Tror vi kan avsluta denna konversation här med att konstatera att du alltså inte har en aning om hur eller ens om Teslas svenska bilmekar har ett så avvikande sätt att organisera sitt arbete på att det skulle krocka med ett KA. Inget problem med att du inte vet det, jag vet ju inte heller men jag försöker ju inte heller påskina att jag vet.Fosilfri2035 skrev: ↑22 okt 2024 17:47Tror inte att det har med fantasi att göra.gjohansson skrev: ↑22 okt 2024 17:36Absolut gör ju Tesla ofta saker annorlunda, kan bara inte se hur detta skulle påverka just bilmekarnas arbetssätt så mycket, har heller inte läst något om detta. Men kan ju vara bristande fantasi från min sida.Fosilfri2035 skrev: ↑22 okt 2024 16:57Då ber jag om ursäkt om jag inte har varit tydlig.gjohansson skrev: ↑22 okt 2024 16:08Du svarar fortfarande med många ord men inget konkret om vad det är i Teslas arbetsprocesser för bilmekar som inte skulle fungera under ett KA.Fosilfri2035 skrev: ↑22 okt 2024 13:38
Tämligen säker på att fler har kommenterat hur arbetssätt blir annorlunda när det kommer till flexibilitet och effektivitet i arbetet.
Svar finns bakåt i tråden, men misstänker att du inte köper resonemangen och det är väl där skon klämmer i dialogen mellan Metall och Tesla också.
Tesla ser flera negativa effekter av KA som Metall inte vill kännas vid utan snarare anser att ”det är så det fungerar i Sverige”.
Såklart det blir en krock om facket vill att ett företag ska jobba och fungera arbetsprocess mässigt utifrån deras perspektiv.
Har man istället ett nytt innovativt företag så lirar inte det utan då vill man istället hänvisa till att ”alla ska ha samma förutsättningar”.
Helt plötsligt är det orättvist om någon annan har kommit på något som ger dom fördelar på marknaden.
Jag vill påpeka att jag inte tar ställning för någon part i konflikten men jag förstår bara inte detta argument.
Vad gäller konflikten anser jag annars att bägge parterna har agerat korkat och därmed har sig själva att skylla att de hamnat i en loose-loose-situation.
Jag jobbar inte i svenska ledningen hos Tesla och har inte insyn i deras arbetssätt mer än att jag har upplevt ett bilköp.
Jag kan inte svara konkret hur det kan påverka Tesla men jag tror att du också har sett klipp på hur Tesla tänker annorlunda i arbetssätt, tillverkning, försäljning, ideologi från Musk etc?
Om du sätter dig in i hur affärsmodeller är uppbyggda och hur dessa används för att styra och driva företag så kommer du förstå hur och varför ett KA skulle påverka bilmekanikerna.
All respekt för om du inte har tid och energi eftersom det kommer krävas mycket av detta för att bli ordentligt insatt.
Strejk på Tesla i Sverige
Moderator: Redaktion
-
Re: Strejk på Tesla i Sverige
Varför skulle deras arbetssätt krocka med KA. Fattar inte ens frågan.gjohansson skrev: ↑22 okt 2024 18:55Tror vi kan avsluta denna konversation här med att konstatera att du alltså inte har en aning om hur eller ens om Teslas svenska bilmekar har ett så avvikande sätt att organisera sitt arbete på att det skulle krocka med ett KA. Inget problem med att du inte vet det, jag vet ju inte heller men jag försöker ju inte heller påskina att jag vet.Fosilfri2035 skrev: ↑22 okt 2024 17:47Tror inte att det har med fantasi att göra.gjohansson skrev: ↑22 okt 2024 17:36Absolut gör ju Tesla ofta saker annorlunda, kan bara inte se hur detta skulle påverka just bilmekarnas arbetssätt så mycket, har heller inte läst något om detta. Men kan ju vara bristande fantasi från min sida.Fosilfri2035 skrev: ↑22 okt 2024 16:57Då ber jag om ursäkt om jag inte har varit tydlig.gjohansson skrev: ↑22 okt 2024 16:08
Du svarar fortfarande med många ord men inget konkret om vad det är i Teslas arbetsprocesser för bilmekar som inte skulle fungera under ett KA.
Jag vill påpeka att jag inte tar ställning för någon part i konflikten men jag förstår bara inte detta argument.
