akeller skrev:Ursäkta en oskuld, men varför är det så viktigt med självstängande laddlucka? Ni står ju ändå där och drar ur kontakten?
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Just laddluckan har blivit en rolig detalj att klanka på, eftersom dom inte kan lösa det med en mjukvaruuppdatering (även om vi under en tid lovades det från Tesla). Den sammanfattar liksom nedanstående punkterna.
Upprinnelsen är att Tesla visade upp en bil med Autopilot, som anpassade farten efter skyltarna. Summon med synk mot kalender skulle bara vara månader bort. Likaså åka bort och parkera sig själv. Vi var många som nappade på det.
När jag fick leverans av min bil så saknades:
Summon
Adaptiv farthållare
Parkeringsassistans
Autopilot
Självstängande laddlucka (ALLA D-modeller skulle få det)
Prestandan (skulle matcha Mclaren F1, men när det synades så kom Tesla med efterkonstruktionen att just p85d mättes med rullande start...). 701hk skulle bilen ha... vad påstår dom nu? 460?
Det tog månader innan vi ens fick adaptiva farthållaren. Hela tiden med löften om att det kommer i nästa uppdatering.
I höst har det gått två år...
Vi är en bunt som fortfarande väntar på slutleverans av det som lovats - och som vi betalat för. Tesla lurade på oss grisen i säcken. Bedrägeri blir väl rubriceringen?