Re: V.8 på gång:-)
Postat: 11 sep 2016 18:06
brukar webcasten vara på
http://ir.tesla.com/events.cfm
http://ir.tesla.com/events.cfm
Pressamtal liknande dessa brukar Tesla tyvärr inte sända för allmänheten så tyvärr så får vi vänta tills nyhetsartiklar och bloggen kommer upp. När P100D presenterades så fick vi ju veta det först efter samtalet med press var färdigt.Herr X skrev:Kan man lyssna live på pressamtalet kl 20 på något sätt?
Coolt, får man kopphållare bak och USB genom uppdaterng till v.8? Det ser jag fram emotfakerlind skrev:Verkar som att de lagt in kopphållare samt 2st USB portar bak nu. Vore grymt bra om detta stämmer, har oroat mig lite för döttrarna och deras drickor...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 036/page-2
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ok kanske inte var helt on topicHelectriC skrev:Coolt, får man kopphållare bak och USB genom uppdaterng till v.8? Det ser jag fram emotfakerlind skrev:Verkar som att de lagt in kopphållare samt 2st USB portar bak nu. Vore grymt bra om detta stämmer, har oroat mig lite för döttrarna och deras drickor...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 036/page-2
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag håller med, vi får se hur det implementeras. När meddelandet om att man ska lägga handen på ratten kommer upp, kanske de vill att man ska vila handen på ratten hela tiden? Och inte bara peta till den för att visa att man sett meddelandet och följer med...?HelectriC skrev:Två grejer jag funderar på initialt; det känns lite konstigt att straffa en för att man faktiskt ser på vägen och inte instrumenten, hade det funnits HUD, så hade man sett varningar att ta i ratten mycket tydligare. Jag observerar ofta inte första "tysta varningen" utan upptäcker det först när ljudsignal läggs till.
En av de där 200 små sakerna kanske är straff för att man inte använder blinkers... Vet inte det skulle påverka några här på forumet eller inteHelectriC skrev:Två grejer jag funderar på initialt; det känns lite konstigt att straffa en för att man faktiskt ser på vägen och inte instrumenten, hade det funnits HUD, så hade man sett varningar att ta i ratten mycket tydligare. Jag observerar ofta inte första "tysta varningen" utan upptäcker det först när ljudsignal läggs till. Det betyder då att jag kommer vara en av de som blir straffade med deaktivering? Låter kass! Andra grejen är vad de utökade kamerapositionerna som finns på yngre bilar ska vara bra till? Verkar ju som alla uppdateringar kommer på samtliga bilar från okt 2014?
Jag vet inte hur varningen ser ut idag, eftersom jag ännu inte fått bilen men följande notering verkar positiv kring den typen av information:HelectriC skrev:Två grejer jag funderar på initialt; det känns lite konstigt att straffa en för att man faktiskt ser på vägen och inte instrumenten, hade det funnits HUD, så hade man sett varningar att ta i ratten mycket tydligare. Jag observerar ofta inte första "tysta varningen" utan upptäcker det först när ljudsignal läggs till. Det betyder då att jag kommer vara en av de som blir straffade med deaktivering? Låter kass! Andra grejen är vad de utökade kamerapositionerna som finns på yngre bilar ska vara bra till? Verkar ju som alla uppdateringar kommer på samtliga bilar från okt 2014?
Ser ut som att straffet kommer bara om man struntar i ljudsignalvarningarna 3 gånger under en timme. Så det kanske inte blir något problem.Herr X skrev:Jag håller med, vi får se hur det implementeras. När meddelandet om att man ska lägga handen på ratten kommer upp, kanske de vill att man ska vila handen på ratten hela tiden? Och inte bara peta till den för att visa att man sett meddelandet och följer med...?HelectriC skrev:Två grejer jag funderar på initialt; det känns lite konstigt att straffa en för att man faktiskt ser på vägen och inte instrumenten, hade det funnits HUD, så hade man sett varningar att ta i ratten mycket tydligare. Jag observerar ofta inte första "tysta varningen" utan upptäcker det först när ljudsignal läggs till.
Problemet är att man inte har någon anledning att titta ner på instrumenten när man kör med AP aktiverat, man vet att bilen håller hastigheten och man fokuserar på vägen. Men om hela instrumentklustret börjar blinka som nåt slags raveparty-stroboskop, så kanske man märker det ändå? Mycket av fördelen med AP är ju just att man slipper ta ögonen från vägen. Nu ska man alltså börja titta ner stup i kvarten? Nja, detta låter inte som grundtanken med AP utan nåt som pressats fram av media.Gastrogate skrev:Jag vet inte hur varningen ser ut idag, eftersom jag ännu inte fått bilen men följande notering verkar positiv kring den typen av information:HelectriC skrev:Två grejer jag funderar på initialt; det känns lite konstigt att straffa en för att man faktiskt ser på vägen och inte instrumenten, hade det funnits HUD, så hade man sett varningar att ta i ratten mycket tydligare. Jag observerar ofta inte första "tysta varningen" utan upptäcker det först när ljudsignal läggs till. Det betyder då att jag kommer vara en av de som blir straffade med deaktivering? Låter kass! Andra grejen är vad de utökade kamerapositionerna som finns på yngre bilar ska vara bra till? Verkar ju som alla uppdateringar kommer på samtliga bilar från okt 2014?
"Meanwhile, Tesla is also making the ways Autopilot communicates with the driver more visible. There’s a new flashing white border to the digital driver display if the UI needs to get the driver’s attention, while ignoring alerts will be treated more seriously."
Som en ölburk eller något liknande...Challe76a skrev:Man får väl hänga något i ratten....