Re: Standard range plus Kan beställas nu.
Postat: 12 apr 2019 22:59
Jaha, då var det kört...
Röd/vit SR+...
Och jag fick ett nyckelband!!!!

Röd/vit SR+...
Och jag fick ett nyckelband!!!!



apkungen skrev:Tänk att jag äntligen jävla har slagit till på en TESLA!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Och nu har jag fått en referal-kod också
HelectriC skrev:Verkar som det är nån bugg i systemet. Verkar som ett väldigt lågt grundpris
Fett najs!bonath skrev:Jaha, då var det kört...
Röd/vit SR+...
Och jag fick ett nyckelband!!!!![]()
![]()
![]()
Jag har mailat en säljare, han hade ingen aning. Om det är 62k att spara, så blir det vanlig SR för oss. Ska bara användas som andrabil, så det är helt ok och blir ju sjuuuuukt billig bil i så fallVarroF skrev:HelectriC skrev:Verkar som det är nån bugg i systemet. Verkar som ett väldigt lågt grundpris
Eller att 62 tusen NOK är skillnad mellan SR och SR+ kanske
Leasingen går ut om ett par veckor. Ska lämna den på Opus bilprovning 30/4.Bjelke skrev:Fett najs!bonath skrev:Jaha, då var det kört...
Röd/vit SR+...
Och jag fick ett nyckelband!!!!![]()
![]()
![]()
Behåller du Leafen ändå eller?
Mmm ska bli intressant. Har för mig jag läste nånstans i forumet att stolvärme kommer att låsas i SR? Det är kass!HelectriC skrev:Jag har mailat en säljare, han hade ingen aning. Om det är 62k att spara, så blir det vanlig SR för oss. Ska bara användas som andrabil, så det är helt ok och blir ju sjuuuuukt billig bil i så fallVarroF skrev:HelectriC skrev:Verkar som det är nån bugg i systemet. Verkar som ett väldigt lågt grundpris
Eller att 62 tusen NOK är skillnad mellan SR och SR+ kanske
Det handlade ju om att presentera en 35.000 dollars bil. Det har Tesla gjort nu, men få kommer att köpa den pga att den är så strippad.VarroF skrev:Mmm ska bli intressant. Har för mig jag läste nånstans i forumet att stolvärme kommer att låsas i SR? Det är kass!HelectriC skrev:Jag har mailat en säljare, han hade ingen aning. Om det är 62k att spara, så blir det vanlig SR för oss. Ska bara användas som andrabil, så det är helt ok och blir ju sjuuuuukt billig bil i så fallVarroF skrev:HelectriC skrev:Verkar som det är nån bugg i systemet. Verkar som ett väldigt lågt grundpris
Eller att 62 tusen NOK är skillnad mellan SR och SR+ kanske
Ja, det är klart det blir en enklare bil, men om den kostar 300k så är det billigare än i stort sett allt av alternativ. i3, eGolf, Kona, Ampera är dyrare. Tror bara det är standardvarianten av Leaf som är billigare.VarroF skrev:Mmm ska bli intressant. Har för mig jag läste nånstans i forumet att stolvärme kommer att låsas i SR? Det är kass!HelectriC skrev:Jag har mailat en säljare, han hade ingen aning. Om det är 62k att spara, så blir det vanlig SR för oss. Ska bara användas som andrabil, så det är helt ok och blir ju sjuuuuukt billig bil i så fallVarroF skrev:HelectriC skrev:Verkar som det är nån bugg i systemet. Verkar som ett väldigt lågt grundpris
Eller att 62 tusen NOK är skillnad mellan SR och SR+ kanske
Du har en LR RWD nu va? Inte känt att 40% mer range varit användbart?Pontus skrev:Lite trist att man inte kan välja till premium till en bil med mindre batteri. Vi vill kanske ha en SR men ändå med bra ljud och några andra premium funktioner.
Jag skulle inte bli oerhört förvånad om dom leverarar ett gäng av dessa redan nu i Maj/Juni...bonath skrev:Leasingen går ut om ett par veckor. Ska lämna den på Opus bilprovning 30/4.Bjelke skrev:Fett najs!bonath skrev:Jaha, då var det kört...
Röd/vit SR+...
Och jag fick ett nyckelband!!!!![]()
![]()
![]()
Behåller du Leafen ändå eller?
Klarar mig i sommar med husbilen...
Man ser belastning på vägen med orange eller röd färg på kartan.anna__ skrev:"Satellitkartor med visualisering av trafik och navigering i realtid"
Vad exakt är detta? är det bilar etc man ser runtomkring en vid körning
Ahh! Är det bara det! Så SR + har fortfarande sensorerna på för trafik runtomkring?frippan skrev:Man ser belastning på vägen med orange eller röd färg på kartan.anna__ skrev:"Satellitkartor med visualisering av trafik och navigering i realtid"
Vad exakt är detta? är det bilar etc man ser runtomkring en vid körning
Jo det är användbart när man kör typ 50 mil och enkelt kan välja vart man vill ladda bara en gång på vägen. Men tänkte vi på det som andra bil när vi flyttar hem till sverige och då är ju SR att föredra.taliz skrev:Du har en LR RWD nu va? Inte känt att 40% mer range varit användbart?Pontus skrev:Lite trist att man inte kan välja till premium till en bil med mindre batteri. Vi vill kanske ha en SR men ändå med bra ljud och några andra premium funktioner.
Tveksamt om man kan kalla den "dyrast" då det väl bara är Sverige som har VSG. Tyskland sticker verkligen ut dock, undrar varför den är så mycket billigare där.dhanjel skrev:Kollade bara lite snabbt några länder, och SR+ är procentuellt billigast i Sverige jämnfört med LR, men samtidigt det landet den är dyrast i.
Lokala valutor förrutom "SR+ i SEK" som hämtar från Google Finance.
Du får pengarna från staten 6 mån efter köpet (om du fortfarande äger bilen då).icimasa skrev:Någon som vet hur det funkar med miljöbilspremie? Dras den direkt på priset eller måste man ansöka efter köp och hur lång tid brukar det ta? Antar att den ligger på 60 K, ska köpa privat så det är ju en del pengar