Re: Renault Megane 60 kWh, räckvidd 460 kilometer.
Postat: 01 nov 2023 16:34
Nu gick priserna ner 50000 på lagerbilar! Är ni nöjd?
Som alltid med Tesla så får man vara aktiv vid kvartalsslut om man vill hitta bra deals.
Olika människor har olika behov. Någon villhöver en liten och praktisk kombi, någon annan en stor opraktisk sedantaliz skrev: ↑02 nov 2023 11:44Som alltid med Tesla så får man vara aktiv vid kvartalsslut om man vill hitta bra deals.
Oavsett så är en Model 3 RWD en betydligt bättre deal även för 520k, än en liten Megane.
Utveckla gärna lite till, vi letar andra bilJoakimgabrielsson skrev: ↑02 nov 2023 19:41Har haft en sån här i 3000 mil nu. Skitbil på de flesta sett. Saknar min model 3:(
Vad är så dåligt med den?Joakimgabrielsson skrev: ↑02 nov 2023 19:41Har haft en sån här i 3000 mil nu. Skitbil på de flesta sett. Saknar min model 3:(
Lägger Renault ner sina laddhybrider nu? De kostar ju mer än den rena elbilen så jag ser inte marknaden längre.MrRun skrev: ↑05 jan 2024 12:45Nu kom prissänkningen. Upp till 80000kr sänkning.
https://alltomelbil.se/renault-chocksan ... ne-e-tech/
Äntligen:) inte sålt superbra, men verkar vara en fin bil.MrRun skrev: ↑05 jan 2024 12:45Nu kom prissänkningen. Upp till 80000kr sänkning.
https://alltomelbil.se/renault-chocksan ... ne-e-tech/
Kollade på denna innan det blev en Model 3. 450000kr för det större batteriet lägger den fortfarande inte tillräckligt långt under 3:an annat än för den som verkligen inte vill ha en Tesla eller som absolut inte kan få mellanskillnaden att funka. Prismässigt borde den komma ner 50000 till för kunna konkurrera på allvar. Frågan är om det blir en lönsam affär för Renault då.Blipblop skrev: ↑18 jan 2024 07:10Äntligen:) inte sålt superbra, men verkar vara en fin bil.MrRun skrev: ↑05 jan 2024 12:45Nu kom prissänkningen. Upp till 80000kr sänkning.
https://alltomelbil.se/renault-chocksan ... ne-e-tech/
PS2 kostar väl samma nu, känns som en bättre deal.mikaELbil skrev: ↑15 maj 2024 00:16Min bror som letat elbil ett tag har nu beställt en med det stora batteriet. Detta blir en andrabil och Volvon en XC90 från 2021 (har jag för mig) kommer att fortsätta vara kvar.
Tydligen rear Renault ut dom nu så han tog erbjudandet om privatleasing för 4500kr/månad 1000mil/år och 36 månader.
Blev en eller två hundralappar till för att få den som han ville. Leverans om ett par veckor.
Ska bli intressant att se hur den fungerar i vardagen för honom. Själv har jag inte ens suttit i den men utsidan ser trevlig ut. Provkörning bjuder han på när den kommit.![]()
Tänkte det samma att det priset får man väl något annat bättre för?taliz skrev: ↑15 maj 2024 05:33PS2 kostar väl samma nu, känns som en bättre deal.mikaELbil skrev: ↑15 maj 2024 00:16Min bror som letat elbil ett tag har nu beställt en med det stora batteriet. Detta blir en andrabil och Volvon en XC90 från 2021 (har jag för mig) kommer att fortsätta vara kvar.
Tydligen rear Renault ut dom nu så han tog erbjudandet om privatleasing för 4500kr/månad 1000mil/år och 36 månader.
Blev en eller två hundralappar till för att få den som han ville. Leverans om ett par veckor.
Ska bli intressant att se hur den fungerar i vardagen för honom. Själv har jag inte ens suttit i den men utsidan ser trevlig ut. Provkörning bjuder han på när den kommit.![]()
Klart intressant men det priset (från 4629:-/mån) verkar nu bara gälla några få (3st?) bilar kvar i lager som saknar Pilot-paketet om jag tolkat deras hemsida rätt.taliz skrev: ↑15 maj 2024 05:33PS2 kostar väl samma nu, känns som en bättre deal.mikaELbil skrev: ↑15 maj 2024 00:16Min bror som letat elbil ett tag har nu beställt en med det stora batteriet. Detta blir en andrabil och Volvon en XC90 från 2021 (har jag för mig) kommer att fortsätta vara kvar.
Tydligen rear Renault ut dom nu så han tog erbjudandet om privatleasing för 4500kr/månad 1000mil/år och 36 månader.
Blev en eller två hundralappar till för att få den som han ville. Leverans om ett par veckor.
