Jag tänkte att det kanske är lite tidigt att tacka Elon om du fortfarande har aktierna kvar och inte realiserat vinsten.
Jag tackar Elon varje dag för allt hårt arbete han lägger ner.
Och det är främst för bra tsla-affärer på Avanza och Pareto jag är
skyldig Elon ett stoooort tack.
Jag tänkte att det kanske är lite tidigt att tacka Elon om du fortfarande har aktierna kvar och inte realiserat vinsten.
Jag tackar Elon varje dag för allt hårt arbete han lägger ner.
Och det är främst för bra tsla-affärer på Avanza och Pareto jag är
skyldig Elon ett stoooort tack.
Jag tänkte att det kanske är lite tidigt att tacka Elon om du fortfarande har aktierna kvar och inte realiserat vinsten.
Jag tackar Elon varje dag för allt hårt arbete han lägger ner.
Och det är främst för bra tsla-affärer på Avanza och Pareto jag är
skyldig Elon ett stoooort tack.
Håller med dig. Imponerande värdeökning.
Ja det är på gränsen till helt skogstokigt hur tsla-kursen har utvecklats
genom åren.
Jag tänkte att det kanske är lite tidigt att tacka Elon om du fortfarande har aktierna kvar och inte realiserat vinsten.
Jag tackar Elon varje dag för allt hårt arbete han lägger ner.
Och det är främst för bra tsla-affärer på Avanza och Pareto jag är
skyldig Elon ett stoooort tack.
Håller med dig. Imponerande värdeökning.
Ja det är på gränsen till helt skogstokigt hur tsla-kursen har utvecklats
genom åren.
Nej, det är inte på gränsen. Grattis till en fantastisk investering!
Jag tänkte att det kanske är lite tidigt att tacka Elon om du fortfarande har aktierna kvar och inte realiserat vinsten.
Jag tackar Elon varje dag för allt hårt arbete han lägger ner.
Och det är främst för bra tsla-affärer på Avanza och Pareto jag är
skyldig Elon ett stoooort tack.
Håller med dig. Imponerande värdeökning.
Ja det är på gränsen till helt skogstokigt hur tsla-kursen har utvecklats
genom åren.
Nej, det är inte på gränsen. Grattis till en fantastisk investering!
Jag drar gränsen för skogstokigt vid en fyrsiffrig kurs.
Men ja det är verkligen helt galet.
Thanx!
Det blir mer o mer fart i energi-delen av bolaget också verkar det. Större än bildelen vilket år?
Skulle kunna påverkas av motåtgärder från dom länder Trump lägger importskatt från på andra varor. Men kanske räcker hemmamarknaden långt?
Handelskrig verkar ju vara det väljarna vill ha.
Inget är omöjligt vad gäller Teslas aktiekurs.
Lite fantasilöst dock att referera till att hitills har Tesla FSD-satsning varit begränsad av "regulatory spiderweb"
men nu kommer det att släppa minsann när reglerna ändras.
Finns väl inget som talar för att det är sant, finns ju inga regler som hindrar att Tesla att
köra robotaxi redan idag.
Inget är omöjligt vad gäller Teslas aktiekurs.
Lite fantasilöst dock att referera till att hitills har Tesla FSD-satsning varit begränsad av "regulatory spiderweb"
men nu kommer det att släppa minsann när reglerna ändras.
Finns väl inget som talar för att det är sant, finns ju inga regler som hindrar att Tesla att
köra robotaxi redan idag.
Nej, det har jag inte heller förstått. Vad är det konkret i regelverket som förhindrar Teslas robottaxi men inte Waymos?
Inget är omöjligt vad gäller Teslas aktiekurs.
Lite fantasilöst dock att referera till att hitills har Tesla FSD-satsning varit begränsad av "regulatory spiderweb"
men nu kommer det att släppa minsann när reglerna ändras.
Finns väl inget som talar för att det är sant, finns ju inga regler som hindrar att Tesla att
köra robotaxi redan idag.
Nej, det har jag inte heller förstått. Vad är det konkret i regelverket som förhindrar Teslas robottaxi men inte Waymos?
Att man måste rapportera olyckor kanske?
Trump har lovat Elon att ta bort rapporteringsskyldigheten.
Tesla är så dåliga så ända sättet att sjösätta FSD är om det är möjligt att mörka olyckorna. Waymo verkar inte ha samma problem.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Inget är omöjligt vad gäller Teslas aktiekurs.
Lite fantasilöst dock att referera till att hitills har Tesla FSD-satsning varit begränsad av "regulatory spiderweb"
men nu kommer det att släppa minsann när reglerna ändras.
Finns väl inget som talar för att det är sant, finns ju inga regler som hindrar att Tesla att
köra robotaxi redan idag.
Nej, det har jag inte heller förstått. Vad är det konkret i regelverket som förhindrar Teslas robottaxi men inte Waymos?