Vad gäller konflikten anser jag annars att bägge parterna har agerat korkat och därmed har sig själva att skylla att de hamnat i en loose-loose-situation.
Jag jobbar inte i svenska ledningen hos Tesla och har inte insyn i deras arbetssätt mer än att jag har upplevt ett bilköp.
Jag kan inte svara konkret hur det kan påverka Tesla men jag tror att du också har sett klipp på hur Tesla tänker annorlunda i arbetssätt, tillverkning, försäljning, ideologi från Musk etc?
Om du sätter dig in i hur affärsmodeller är uppbyggda och hur dessa används för att styra och driva företag så kommer du förstå hur och varför ett KA skulle påverka bilmekanikerna.
All respekt för om du inte har tid och energi eftersom det kommer krävas mycket av detta för att bli ordentligt insatt.
Det viktiga här är väl att en majoritet av personalen valt att inte gå med i facket och därmed inte stödjer IFMs strävan.
Om Tesla då står upp för sin personal och stödjer dem så borde det vara tillräcklig förklaring.
Tesla har ju två val just nu. Gå med på fackets krav och köra över sin egen personal eller slås för sin och deras åsikt skall respekteras av facket.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
-
Precis, jag fattar heller inte vad Fossilfri menar, det är därför jag har frågat men jag släpper det nu.JonasH skrev: ↑22 okt 2024 20:21Varför skulle deras arbetssätt krocka med KA. Fattar inte ens frågan.gjohansson skrev: ↑22 okt 2024 18:55Tror vi kan avsluta denna konversation här med att konstatera att du alltså inte har en aning om hur eller ens om Teslas svenska bilmekar har ett så avvikande sätt att organisera sitt arbete på att det skulle krocka med ett KA. Inget problem med att du inte vet det, jag vet ju inte heller men jag försöker ju inte heller påskina att jag vet.Fosilfri2035 skrev: ↑22 okt 2024 17:47Tror inte att det har med fantasi att göra.gjohansson skrev: ↑22 okt 2024 17:36Absolut gör ju Tesla ofta saker annorlunda, kan bara inte se hur detta skulle påverka just bilmekarnas arbetssätt så mycket, har heller inte läst något om detta. Men kan ju vara bristande fantasi från min sida.Fosilfri2035 skrev: ↑22 okt 2024 16:57
Då ber jag om ursäkt om jag inte har varit tydlig.
Det viktiga här är väl att en majoritet av personalen valt att inte gå med i facket och därmed inte stödjer IFMs strävan.
Om Tesla då står upp för sin personal och stödjer dem så borde det vara tillräcklig förklaring.
Tesla har ju två val just nu. Gå med på fackets krav och köra över sin egen personal eller slås för sin och deras åsikt skall respekteras av facket.
Frågan är väl om personalen vågar stå upp och öppet önska KA?JonasH skrev: ↑22 okt 2024 20:21Det viktiga här är väl att en majoritet av personalen valt att inte gå med i facket och därmed inte stödjer IFMs strävan.
I Tyskland har ju Tesla hamnat i blåsväder senaste tiden för att sätta hårt åt de som vill organisera sig fackligt i Berlinfabriken.
Två fackrepresentater har fått sparken men delstadsdomstolen har kritiserat Teslas agerande att uppsägningarna varit oskäliga och ålagt Tesla att återanställa arbetarna.
Dessutom kommer ju strejken ifrån att det fanns anställda som ville ha KA men fick nej av Tesla. Alltså blev det en facklig strid som Tesla gav upphov till med sitt agerande.
Personligen hade jag knappast gått ut i strejk för KA även om jag hade varit positiv till det.
Problemet är ju att de som vill ha KA är IFM och förhoppningsvis även de som strejkar så är det en minoritet på Tesla.DonElon skrev: ↑23 okt 2024 09:57Frågan är väl om personalen vågar stå upp och öppet önska KA?JonasH skrev: ↑22 okt 2024 20:21Det viktiga här är väl att en majoritet av personalen valt att inte gå med i facket och därmed inte stödjer IFMs strävan.
I Tyskland har ju Tesla hamnat i blåsväder senaste tiden för att sätta hårt åt de som vill organisera sig fackligt i Berlinfabriken.
Två fackrepresentater har fått sparken men delstadsdomstolen har kritiserat Teslas agerande att uppsägningarna varit oskäliga och ålagt Tesla att återanställa arbetarna.
