Anonymous FTW skrev:Visst bra med Teslas laddnätverk men det är ju ändå bara 41 stycken stationer i Sverige. Såg att bara Circle K skulle bygga 60 stationer.
Är det så "bara", för ett litet land som Sverige?
Jag såg planer på att Ionity skulle 400 stycken nu under 2020. I hela Europa. Även om de skulle byggt fler än så (har inte koll på det exakta antalet måste jag erkänna, även om du säkert har det) och Ionity numera har fler än 400 i Europa, så känns det ju ändå klart mindre utbyggt än Teslas SuC nät. Finns ju fler än 10 länder i Europa. Dessutom är de oftast väldigt få på varje plats (typiskt max. 4 st, och vissa av de fyra ibland trasiga). Inte så direkt gedigt...
Positiv till att CK bygger fler stationer på 150 kW (precis som jag är mycket positiv till att Ionity gör det), och har fungerat jättebra och trevligt att ladda där (testa den på Hisingen utanför Göteborg för någon månad sedan).
Fint med bra och snygga planer, men senast jag checkade i höstas så hade CK endast 3 st. stationer i Sverige. Vet inte hur långt de kommit i verkligheten idag. Men hoppas självklart på att de under nästa år, eller väldigt snart, når dessa 60 st. Ingen skulle bli gladare.
Tesla och Tesla SuC behöver mer och starkare konkurrens! Inte mindre. Det är bra för oss alla elbilister.
Men jag vill se stationer i verkligheten när jag är och reser med bilen. Inte bara som planer på pappret eller en webbsida.