Att man måste rapportera olyckor kanske?
Trump har lovat Elon att ta bort rapporteringsskyldigheten.
Tesla är så dåliga så ända sättet att sjösätta FSD är om det är möjligt att mörka olyckorna. Waymo verkar inte ha samma problem.
Det där kan väl ändå inte vara möjligt? Tesla kan ju inte vilja lansera en taxitjänst som inte är säker. Det kan ju äventyra hela bolaget.
Vad skulle man vinna på det?
Inget är omöjligt vad gäller Teslas aktiekurs.
Lite fantasilöst dock att referera till att hitills har Tesla FSD-satsning varit begränsad av "regulatory spiderweb"
men nu kommer det att släppa minsann när reglerna ändras.
Finns väl inget som talar för att det är sant, finns ju inga regler som hindrar att Tesla att
köra robotaxi redan idag.
Nej, det har jag inte heller förstått. Vad är det konkret i regelverket som förhindrar Teslas robottaxi men inte Waymos?
Att man måste rapportera olyckor kanske?
Trump har lovat Elon att ta bort rapporteringsskyldigheten.
Tesla är så dåliga så ända sättet att sjösätta FSD är om det är möjligt att mörka olyckorna. Waymo verkar inte ha samma problem.
Det där kan väl ändå inte vara möjligt? Tesla kan ju inte vilja lansera en taxitjänst som inte är säker. Det kan ju äventyra hela bolaget.
Vad skulle man vinna på det?
Pengar?
Jag förutsätter att reglerna anpassas så Tesla klarar legala problem. Det är trots allt troligtvis tack vare Elon som Trump vann.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Inget är omöjligt vad gäller Teslas aktiekurs.
Lite fantasilöst dock att referera till att hitills har Tesla FSD-satsning varit begränsad av "regulatory spiderweb"
men nu kommer det att släppa minsann när reglerna ändras.
Finns väl inget som talar för att det är sant, finns ju inga regler som hindrar att Tesla att
köra robotaxi redan idag.
Nej, det har jag inte heller förstått. Vad är det konkret i regelverket som förhindrar Teslas robottaxi men inte Waymos?
Att man måste rapportera olyckor kanske?
Trump har lovat Elon att ta bort rapporteringsskyldigheten.
Tesla är så dåliga så ända sättet att sjösätta FSD är om det är möjligt att mörka olyckorna. Waymo verkar inte ha samma problem.
Det där kan väl ändå inte vara möjligt? Tesla kan ju inte vilja lansera en taxitjänst som inte är säker. Det kan ju äventyra hela bolaget.
Vad skulle man vinna på det?
Pengar?
Nej, om bilarna förorsakar en olycka och Tesla är ansvarigt kan skadestånden bli astronomiska.
Det skulle även kunna bli personliga åtal. Det är så amerikansk lagstiftning fungerar. Det sitter väl fortfarande vw-chefer i fängelse i usa efter dieselgate och där omkom ingen.
Nej, det har jag inte heller förstått. Vad är det konkret i regelverket som förhindrar Teslas robottaxi men inte Waymos?
Att man måste rapportera olyckor kanske?
Trump har lovat Elon att ta bort rapporteringsskyldigheten.
Tesla är så dåliga så ända sättet att sjösätta FSD är om det är möjligt att mörka olyckorna. Waymo verkar inte ha samma problem.
Det där kan väl ändå inte vara möjligt? Tesla kan ju inte vilja lansera en taxitjänst som inte är säker. Det kan ju äventyra hela bolaget.
Vad skulle man vinna på det?
Pengar?
Nej, om bilarna förorsakar en olycka och Tesla är ansvarigt kan skadestånden bli astronomiska.
Det skulle även kunna bli personliga åtal. Det är så amerikansk lagstiftning fungerar. Det sitter väl fortfarande vw-chefer i fängelse i usa efter dieselgate och där omkom ingen.
Lagarna ska lättas för Teslas skull. VW har inte sponsrat Trump.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Att man måste rapportera olyckor kanske?
Trump har lovat Elon att ta bort rapporteringsskyldigheten.
Tesla är så dåliga så ända sättet att sjösätta FSD är om det är möjligt att mörka olyckorna. Waymo verkar inte ha samma problem.
Det där kan väl ändå inte vara möjligt? Tesla kan ju inte vilja lansera en taxitjänst som inte är säker. Det kan ju äventyra hela bolaget.
Vad skulle man vinna på det?
Pengar?
Nej, om bilarna förorsakar en olycka och Tesla är ansvarigt kan skadestånden bli astronomiska.
Det skulle även kunna bli personliga åtal. Det är så amerikansk lagstiftning fungerar. Det sitter väl fortfarande vw-chefer i fängelse i usa efter dieselgate och där omkom ingen.
Lagarna ska lättas för Teslas skull
Lagar angående rapportering av olyckor men inträffar en olycka och ansvariga visste om riskerna och mörkat dom är det kört.
