Tror inte du skall vara så rädd för det. E-GMP-bilarna och plattformen verkar ju klart bättre än MEB-bilarna och plattformen.mati skrev:Ja, det är helt otroligt vad det skrivs lovord om den överallt. Iq5 verkar nästan vara en bil utan nackdelar, om man får tro på allt som skrivs.wheels skrev:Motor. no höjde den också till skyarna i dagMrRun skrev:Mer från Norge: https://nybiltester.no/biltest/forste-t ... niq-5-awd/
Jag hoppas verkligen att det inte blir nån gigantisk antiklimax när man själv äntligen får tillfälle att klämma på den i verkligheten. Det måste ju finnas nåt som inte är bra. Då gäller det att det inte är nånting som stör mig.![]()
Och den har verkligen en hel del att bevisa. I min omgivning är jag den enda som är övertygad om att det är en bra bil. Alla andra tror mer eller mindre att det är koreanskt skräp som kommer falla i småbitar innan man har hunnit köra hem den. Framförallt svärföräldrarna anser att jag har tappat förståndet. De kommer aldrig åka med i den. Det är redan nu på håret att de sätter sig ens i e-Golfen, som såklart är skräp jämfört med deras "premium" Audi A1 från 2017 utan några som helst finesser..
Var det svärföräldrarna som hade ett finger med i valet att du bytte från Tesla till Audi?