Dessutom kommer ju strejken ifrån att det fanns anställda som ville ha KA men fick nej av Tesla. Alltså blev det en facklig strid som Tesla gav upphov till med sitt agerande.
Personligen hade jag knappast gått ut i strejk för KA även om jag hade varit positiv till det.
Sen kan det ju finnas de som inte vågar men det är ju spekulationer just nu. Vi vet ju inte mer än att en stor del av personalen har valt att inte gå med i facket och IFM anser att de som inte är med i facket inte har någon talan i frågan.
Jag har inga problem med att man vill ha KA men det bör vara en majoritet av personalen på företagen innan man tar till sympatiåtgärder.
Tycker inte det är ok att som IFM och LO uttryckt det ”driva Tesla ur landet” om de inte skriver på KA om inte en majoritet av personalen är med på tåget och är villiga att riskera sin anställning och ekonomiska framtid om det går så långt att Tesla lämnar Sverige.
TMS LR UltraRed, FSD
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag blev intervjuad i TV4 Nyhetsmorgon i morse: (02:45 in i klippet)
https://www.tv4play.se/klipp/3d29e739a7 ... FxWHxQlxbO
Bra jobbat Tibor!TiborBlomhall skrev: ↑24 okt 2024 08:48Jag blev intervjuad i TV4 Nyhetsmorgon i morse: (02:45 in i klippet)

MY RWD Vit 2023
Det du skriver stämmer väl överens med vad jag själv fått höra. Och "mitt" SC - där det enligt en IF Metall-ombudsman just nu är 'Fler än fem (5), mindre än 10 då det är 8 anställda" som strejkar - uppgifter han säger att IF Metall fått vid ett platsbesök för tre veckor sen - mitt SC har alldeles uppenbart slagit rekord i produktivitet, för jag har aldrig sett parkeringen så tom som nu.
Ombudsmannnen skriver också på X att "Enligt senaste uppgifterna jag har så är det 60% av de anställda teknikerna som vill ha ett kollektivavtal."
Han pratar alltså om att organisationsgraden är 60%. Däremot vill han inte säga det totala antalet anställda som finns hos Tesla...
Värt att komma ihåg är också att den förra datapunkten var 44 strejkande vid årsskiftet. Det är en uträkning som DN gjorde utifrån de förlorade arbetstimmar IF Metall rapporterat in till Medlingsinstitutet, och är alltså både en uppskattning och en uträkning som båda kan innehålla fel. IF Metall har "hummat" jakande till siffran 44 när den dök upp i media, men aldrig själva sagt den. Men, vore den sann så har alltså bara 8 nya strejkande tillkommit sedan dess, på 10 månader.
Inte direkt imponerande.
Ombudsmannnen skriver också på X att "Enligt senaste uppgifterna jag har så är det 60% av de anställda teknikerna som vill ha ett kollektivavtal."
Han pratar alltså om att organisationsgraden är 60%. Däremot vill han inte säga det totala antalet anställda som finns hos Tesla...
Värt att komma ihåg är också att den förra datapunkten var 44 strejkande vid årsskiftet. Det är en uträkning som DN gjorde utifrån de förlorade arbetstimmar IF Metall rapporterat in till Medlingsinstitutet, och är alltså både en uppskattning och en uträkning som båda kan innehålla fel. IF Metall har "hummat" jakande till siffran 44 när den dök upp i media, men aldrig själva sagt den. Men, vore den sann så har alltså bara 8 nya strejkande tillkommit sedan dess, på 10 månader.
Inte direkt imponerande.
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
- TiborBlomhall
Skulle detta vara sant borde IF Metall utmana Elon Musk att hålla vad han lovat:
När amerikanska fackförbundet UAW ville organisera sig på Teslas fabrik i Fremont utanför San Francisco tyckte Elon Musk att om en majoritet av arbetarna röstar för det skulle Tesla teckna kollektivavtal. UAW avstod möjligheten. IF Metall likaså.
https://alltomelbil.se/tesla-om-strejke ... -modellen/
ifm lär väl inte kommentera detta med ett pip ens och fortsätta klampa på i sitt vanliga spår.
För det är väl inte där skon klämmer, utan det handlar om makt och pengar
ifm lär väl inte kommentera detta med ett pip ens och fortsätta klampa på i sitt vanliga spår.