Det där kan väl ändå inte vara möjligt? Tesla kan ju inte vilja lansera en taxitjänst som inte är säker. Det kan ju äventyra hela bolaget.
Vad skulle man vinna på det?
Pengar?
Nej, om bilarna förorsakar en olycka och Tesla är ansvarigt kan skadestånden bli astronomiska.
Det skulle även kunna bli personliga åtal. Det är så amerikansk lagstiftning fungerar. Det sitter väl fortfarande vw-chefer i fängelse i usa efter dieselgate och där omkom ingen.
Lagarna ska lättas för Teslas skull
Lagar angående rapportering av olyckor men inträffar en olycka och ansvariga visste om riskerna och mörkat dom är det kört.
Nej, det var enligt klippet även lagar rörande själva autonomin som skulle försvagas, inte bara rapporteringen om olyckor.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Nej, om bilarna förorsakar en olycka och Tesla är ansvarigt kan skadestånden bli astronomiska.
Det skulle även kunna bli personliga åtal. Det är så amerikansk lagstiftning fungerar. Det sitter väl fortfarande vw-chefer i fängelse i usa efter dieselgate och där omkom ingen.
Lagarna ska lättas för Teslas skull
Lagar angående rapportering av olyckor men inträffar en olycka och ansvariga visste om riskerna och mörkat dom är det kört.
Nej, det var enligt klippet även lagar rörande själva autonomin som skulle försvagas, inte bara rapporteringen om olyckor.
Jag syftar på amerikanska skadeståndslagstiftning.
Deras lagstiftning fokuserar ju på efter en skada har skett. I resten av världen handlar det ju mer om att lagstiftningen ska minska risken för att något ska hända.
Det här är ju snarare en förstärkning av det amerikanska förhållningssätt.
Nej, om bilarna förorsakar en olycka och Tesla är ansvarigt kan skadestånden bli astronomiska.
Det skulle även kunna bli personliga åtal. Det är så amerikansk lagstiftning fungerar. Det sitter väl fortfarande vw-chefer i fängelse i usa efter dieselgate och där omkom ingen.
Lagarna ska lättas för Teslas skull
Lagar angående rapportering av olyckor men inträffar en olycka och ansvariga visste om riskerna och mörkat dom är det kört.
Nej, det var enligt klippet även lagar rörande själva autonomin som skulle försvagas, inte bara rapporteringen om olyckor.
Jag syftar på amerikanska skadeståndslagstiftning.
Deras lagstiftning fokuserar ju på efter en skada har skett. I resten av världen handlar det ju mer om att lagstiftningen ska minska risken för att något ska hända.
Det här är ju snarare en förstärkning av det amerikanska förhållningssätt.
Ja, men möjligheterna till skadestånd påverkas ju av vilka lagar som gäller.
I vilket fall som helst så räcker det med att aktiemarknaden tror att ändringarna kommer gynna Tesla för att aktien ska gå upp och det är nog huvudsaken för Elon
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Det finns inga federala lagar för eller emot autonoma bilar.
NHTSA har dock en "standing order" (SGO-2021-01) som gäller rapportering av hur bra systemen är. https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/f ... 4-05_2.pdf
(denna gäller både ADAS (L2) och ADS (L4). Det är den här som Elon vill ha bort eftersom hans scam inte funkar med transparens.
Lagar angående rapportering av olyckor men inträffar en olycka och ansvariga visste om riskerna och mörkat dom är det kört.
Nej, det var enligt klippet även lagar rörande själva autonomin som skulle försvagas, inte bara rapporteringen om olyckor.
Jag syftar på amerikanska skadeståndslagstiftning.
Deras lagstiftning fokuserar ju på efter en skada har skett. I resten av världen handlar det ju mer om att lagstiftningen ska minska risken för att något ska hända.
Det här är ju snarare en förstärkning av det amerikanska förhållningssätt.
Ja, men möjligheterna till skadestånd påverkas ju av vilka lagar som gäller.
I vilket fall som helst så räcker det med att aktiemarknaden tror att ändringarna kommer gynna Tesla för att aktien ska gå upp och det är nog huvudsaken för Elon
Nej, om du skadar någon genom försummelse blir skadestånden i USA astronomiska då skadestånden kan baseras på vad du har tjänat på din försummelse.
Det finns ju inget i förslagen som skulle göra det tillåtet att uppsåtligen skada någon utan bara att man i förväg inte skulle behöva deklarera risken. När olyckan väl är ett faktum är det kört oavsett.
Som sagt, det här kan ju få stora konsekvenser för Elon Musk personligen. Eller räknar han med att Trump ska benåda honom utifallatt? Är det där hans drivkraft i kampanjen ligger?
Jämför med VW-chefen som fick 7 års fängelse när han satte en fot i USA bara för att han visste att VWs dieselbilar släppte ut mer än vad man deklarerat.