Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Aktien TSLA
Kan bli en enorm inkomstkälla för Tesla när Semi fabriken tillverkar i stora volymer
Kolla in Kodiak Robotics och Aurora Innovation.
Just nu har Tesla ingen autonomi, ingen lastbil i tillverkning, ingen hårdvara och ingen plan för detta till skillnad mot ovanstående. Men pump pump…
Vad menar du? Tesla håller på att bygga fabriken där de ska tillverka Semi. Den kommer att ha all hårdvara för att i framtiden köra helt autonomt.
Precis som min bil menar du?Sabbe skrev: ↑07 jul 2024 20:33Vad menar du? Tesla håller på att bygga fabriken där de ska tillverka Semi. Den kommer att ha all hårdvara för att i framtiden köra helt autonomt.

Sabbe. Om jag ville läsa en massa inlägg på X från Musk eller andra pumpare av aktien så hade jag varit på X.
Om du har en åsikt eller analys kan det ju tillföra något med en länk som källa, men alla dessa länkar till X är i min bok samma som skräppost.
Om du har en åsikt eller analys kan det ju tillföra något med en länk som källa, men alla dessa länkar till X är i min bok samma som skräppost.
Glad för att jag sålt min Tesla
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Det borde vara en forum-regel. Lazy posting ska inte vara tillåtet. En länk ska ha en kommentar om varför den är relevant i det ämne den postas. Alltså ska det heller inte räcka med att skriva ut en titel för länken, här blir det till exempel att skriva varför postaren tror länkad information gör att kursen går upp/ner.Hertsh skrev:Sabbe. Om jag ville läsa en massa inlägg på X från Musk eller andra pumpare av aktien så hade jag varit på X.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Ja, speciellt i denna tråd. Att starta en tråd med en länk och en en rubrik tycker jag är ok.loftux skrev: ↑11 jul 2024 15:56Det borde vara en forum-regel. Lazy posting ska inte vara tillåtet. En länk ska ha en kommentar om varför den är relevant i det ämne den postas. Alltså ska det heller inte räcka med att skriva ut en titel för länken, här blir det till exempel att skriva varför postaren tror länkad information gör att kursen går upp/ner.Hertsh skrev:Sabbe. Om jag ville läsa en massa inlägg på X från Musk eller andra pumpare av aktien så hade jag varit på X.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Vilka marginaler och moat har detta affärsområde? För mig känns det som commodity från start - paketera underleverantörers batteripack, branda och lite mjukvara på det. Upplys oss gärna.
Just nu är marginalerna någonstans kring 25-30%. Tesla tillverkar i stor skala redan nu och kommer öka den rejält framöver. Just nu och många år framöver så kommer efterfrågan vara extremt hög så det finns utrymme för många spelare.
Givetvis är det huvudsakliga problemet med att ta fram en självkörande taxi är att bestämma hur fronten ska se ut…
Vad spelar det för roll vad anledningen är till att senarelägga eventet med några månader?spacecoin skrev: ↑19 jul 2024 20:05Givetvis är det huvudsakliga problemet med att ta fram en självkörande taxi är att bestämma hur fronten ska se ut…
Med tanke på att de inte har programvara som är kapabel till robotaxi så kan dom skjuta på eventet i två år lika gärna.Sabbe skrev: ↑20 jul 2024 09:38Vad spelar det för roll vad anledningen är till att senarelägga eventet med några månader?spacecoin skrev: ↑19 jul 2024 20:05Givetvis är det huvudsakliga problemet med att ta fram en självkörande taxi är att bestämma hur fronten ska se ut…
Tesla-days är all talk, zero walk. Semin presenterades för, är det 8 år sedan? Och det var bara en lastbil. Roboten är väl två år sedan? Förra robotaxi-eventen var FEM år sedan. Dojochippet? Roadster2? Batterier med bättre allt? Solar roof?
Om jag måste gissa så är det fem år till, till dess att Tesla har hundra obemannde och autonoma robotaxis i en stad. Fast troligare är att det aldrig händer.
Ja, det blir kul att höra vilket humör Elon är på.

Själv är jag mer intresserad av Alphabet, om de säger något om Waymo ikväll.