Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
- JohnnyBravo
- Teslaägare
Re: Ni som beställt MYP
Någon som har koll på hur det ser ut med leveranser av MYP i övriga Europa? Tyskland har väl börjat få ut några tycker jag mig sett.
läser man i det tyska forumet så verkar det som att det går riktigt segt även där.
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Vet man vilka Celler som åker in i MYP från Berlin nu kommande månader? Är det LGs M50 (Y5LD) eller får man Panasonic cellen 2170L (Y3LD)?
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
Y5LD är ivf det jag läst. Har inte sett någonstans att Panasonic öht är på tapeten.RagWal skrev:Vet man vilka Celler som åker in i MYP från Berlin nu kommande månader? Är det LGs M50 (Y5LD) eller får man Panasonic cellen 2170L (Y3LD)?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
6 st har levererats till kunder i Frankrike. Riktigt segt, med tanke på takten på 350 bilar i veckan. Känns som att de inte alls når upp till det. Eller så handlar det om att de håller på att fylla upp Supply Chain och att det helt plötsligt exploderar och sen får vi leveranser löpande. Det tar alltid tid att fylla på hela kedjan.JohnnyBravo skrev:Någon som har koll på hur det ser ut med leveranser av MYP i övriga Europa? Tyskland har väl börjat få ut några tycker jag mig sett.
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Du har rätt. Ser inte ens att Panasonic är intypat. Bara batterier från LG och CATL (LFP)Jeppe_E skrev:Y5LD är ivf det jag läst. Har inte sett någonstans att Panasonic öht är på tapeten.RagWal skrev:Vet man vilka Celler som åker in i MYP från Berlin nu kommande månader? Är det LGs M50 (Y5LD) eller får man Panasonic cellen 2170L (Y3LD)?
MY LR 2022
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Enligt VIN-kod på bilen tidigare i tråden (XP7YGCEL5NB002546) ser det ut att vara "E = Lithium Ion Battery – Electric (NMC)"RagWal skrev:Du har rätt. Ser inte ens att Panasonic är intypat. Bara batterier från LG och CATL (LFP)Jeppe_E skrev:Y5LD är ivf det jag läst. Har inte sett någonstans att Panasonic öht är på tapeten.RagWal skrev:Vet man vilka Celler som åker in i MYP från Berlin nu kommande månader? Är det LGs M50 (Y5LD) eller får man Panasonic cellen 2170L (Y3LD)?
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Ja, så är det. men det är en rent generell beskrivning av batteriet och inte vilken tillverkare. Att Berlin har typat in LFP betyder bara att de har gjort fabriken förberedd att producera bilar med den batteritekniken (konstigt vore det annars).FlyingBlue skrev:Enligt VIN-kod på bilen tidigare i tråden (XP7YGCEL5NB002546) ser det ut att vara "E = Lithium Ion Battery – Electric (NMC)"RagWal skrev:Du har rätt. Ser inte ens att Panasonic är intypat. Bara batterier från LG och CATL (LFP)Jeppe_E skrev:Y5LD är ivf det jag läst. Har inte sett någonstans att Panasonic öht är på tapeten.RagWal skrev:Vet man vilka Celler som åker in i MYP från Berlin nu kommande månader? Är det LGs M50 (Y5LD) eller får man Panasonic cellen 2170L (Y3LD)?
Vi får väl se om/när andra modeller dyker upp i Berlin.
Är väl levererat till typ Frankrike, Tyskland, Danmark , Belgien och säkerligen något mer land , men är endast ett fåtal.
Tror att de har lite svårt att få upp kapaciteten. Helt ny personal och fabrik så tar säkerligen någon månad till innan de får fart på grejorna.
Men information från Tesla hade såklart varit önskvärt
Tror att de har lite svårt att få upp kapaciteten. Helt ny personal och fabrik så tar säkerligen någon månad till innan de får fart på grejorna.
Men information från Tesla hade såklart varit önskvärt
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Eller så har Mercedes inte levererat alla biltransporter så man väljer att köra ut lokala leveranser och korta sträckor först..
Och inte kan batterileveranserna vara försenade från china pga lockdown.. osv..
Sen så väntar man såklart med att leverera tills alla som beställt vita kan få samma vecka..
Väldigt mycket som är uppenbart tack vare all officiell kommunikation.
Och inte kan batterileveranserna vara försenade från china pga lockdown.. osv..
Sen så väntar man såklart med att leverera tills alla som beställt vita kan få samma vecka..