Ska bli intressant att se hur den fungerar i vardagen för honom. Själv har jag inte ens suttit i den men utsidan ser trevlig ut. Provkörning bjuder han på när den kommit.![]()
Precis! En dryg tusenlapp mer än Renån med hans tillval.BEV[e-Rage] skrev: ↑15 maj 2024 07:23Klart intressant men det priset (från 4629:-/mån) verkar nu bara gälla några få (3st?) bilar kvar i lager som saknar Pilot-paketet om jag tolkat deras hemsida rätt.taliz skrev: ↑15 maj 2024 05:33PS2 kostar väl samma nu, känns som en bättre deal.mikaELbil skrev: ↑15 maj 2024 00:16Min bror som letat elbil ett tag har nu beställt en med det stora batteriet. Detta blir en andrabil och Volvon en XC90 från 2021 (har jag för mig) kommer att fortsätta vara kvar.
Tydligen rear Renault ut dom nu så han tog erbjudandet om privatleasing för 4500kr/månad 1000mil/år och 36 månader.
Blev en eller två hundralappar till för att få den som han ville. Leverans om ett par veckor.
Ska bli intressant att se hur den fungerar i vardagen för honom. Själv har jag inte ens suttit i den men utsidan ser trevlig ut. Provkörning bjuder han på när den kommit.![]()
Ni som testat båda, inte direkt jämförbara kanske, men vad gör motsvarande Polestar 2 SR RWD bättre resp sämre än Megane e-Tech EV60?
Tycker det talas respektfullt om andra bilar än Tesla på detta forum, däremot är vi på ett Teslaforum i grunden.mikaELbil skrev: ↑15 maj 2024 09:35Precis! En dryg tusenlapp mer än Renån med hans tillval.BEV[e-Rage] skrev: ↑15 maj 2024 07:23Klart intressant men det priset (från 4629:-/mån) verkar nu bara gälla några få (3st?) bilar kvar i lager som saknar Pilot-paketet om jag tolkat deras hemsida rätt.taliz skrev: ↑15 maj 2024 05:33PS2 kostar väl samma nu, känns som en bättre deal.mikaELbil skrev: ↑15 maj 2024 00:16Min bror som letat elbil ett tag har nu beställt en med det stora batteriet. Detta blir en andrabil och Volvon en XC90 från 2021 (har jag för mig) kommer att fortsätta vara kvar.
Tydligen rear Renault ut dom nu så han tog erbjudandet om privatleasing för 4500kr/månad 1000mil/år och 36 månader.
Blev en eller två hundralappar till för att få den som han ville. Leverans om ett par veckor.
Ska bli intressant att se hur den fungerar i vardagen för honom. Själv har jag inte ens suttit i den men utsidan ser trevlig ut. Provkörning bjuder han på när den kommit.![]()
Ni som testat båda, inte direkt jämförbara kanske, men vad gör motsvarande Polestar 2 SR RWD bättre resp sämre än Megane e-Tech EV60?![]()
Men det är likadant varje gång någon tänker, eller köper något som inte är Tesla. Denna gång är det faktiskt inte en Tesla som skulle vara bättre köp.
Att gratulera till köpet och önska lycka till hade varit trevligt!
Synd det inte finns ett elbilsforum där man kan tala respektfullt om alla bilar.
Nu är det sommar och kanske jag återkommer till hösten. Ni lär inte sakna mig ändå…
Kom in i matchen. Det finns väl inget bilmärke som får mer skit än Tesla på detta forum.mikaELbil skrev: ↑15 maj 2024 09:35
Precis! En dryg tusenlapp mer än Renån med hans tillval.![]()
Men det är likadant varje gång någon tänker, eller köper något som inte är Tesla. Denna gång är det faktiskt inte en Tesla som skulle vara bättre köp.
Att gratulera till köpet och önska lycka till hade varit trevligt!
Synd det inte finns ett elbilsforum där man kan tala respektfullt om alla bilar.
Nu är det sommar och kanske jag återkommer till hösten. Ni lär inte sakna mig ändå…
Som att jämföra en BMW 330 med en Renault Megane.BEV[e-Rage] skrev: ↑Ni som testat båda, inte direkt jämförbara kanske, men vad gör motsvarande Polestar 2 SR RWD bättre resp sämre än Megane e-Tech EV60?
De eldrivna vanliga hatchbackversionerna av Opel Astra och Peugeot 308 kanske skulle kunna vara två ytterligare alt. Fast de verkar ju inte finnas på den svenska marknaden än (Om nu inte någon återförsäljare har någon ytterligare info. om nära förestående lansering...).BEV[e-Rage] skrev: ↑14 maj 2024 21:22Någon med lite längre erfarenhet av Megane e-Tech EV60 (220hk) på forumet?
Vad är bra resp dåligt jämfört med VW ID.3 / Cupra Born och andra liknande halvkombi alternativ?
Några plus jag noterat är möjlig dragkrok (900kg), batteriförvärmning inför snabbladdning, 22kW AC-laddning och Android Automotive infotainment.
Några minus jag ser är rätt trångt baksäte, hög lasttröskel och lite långsam DC-laddning.