Elbaklucka ligger enligt säljare utanför. Jag skall lusläsa! Enligt broschyr krävs assistanspaket plus.taliz skrev:Elbaklucka ingår väl på GTX?
Även matrixljus och lite annat.
We charge - laddtaxa: skitdyrt! Kunde WV inte bättre….
Moderator: Redaktion
Elbaklucka ligger enligt säljare utanför. Jag skall lusläsa! Enligt broschyr krävs assistanspaket plus.taliz skrev:Elbaklucka ingår väl på GTX?
Hmm det stämmer. Ser ut som dom höjt priset och tagit bort utrustning...lem skrev:Elbaklucka ligger enligt säljare utanför. Jag skall lusläsa! Enligt broschyr krävs assistanspaket plus.taliz skrev:Elbaklucka ingår väl på GTX?
We charge - laddtaxa: skitdyrt! Kunde WV inte bättre….
Saw a US-built pre-production ID.4 at an EA charger today (free Thanksgiving charging weekend and all). Had manufacturer plates but looked like a production model.
Spoke the driver and watched him charge.
At 80% SoC the US-built ID.4 was accepting 90 kW!!!! I was watching the EA station in awe while my Mach-E on the other side was getting 8-9 kW at 83% SoC. Ford is massively throttling us. Driver/engineer said they now can peak 160 kW charge.
I also listened for the battery cooling fans... on the ID.4 it was blowing like a leaf blower. The Kona EV and Mach-E next to it... silent. Both the Kona and Mach-E throttle charging at high SoC. I was seeing single digit kW when that car was at 90% SoC.
Kan va varit en ren tillfällighet men jag provade att toggla "AC now" vid hejdå-skärmen och efteråt så stängde preheat av sig också.Hoppsan_84 skrev:Stämmer. Det som jag stör mig på är att jag måste stänga av den i appen för den är inte aktiv i ”hejdå skärmen”
Varför har du inte med vad han skrev?Zalman3 skrev:Ska det vara så att vid 10% och 27km kvar i räckvidd så går det inte att köra fortare än 7km/h?
Inga problem.
Vad gör en Tesla efter 5 timmar i minus med 5%?
Härligt!Zalman3 skrev:Inga problem.
Visst, med riktigt låg laddning så får du en effektbegränsning.
På 12.000 mil kommer jag inte ihåg att jag har haft mindre än 150kW elmotoreffekt, oavsett kyla och laddning.
Det enda reella problemet med att ha lite laddning och rejäl kyla är att jag inte kan slå på värmen med appen under en viss nivå.
Samma här, inga problem under 10%.Kubi skrev:Härligt!Zalman3 skrev:Inga problem.
Visst, med riktigt låg laddning så får du en effektbegränsning.
På 12.000 mil kommer jag inte ihåg att jag har haft mindre än 150kW elmotoreffekt, oavsett kyla och laddning.
Det enda reella problemet med att ha lite laddning och rejäl kyla är att jag inte kan slå på värmen med appen under en viss nivå.
För jag har heller inte haft några problem att köra min ID.4 <10% och heller aldrig fått upp sköldpaddan.
Men däremot så kan jag starta min värme via appen också under 10%.
Sen några dagar tillbaka har jag senaste, 2.3, men har inte kört under 10% med den. Den jag hade innan var 2.1 som alla ID.4 levereras med.martinot skrev:Kanske ni har olika versioner på mjukvaran?