hade haft lev datum i Aug från början o gett fan i att skriva Mars.
Att det är något som inte stämmer…Dansson skrev:350 bilar i veckan .. = ~1400 som är tillverkade.
- 30 som är lev i Tyskaland -5 till Danmark
då är det 1365 bilar kvar . och om man fördelar dem
jämnt över europa så skulle de bli ~30 bilar / land
då har jag inte räknat bort några länder, typ Ryssland och länder där de
inte har ratten på rätt sidaoch små eller i krig osv..
sen när de kommer upp i 1000 bilar i veckan då kan de skeppa
20+ bilar till alla länder /vecka om man nu gör en jämn fördelning och till alla länder
Och med detta så vette fn vad jag ville komma fram till
Har Tesla någonsin sålt i ryssland? Är det inte bara grå-import? Eller har man börjat nyligen?Dansson skrev:då har jag inte räknat bort några länder, typ Ryssland och länder där de
inte har ratten på rätt sidaoch små eller i krig osv..
Det har väl bara varit grå-import vid sidan om.Dansson skrev:Har sett någon snubbe som importerat själv till ryssland, tror inte Tesla kommer
att finnas där på ett bra tag
2546 har den som står i MOSOld_O skrev:Bara för göra någon besviken i tråden med en uppdatering som åter igen inte berör svenska leveranser.
Kul att vi nu är uppe i VIN 3500 serien. Det produceras bilar iaf![]()
Skett leveranser i Tyskland/Schweiz.
Ja så blir det om man inte sätter fast hyllan ordentligt utan bara lägger det ovanpå fästskenorna.markuswesterberg skrev:
Tydligen hörs bagageskyddet ”hoppa runt” lite när man gasar, åker över gupp, svänger lite etc. Har upplevt det på tredjepartsskydd att det knirrar lite. Ganska irriterande tycker jag. Synd om det kommer störa i MYP. Får försöka lokalisera och åtgärda isf. Kan ju vara bara på hans bil iofs.