Vill man byta kylvätska var 1500 mil? Det blir ju tätare serviceintervall än dagens fossilbilar.nek0 skrev:Batterikylvätskebyte har du även hos Skoda EnyaqErxon skrev:Gällande Kia och Hyundai har jag tittat på, men inte fått svar på om de fortfarande kommer att ha sina serviceintervaller på 1500 mil och batterikylvätskebyte... Det är en sak som stör mig.martinot skrev:Tycker du skall väja den som känns bäst att köra.Erxon skrev:Eftersom det är en del urspårningar gentemot rubriken i denna tråd tänkte jag göra en till...
Polestar 2 SR eller XC40 P6? Tydligen skall den nya 2-hjulsdrivna versionen av XC40 kalls P6.
Jag har kört båda (dock AWD-versionerna då FWD-versionen inte finns ännu), båda har positiva saker men fortfarande lite kluven om vilken.
Vet att XC40 har högre förbrukning, men man satt lite bekvämare i den då man i P2 satt mer i en grop då mittkonsolen kändes högre.
Baksätet upplevde jag som trängre i P2, men har ingen betydelse för enda gångerna man är där bryr man sig inte, man vill då bara hem...
Har inte testat XC40, men upplever också att man sitter lite långt ner i en i PS2 med lite höga "väggar" runt. Så är helt med på vad du syftar på, även om liknelsen "grop" var ny för mig.
Några alternativa troligen intressanta hundbilar som borde vara intressanta för dig att testa:Erxon skrev:Vi har inga barn eller barnstolar man behöver tänka på heller, ungarna får åka sina egna bilar, bara en jycke i bur så en sedan går bort (läs M3).
Både Kia EV6 eller Ioniq 5 skulle ju kunna vara bra vovve-bilar (i prisklasserna snäppet under).
Troligen även MY med ännu större bagageutrymme för vovvar/burar; om du kan tänka dig en Made in China redan till höst (i prisklassen snäppet över).
Även en e-tron skulle ju kunna vara intressant, och kanske någon av de nya BMW iX-SUV:arna.
MY blir för dyr, tycker att närmare 600K är "innihelvete" för dyrt för en bil, och MY är över 700K. Likaså är e-tronen för dyr, nu finns även nya Q4:an som alternativ på Audi men även den hamnar för högt.
Däremot kan alternativet vara en en Skoda Enyaq. Men tror man åker bättre i Volvo/P2.
BMW är inget alternativ, fruns kusin är så BMW-fanatisk, framför allt dieselsexan, så det går inte prata bil med honom... Sen har jag kört "Vad är skillnaden på en snigel och en BMW?" för många gånger så det går inte att åka BMW...
Köpråd: Polestar 2 eller Id.4?
Moderator: Redaktion
Re: Köpråd: Polestar 2 eller Id.4?
Re: Köpråd: Polestar 2 eller Id.4?
Vill och vill, vad har man för alternativ?Fredrik j skrev:Vill man byta kylvätska var 1500 mil? Det blir ju tätare serviceintervall än dagens fossilbilar.nek0 skrev:Batterikylvätskebyte har du även hos Skoda EnyaqErxon skrev:Gällande Kia och Hyundai har jag tittat på, men inte fått svar på om de fortfarande kommer att ha sina serviceintervaller på 1500 mil och batterikylvätskebyte... Det är en sak som stör mig.martinot skrev:Tycker du skall väja den som känns bäst att köra.Erxon skrev:Eftersom det är en del urspårningar gentemot rubriken i denna tråd tänkte jag göra en till...
Polestar 2 SR eller XC40 P6? Tydligen skall den nya 2-hjulsdrivna versionen av XC40 kalls P6.
Jag har kört båda (dock AWD-versionerna då FWD-versionen inte finns ännu), båda har positiva saker men fortfarande lite kluven om vilken.
Vet att XC40 har högre förbrukning, men man satt lite bekvämare i den då man i P2 satt mer i en grop då mittkonsolen kändes högre.
Baksätet upplevde jag som trängre i P2, men har ingen betydelse för enda gångerna man är där bryr man sig inte, man vill då bara hem...
Har inte testat XC40, men upplever också att man sitter lite långt ner i en i PS2 med lite höga "väggar" runt. Så är helt med på vad du syftar på, även om liknelsen "grop" var ny för mig.
Några alternativa troligen intressanta hundbilar som borde vara intressanta för dig att testa:Erxon skrev:Vi har inga barn eller barnstolar man behöver tänka på heller, ungarna får åka sina egna bilar, bara en jycke i bur så en sedan går bort (läs M3).
Både Kia EV6 eller Ioniq 5 skulle ju kunna vara bra vovve-bilar (i prisklasserna snäppet under).
Troligen även MY med ännu större bagageutrymme för vovvar/burar; om du kan tänka dig en Made in China redan till höst (i prisklassen snäppet över).
Även en e-tron skulle ju kunna vara intressant, och kanske någon av de nya BMW iX-SUV:arna.
MY blir för dyr, tycker att närmare 600K är "innihelvete" för dyrt för en bil, och MY är över 700K. Likaså är e-tronen för dyr, nu finns även nya Q4:an som alternativ på Audi men även den hamnar för högt.
Däremot kan alternativet vara en en Skoda Enyaq. Men tror man åker bättre i Volvo/P2.
BMW är inget alternativ, fruns kusin är så BMW-fanatisk, framför allt dieselsexan, så det går inte prata bil med honom... Sen har jag kört "Vad är skillnaden på en snigel och en BMW?" för många gånger så det går inte att åka BMW...
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Köpråd: Polestar 2 eller Id.4?
Man byter inte kylarvätska varje service, verkar som I5 ska bytas var 3e, pris okänd.
Re: Köpråd: Polestar 2 eller Id.4?
Jag menar naturligtvis att Kia och Skoda vill byta filtret. Kunden blir ju tvingad att anpassa sig.nek0 skrev:Vill och vill, vad har man för alternativ?
Re: Köpråd: Polestar 2 eller Id.4?
VW byter inget på ID.4 Varför?Fredrik j skrev:Jag menar naturligtvis att Kia och Skoda vill byta filtret. Kunden blir ju tvingad att anpassa sig.nek0 skrev:Vill och vill, vad har man för alternativ?
Re: Köpråd: Polestar 2 eller Id.4?
Kanske inte samma värmepumpslösning?nek0 skrev:VW byter inget på ID.4 Varför?Fredrik j skrev:Jag menar naturligtvis att Kia och Skoda vill byta filtret. Kunden blir ju tvingad att anpassa sig.nek0 skrev:Vill och vill, vad har man för alternativ?