Använder laddmöjligheterna i Sollentuna C och Mall of Scandinavia en hel del, och senaste veckorna har det vanligt ovanligt mycket besök på den senare. Slås av att laddplatserna på P2 ofta är fulla dagtid men att mellan 30-40% av platserna används utan att ladda, trots att det finns tydliga skyltar. Mest laddhybrider men även några Teslor ibland och någon enstaka Leaf. I en majoritet av dessa fall så har förarna trots allt stoppat i laddsladden, men utan att ladda då. Har svårt att tro att inte alla har koll på hur det funkar.. Hur tänker folk? Just MoS garaget är ju fullt av lediga platser för de som inte vill ladda. Samma sak gäller ofta Sollentuna C.
Lösningen finns redan: någon, minns inte vem, skrev ung. "Generellt P-förbud men bil som laddas undantas!".
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Det är inte ofta jag blir glad av att se parkeringsvakter, men idag var ett välkommet undantag.
Eons laddgata på Kungsbro strand i Sthlm är oftast belamrad av fossiler. Så även idag (förutom en Outlander). Rätt bra timpenning för Europark blev det iaf.
Plötsligt händer det...
Det är inte ofta jag blir glad av att se parkeringsvakter, men idag var ett välkommet undantag.
Eons laddgata på Kungsbro strand i Sthlm är oftast belamrad av fossiler. Så även idag (förutom en Outlander). Rätt bra timpenning för Europark blev det iaf.
Håller helt med. Brukar ofta parkera där vardagar. De var där i fredags också. Men då höll de på att hoppa över att lappa den som stod felaktigt på en elbilsplats, jag sa sonika till. Första gången i mitt liv jag bett en P lisa att lappa en bil.
På en annan not ang dessa platser. Tyvärr är det inte gratis att ladda längre. Hade ju hoppats att det skulle ingå i parkeringsavgiften.
Sollentuna Centrum idag.. Ser lite dåligt ut när man tar laddplatsen vid ingången med en elbil men bara för att man är så slö och inte för att man behöver ladda.
:/
Sån tur var stack en av dom andra bilarna när jag kom så jag kunde låta Nisse (E-NV200) suga i sig lite välbehövliga elektroner under lunchen.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Sollentuna Centrum idag.. Ser lite dåligt ut när man tar laddplatsen vid ingången med en elbil men bara för att man är så slö och inte för att man behöver ladda.
:/
Sån tur var stack en av dom andra bilarna när jag kom så jag kunde låta Nisse (E-NV200) suga i sig lite välbehövliga elektroner under lunchen.
Plötsligt händer det...
Det är inte ofta jag blir glad av att se parkeringsvakter, men idag var ett välkommet undantag.
Eons laddgata på Kungsbro strand i Sthlm är oftast belamrad av fossiler. Så även idag (förutom en Outlander). Rätt bra timpenning för Europark blev det iaf.
Håller helt med. Brukar ofta parkera där vardagar. De var där i fredags också. Men då höll de på att hoppa över att lappa den som stod felaktigt på en elbilsplats, jag sa sonika till. Första gången i mitt liv jag bett en P lisa att lappa en bil.
På en annan not ang dessa platser. Tyvärr är det inte gratis att ladda längre. Hade ju hoppats att det skulle ingå i parkeringsavgiften.
Hmm, jag både laddade och parkerade gratis både i fredags och söndags kväll...
Ibland är det svårt att förstå... finns gott om platser att ställa sig men man måste ställa sig vid en laddplats?
Som om jag skulle ställa mig vid en bensinpump och gå å handla??!
(Obs, jag menar den silvriga diseldroskan bakom min blå skönhet..)
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Ibland är det svårt att förstå... finns gott om platser att ställa sig men man måste ställa sig vid en laddplats?
Som om jag skulle ställa mig vid en bensinpump och gå å handla??!
(Obs, jag menar den silvriga diseldroskan bakom min blå skönhet..)
Bilen ser verkligen mycket snyggare ut med de-chrome
Synd att den inte fungerar i parkerings garage. Typiskt Tesla att göra något som inte fungerar där det behövs
Säten som man inte kan sitta i för då veckas lädret.
Ratt som man inte ska hålla i för då reser sig lädret.
Dörrar som inte ska stängas för då skrapas lacken
X EL Superbilen, supersnabb, superstark, supersyn, superljud, superdyr. http://---- kredit på 1000kr för Supercharger laddning
Coop Värmdö marknad, gratis låångsamladdning utan tidsbegränsning, eller 24 timmar, som parkeringsvakten upplyste om. Tidigt på morgonen finns det plats, men kommer man mitt på dagen kan det se ut så här.
Coop Värmdö marknad, gratis låångsamladdning utan tidsbegränsning, eller 24 timmar, som parkeringsvakten upplyste om. Tidigt på morgonen finns det plats, men kommer man mitt på dagen kan det se ut så här.
De kanske kan anställa en pvakt som lappar bilar där på heltid? Borde lätt dra ihop lönen till pvakten
Men om en parkeringsplats är för smal för din bil så du väl inte bara därför rätt att gå över linjen?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Smala platser är det ja.. Men han har många dm till stolpen och mer än metern till andra bilen. Vill man kan man parkera så att fler får plats där. :/
Att BMWn inte ens bör stå där p.g.a att det är laddplatser blir lite extra irriterande.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Personligen stör jag mig inte så mycket på dubbelparkering. Jag har förståelse för att man gör det med en stor, ny bil. Risken för parkeringsskador är ju stor annars. Personligen ställer jag mig dock istället långt borta på parkeringar där man slipper trängas.
Folk som ställer fossiler på laddplatser är ju dock extremt irriterande och denna tomte har ju ställt sin fossil på två. Hade varit bra lockande att bara ställa bilen på tvären framför hans och dra en lång laddkabel...
Men om en parkeringsplats är för smal för din bil så du väl inte bara därför rätt att gå över linjen?
Nej, absolut inte. Det jag försöker belysa är att moderna bilar ofta är väldigt breda och inte anpassade till den standardbredd som p-rutor har. Även om det hade stått en bil korrekt parkerad så hade det varit ganska så trångt att ta sig ur en Tesla på platsen bredvid. Läge för summon...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
En snygg blockering av båda laddplatserna… Nåja, de hade stannat snabbt för ett akut blöjbyte, men man tycker ju att de kunde ha nöjt sig med en plats. Efter ett par minuter hade de flyttat sig.