Jeppe_E skrev:bjelkeman skrev:Men har de flesta haft så mycket problem? Det brukar bara vara de som har problem som hörs? Min bil är två år helt utan något att klaga över.
Man hör ju sällan folk som inte klagar

Det är ju så man bedömer hur bra en bil är. Jag kan tycka att det är oproportionerligt stor andel klagomål på mängden sålda bilar i Sverige.
Så fort det är minsta konstighet tror jag det är Teslas fel och skriver ett inlägg. T.ex när det var något som såg ut en rostfläck i plåten (som visade sig vara torkad koda

). Just för att det är så mycket klagomål på kvaliteten gör att man sitter och kollar/lyssnar lite extra. Har t.ex tyckt attt det hörts för mycket när bilar åkt förbi på förarsidan. Lånade föräldrarnas bil igår (annat märke) och det var precis likadant där.
Jag är väldigt nöjd med bilen och skulle inte vilja ha någon annan bil. Har haft bilen över ett år nu och ser fortfarande fram emot varje gång jag "måste" åka någonstans.

Den är dock inte problemfri, t.ex strular handtagen ibland.
Lånebilen jag fick när min bil var inne på service var dock ingen höjdare. Den motorn lät det som det var elfel på, något surrande ljud vid visst gasläge. Sen fungerade inte AP:n i den, rattsymbolen blinkade bara till ett fåtal gånger på vägen till Tesla (med min bil kunde jag köra på AP hela vägen). Så det kanske är stor skillnad mellan olika bilar.
Föräldrarnas bil (annat märke) har varit inne på lagning för att fläkten varit trasig. Den slutade fungera igen inom ett år. Svaret från märkesverkstaden gjorde att de aldrig kommer köpa en bil från det märket igen. Tror Teslas service är mycket bättre än många andra märken, men några personer har otur och skriver mycket negativt. Vilket kan göra att bilden inte blir riktigt rättvisande.