Väldigt mycket som är uppenbart tack vare all officiell kommunikation.
Fan nu får ni sluta skriva här om det inte är någon nyhet ang lev 
Varje gång man ser att något nytt är skrivet här så hoppas man på att det kommit någon vettig info ang leveranser.

Varje gång man ser att något nytt är skrivet här så hoppas man på att det kommit någon vettig info ang leveranser.
Dansson skrev:Fan nu får ni sluta skriva här om det inte är någon nyhet ang lev

Idag är det en dag mindre kvar till leverans!
Skämt å sido, så såg jag en video i helgen från en drönare som flög över fabriken, då stod det ett antal lastbilar med lastade Teslor, bland annat 3 st vita. Men det är oroväckande tyst från diverse forum runt om i EU.
-
De kanske bara väntar på att alla de första svarta MYPar ska levereras samtidigt. Om det är på gott eller ont, ingen aning. Haha!
Håller med!Dansson skrev:Fan nu får ni sluta skriva här om det inte är någon nyhet ang lev
Sandman
Min sambo tycker jag är helt galen och hetsar om den där jävla bilen. Jag har förklarat att det finns ett forum där de sitter fler såna som jag och som letar efter bilder på biltransporter eller någon sorts ledtråd för när bilen kan dyka uppEsandh skrev:Håller med!Dansson skrev:Fan nu får ni sluta skriva här om det inte är någon nyhet ang lev

Och när den här tråden har ett nytt inlägg tänds alltid en gnista av hopp!
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
tack för att du blåste migJontez skrev:Min sambo tycker jag är helt galen och hetsar om den där jävla bilen. Jag har förklarat att det finns ett forum där de sitter fler såna som jag och som letar efter bilder på biltransporter eller någon sorts ledtråd för när bilen kan dyka uppEsandh skrev:Håller med!Dansson skrev:Fan nu får ni sluta skriva här om det inte är någon nyhet ang lev
Varje gång man ser att något nytt är skrivet här så hoppas man på att det kommit någon vettig info ang leveranser.![]()

- JohnnyBravo
- Teslaägare
Haha, det här är jag i ett nötskal. Slukar all info jag kanjoppex skrev:tack för att du blåste migJontez skrev:Min sambo tycker jag är helt galen och hetsar om den där jävla bilen. Jag har förklarat att det finns ett forum där de sitter fler såna som jag och som letar efter bilder på biltransporter eller någon sorts ledtråd för när bilen kan dyka uppEsandh skrev:Håller med!Dansson skrev:Fan nu får ni sluta skriva här om det inte är någon nyhet ang lev
Varje gång man ser att något nytt är skrivet här så hoppas man på att det kommit någon vettig info ang leveranser.![]()

- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Haha, samma här. Har kollat på varenda review som finns på YouTube.JohnnyBravo skrev:Haha, det här är jag i ett nötskal. Slukar all info jag kanjoppex skrev:tack för att du blåste migJontez skrev:Min sambo tycker jag är helt galen och hetsar om den där jävla bilen. Jag har förklarat att det finns ett forum där de sitter fler såna som jag och som letar efter bilder på biltransporter eller någon sorts ledtråd för när bilen kan dyka uppEsandh skrev:Håller med!Dansson skrev:Fan nu får ni sluta skriva här om det inte är någon nyhet ang lev

Svart Model Y Performance
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Har ni tips på review av Berlin MYP på engelska?
3P 2019 / $ Pläd 2023 / YP 2024 / Juniper AWD 2026 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Denna tyska killen har några bra videos på både tyska och engelska.
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
En levererad till Finland i alla fall, han var riktigt nöjd med bilen

MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- JohnnyBravo
- Teslaägare
När hade han beställt? Vet man det?Honkan skrev:
En levererad till Finland i alla fall, han var riktigt nöjd med bilen
Vilken tråd - som barn som väntar på lördagsgodis och spekulationer. Bilarna kommer när dom kommer - jag kör 3:an P och är nöjd o glad fram tills jag byter .
Åker man runt i en gammal skördetröska Model Audi A6 3.0 v6 diesel så vill man ju byta snarastTeslaBlom skrev:Vilken tråd - som barn som väntar på lördagsgodis och spekulationer. Bilarna kommer när dom kommer - jag kör 3:an P och är nöjd o glad fram tills jag byter .

Kanske ska skapa en entusiast klubb MYP sen
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Kanske inte så konstigt när man flyttar fram leverans hela tiden.TeslaBlom skrev:Vilken tråd - som barn som väntar på lördagsgodis och spekulationer. Bilarna kommer när dom kommer - jag kör 3:an P och är nöjd o glad fram tills jag byter .
Och ger dålig information om ens någon information till sina kunder ......