För det är väl inte där skon klämmer, utan det handlar om makt och pengar
PRESSMEDDELANDE FRÅN TESLA: Ett år med fortsatt elektrifiering av Sverige
"I rapporten ”Framtidens elektrifierade samhälle” beskriver Energimyndigheten hur elektrifieringen kan bidra till ett försörjningstryggt, konkurrenskraftigt och ekologiskt hållbart energisystem på ett sätt som minimerar negativ miljö- och hälsopåverkan.
Detta går hand i hand med Teslas mission. Alla anställda hos Tesla Sverige arbetar med uppdraget att skynda på Sveriges övergång till hållbar energi.
Under Teslas dryga 10 år i Sverige har företaget strävsamt bidragit till Sveriges mål - ett Sverige med nettonollutsläpp år 2045.
De närmare 70 000 Tesla-bilarna som rullar på Sveriges vägar har bidragit till att undvika att en betydande mängd koldioxid har släppts ut i atmosfären under körning. Vårt publika laddnätverk med närmare 1250 Superchargers med 100% förnyelsebar energi, som sträcker sig från Riksgränsen till Ystad, har tagit Sverige ett steg närmare nollutsläpp från trafiken.
Rekordår för Tesla i Sverige:
Mer än 90 % av våra anställda i Sverige har valt att stanna kvar på sina tjänster och välkomnat våra kunder till leverans- och servicecentren och butikerna. Vi har varit djupt engagerade i att fortsätta vårt uppdrag i Sverige och har öppnat nya Tesla Center och Supercharger-stationer. Vi är fast beslutna att förbli tillgängliga för våra kunder och utveckla vår verksamhet varje dag tillsammans med alla våra anställda och lokala partners.
Två nya Tesla-anläggningar:
Ett komplett Tesla Center med service, leverans och butik i Jönköping.
Showroom med provkörningar i Stockholm city – i hjärtat av den kommande miljözonen för nollutsläppsbilar.
Tesla Service:
Över 60 000 kunder har fått support vid våra Service Center eller av Teslas Mobila Service-tekniker, som servar bilen där den står parkerad.
Antalet dagar för att boka ett servicebesök har minskat visar genomsnittet för alla våra anläggningar och kundnöjdheten har ökat under samma period.
Tesla Försäljning och leverans:
Model Y är Sveriges mest populära och sålda bilmodell, alla kategorier, under hela 2023 och årets tre första kvartal 2024*.
Under september var nära varannan elbil som levererades en Tesla. Tesla återtog därmed titeln Sveriges mest sålda bilmärke med drygt 18% marknadsandel.
Hittills i år har Tesla ökat sin marknadsandel i Sverige, från 7,8 till 8,5%, på en totalmarknad som backar och levererat närmare 17 000 nya Tesla-bilar.
Elbilsförsäljningen fick ett rekorduppsving i september och stod för nära 45 procent av alla sålda nya bilar i Sverige. Det är den näst högsta andelen för en enskild månad någonsin.
Tesla Superchargers:
Under året har 178 Superchargers på 14 stationer öppnat runt om i Sverige.
Över 90% av alla våra stationer är öppna för alla elbilsägare.
Utbyggnaden av Superchargers bidrar till att Sverige har möjlighet att nå EU’s mål för laddinfrastruktur och ökad elektrifiering.
Teslas publika Supercharger-nätverk är störst i Sverige med närmare 1250 Superchargers, som är fördelade på 87 stationer.
Tesla Recruitment:
Tesla fortsätter att befästa sin position som en attraktiv arbetsgivare i Sverige. Närmare 11 000 personer har sökt utannonserade tjänster eller anmält sitt intresse att arbeta hos Tesla i Sverige under året.
Tesla i Sverige nyanställer kontinuerligt i takt med vår kraftfulla tillväxt.
Tesla är stolta över att bidra till Sveriges omställning till hållbar energi, och vår prioritet kommer alltid att vara våra kunder och anställda. Tesla har sedan etableringen i Sverige relaterat till svenska lagar och regler, inklusive de som reglerar arbetslivet. Eftersom det är frivilligt om ett företag eller en anställd vill vara medlem i ett fackförbund eller inte, anser vi att vi uppfyller huvudpoängen i den svenska modellen.
