Är det bara jag som inte vill provköra? Bryr mig inte om 3 månaders SuC eller att kunna lämna tillbaka bilen. Mer att eftersom jag beställt en instegs LR AWD, så vill jag inte ens veta hur Performance känns.
Jag tänker precis som du. Vill inte ta mig råd att äga en Performance så då vill jag helst leva i okunskap!
Dels det, men känner även att, har jag väntat i nästan tre år på bilen. Lånat ut 10kkr helt utan ränta, till ett företag som inte hade varit nära svarta siffror. Sedan beställt bilrn för över 700kkr, trots att jag inte ens sett den i verkligheten. Då får jag fan stå mitt kasst. Ser det som lite prestige att den första teslan jag kör blir min egna. (Har aldrig ens åkt i en tesla tidigare, så blir första gången det också.)
Exakt samma gör/tänker jag förutom att jag har en P som är på ingång, man vill ju spara provkörskänslan tills man får den :p
Har åtminstone provsuttit den i ett service center då jag är lång och åtminstone ville veta om jag fick plats :p
Fin och tight bil, men inte i närheten av lika lyxig som S, dörrhandtagen kändes B likaså laddluckan, tur det kommer värme i den för i 17 blåa idag på Lillestrøm var det inte mycket som fungerade. Mycket ha begär som sportig elbil, men ser mig inte byta ut S mot 3, köper isåfall 3an för skoj skull
Är det bara jag som inte vill provköra? Bryr mig inte om 3 månaders SuC eller att kunna lämna tillbaka bilen. Mer att eftersom jag beställt en instegs LR AWD, så vill jag inte ens veta hur Performance känns.
Jag tänker precis som du. Vill inte ta mig råd att äga en Performance så då vill jag helst leva i okunskap!
Dels det, men känner även att, har jag väntat i nästan tre år på bilen. Lånat ut 10kkr helt utan ränta, till ett företag som inte hade varit nära svarta siffror. Sedan beställt bilrn för över 700kkr, trots att jag inte ens sett den i verkligheten. Då får jag fan stå mitt kasst. Ser det som lite prestige att den första teslan jag kör blir min egna. (Har aldrig ens åkt i en tesla tidigare, så blir första gången det också.)
Haha! Samma för mig, har tidigare avstått att provköra trots åtminstone två bekanta med Model S. Det har känt alltför avlägset med en egen och som att det skulle vara olidligt att köra min egen bil efteråt.
Bor 5min från SuC och kommer inte kunna installera egen laddbox förräns våren kommit.
Så även om den är på plats långt innan 6mån passerat känns det inte fel med ytterligare 3mån.
Stämmer den är heller inte utbytbar som S, den är också bara 230V 16A CEE inte 32A så osäker på hur det ska på en övergång 16-32? Den som är på sitter fast.
Ni som provkört och har en model S idag, hur upplevde ni kupeljudet jämfört med S:en?
För mig var det väldigt högt, men efter provkörningen så upptäckte vi att passagerarfönstret fram inte gick hela vägen upp så det gjorde nog en ordentlig skillnad...
Fick provsitta idag när jag var på SC. Är det någon mer som tycker det är dåligt med huvud-utrymme bak? Jag är "bara" 182cm, men hjärnprotesen låg emot taket.
Fick provsitta idag när jag var på SC. Är det någon mer som tycker det är dåligt med huvud-utrymme bak? Jag är "bara" 182cm, men hjärnprotesen låg emot taket.
Intressant. Jag är 183cm och hade en knytnäve i mellanrum. Model 3 har mer takutrymme än MS
Intressant. Jag är 183cm och hade en knytnäve i mellanrum. Model 3 har mer takutrymme än MS
Nja. Jag är 181. Om jag sträcker ryggen så når jag precis taket. Min kompis som är 184 tyckte det var precis på gränsen. Sitter han avslappnat "nuddar" han taket.
Sen kan man såklart ha olika disposition mellan ben och överkropp. Tjejer lär väl i allmänhet kunna vara ännu längre utan problem (pga längre ben).
Nja. Jag är 181. Om jag sträcker ryggen så når jag precis taket. Min kompis som är 184 tyckte det var precis på gränsen. Sitter han avslappnat "nuddar" han taket.
Sen kan man såklart ha olika disposition mellan ben och överkropp. Tjejer lär väl i allmänhet kunna vara ännu längre utan problem (pga längre ben).
Men mina 203cm så var det framåtlutat huvud som gällde i baksätet Tur man ska sitta fram
Men mina 203cm så var det framåtlutat huvud som gällde i baksätet Tur man ska sitta fram
Får du ens plats där fram?
Var inga som helst problem Hade mer utrymme där än tex BMW 3-serie eller liknande bil i samma storleks-klass
Ah såklart! Jo undertecknad lutar mer mot taxben än stork.
Tyckte att det var svårt att sitt nedsjunken ”bakom sig själv”. Är 184 men har troligtvis långa ben då jag tyckte att bristen på stöd för låren var ett större problem än plats för huvudet. Kändes lite som att sitta i möblerna ungarna har på förskolan.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Fick ni som beställde provkörning något mail eller övrig bekräftse på var och vem ni skulle möta?
Jag va i MoS och bokade provkörning nu till hälgen men har inte hört ett pip sedan dess, är det infra citty de utgår ifrån?
Dyker man bara upp där?
Fick ni som beställde provkörning något mail eller övrig bekräftse på var och vem ni skulle möta?
Jag va i MoS och bokade provkörning nu till hälgen men har inte hört ett pip sedan dess, är det infra citty de utgår ifrån?
Dyker man bara upp där?
Och vart ringer man och frågar?
I mitt bekräftelsemail står det
Tesla Mall of Scandinavia
Stjärntorget 2
Solna, Sverige
169 79
Få vägbeskrivning
09/02/2019
11:00
För att boka om din tid, ring +46 10 138 8910
Få vägbeskrivning är en länk dit. Så gissar att detta gäller även dig.
Dyker man bara upp där?
Och vart ringer man och frågar?
Jag har fått mail som hamnat i skräpkorgen? Kolla att det inte landat där?
Var likadant för första visningen MoS. Hittade mailet en vecka senare gömt i skräpkorgen. Mac OS.