Försäkring modell 3 för dyrt?
Moderator: Redaktion
Re: Försäkring modell 3 för dyrt?
För mig blir det nästan prick det.
Jobbar hemma och gör 0 långresor(tycker inte om att köra långt, tar tåg eller flyg isf).
Men blir några mil per dag i snitt ändå då jag käkar lunch ute, handlar, samt diverse fritidsaktiviteter.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Drygt det, så max 2000 på försäkringsbrevet. Det blev dock en marginell höjning när jag ändrade.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Ängelholms kommun, ej tätort vid kusten.repulsiv skrev: ↑03 apr 2025 22:22Jag kollde det regnumret också, och fick identiskt pros med den andra Model3 performance som jag skrev om ovan.
Mycket mycket märkligt, skillnaden är ju helt enorm, på samma bil, och med liknande förutsättningar.
Ungefär var i landet bor du ? jag bor i utkanten av stockholm, men det är ett lågriskområde och jag betalar väldigt lite i försäkring för mina andra bilar, jag flyttade från innerstan (sthlm) hit och alla bilförsäkringar typ halverades nästan.
De andra personnumren jag kollade bor också i stockholms län, men jag kollade ett söderut också, kvinna i samma ålder, 3107kr/mån(!), hon bor dock i ett mer centralt område.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
MB CLS AMG
Själv äger jag 7 bilar, fast det är bara några som används, jag kör ca 2500-2800mil/år, men då en del med några av mina andra bilar, och en del med jobbets beredskapsbil (när jag har beredskap), så ca 2000 med teslan.
Så jag har en 2000mil/år-försäking, för skillnaden i månadskostnad mellan 2000 och 2500 var alltför stor.
Så jag har en 2000mil/år-försäking, för skillnaden i månadskostnad mellan 2000 och 2500 var alltför stor.