martinot skrev:kenjon skrev:Vad är skälet till att inte uppgradera? Priset?
Det undrar jag också!
CCS ger ju inte bara möjlighet att ladda på V3, men även alla andra tillverkares DC-laddare. Även om inte något enskilt nätverk (tyvärr) idag kan konkurrera med Tesla SuC, så är det ju utmärkt att man även kan ladda på alla möjligheter som finns.
Hade jag haft en gammal MS/MX så hade en sådan uppgradering varit det första självklara för mig att göra. Utan tvekan.
Det beror väl på vart man kör, om behovet för ccs är så stort. Just nu är det inte speciellt stor skillnad i antal stationer, är väl enbart Sveg och Kristinehamn det är stor skillnad inom SuC nätverket. Alla andra i Sverige har lika många gamla kontakter som ccs. Kanske finns någon i Stockholm som enbart har ccs.
Men visst, ska man på resa förbi Sveg nu i vintertider är det säkerligen värt uppgraderingen.
Vi har inte gjort uppgraderingen, men kommer nog göra det när det är dags för långresa, men det lär dröja något år eller så. Laddhastighet är lika kass som innan uppgraderingen så där gör det ingen skillnad.
Model Y LR.
Model S70D