Liksom många andra företag har Tesla valt att inte ingå kollektivavtal, eftersom vi redan erbjuder likvärdiga eller bättre avtal än de som omfattas av kollektiva förhandlingar och finner ingen anledning att teckna något annat avtal. I dessa omfattas mer kompletta försäkringar, dokumenterat högre ingångslön, bättre potentiell löneutveckling, högre kompensation vid övertid och skiftarbete (om det förekommer), aktier till samtliga anställda, tjänstepension, friskvårdsbidrag och mycket mer. Under året har ytterligare förbättringar införts som till exempel tjänstepension redan från 22 års ålder, årlig löneökning för samtliga anställda samt deltidspension, i enlighet med föreskrifter som kan förekomma i ett kollektivavtal.
Tillsammans med våra Tesla-ägare, anställda och lokala partners fortsätter vi bidra till att påskynda Sveriges omställning till hållbar energi. Elektrifieringen drivs i grunden av strävan mot ett mer hållbart samhälle, vilket Energimyndighetens rapport befäster."
"I rapporten ”Framtidens elektrifierade samhälle” beskriver Energimyndigheten hur elektrifieringen kan bidra till ett försörjningstryggt, konkurrenskraftigt och ekologiskt hållbart energisystem på ett sätt som minimerar negativ miljö- och hälsopåverkan.
Detta går hand i hand med Teslas mission. Alla anställda hos Tesla Sverige arbetar med uppdraget att skynda på Sveriges övergång till hållbar energi.
Under Teslas dryga 10 år i Sverige har företaget strävsamt bidragit till Sveriges mål - ett Sverige med nettonollutsläpp år 2045.
De närmare 70 000 Tesla-bilarna som rullar på Sveriges vägar har bidragit till att undvika att en betydande mängd koldioxid har släppts ut i atmosfären under körning. Vårt publika laddnätverk med närmare 1250 Superchargers med 100% förnyelsebar energi, som sträcker sig från Riksgränsen till Ystad, har tagit Sverige ett steg närmare nollutsläpp från trafiken.
Mer än 90 % av våra anställda i Sverige har valt att stanna kvar på sina tjänster och välkomnat våra kunder till leverans- och servicecentren och butikerna. Vi har varit djupt engagerade i att fortsätta vårt uppdrag i Sverige och har öppnat nya Tesla Center och Supercharger-stationer. Vi är fast beslutna att förbli tillgängliga för våra kunder och utveckla vår verksamhet varje dag tillsammans med alla våra anställda och lokala partners.
Showroom med provkörningar i Stockholm city – i hjärtat av den kommande miljözonen för nollutsläppsbilar.
Tesla Service:
Över 60 000 kunder har fått support vid våra Service Center eller av Teslas Mobila Service-tekniker, som servar bilen där den står parkerad.
Antalet dagar för att boka ett servicebesök har minskat visar genomsnittet för alla våra anläggningar och kundnöjdheten har ökat under samma period.
Model Y är Sveriges mest populära och sålda bilmodell, alla kategorier, under hela 2023 och årets tre första kvartal 2024*.
Under september var nära varannan elbil som levererades en Tesla. Tesla återtog därmed titeln Sveriges mest sålda bilmärke med drygt 18% marknadsandel.
Hittills i år har Tesla ökat sin marknadsandel i Sverige, från 7,8 till 8,5%, på en totalmarknad som backar och levererat närmare 17 000 nya Tesla-bilar.
Elbilsförsäljningen fick ett rekorduppsving i september och stod för nära 45 procent av alla sålda nya bilar i Sverige. Det är den näst högsta andelen för en enskild månad någonsin.
Tesla Superchargers:
Utbyggnaden av Superchargers bidrar till att Sverige har möjlighet att nå EU’s mål för laddinfrastruktur och ökad elektrifiering.
Teslas publika Supercharger-nätverk är störst i Sverige med närmare 1250 Superchargers, som är fördelade på 87 stationer.
Tesla Recruitment:
Tesla fortsätter att befästa sin position som en attraktiv arbetsgivare i Sverige. Närmare 11 000 personer har sökt utannonserade tjänster eller anmält sitt intresse att arbeta hos Tesla i Sverige under året.
Tesla är stolta över att bidra till Sveriges omställning till hållbar energi, och vår prioritet kommer alltid att vara våra kunder och anställda. Tesla har sedan etableringen i Sverige relaterat till svenska lagar och regler, inklusive de som reglerar arbetslivet. Eftersom det är frivilligt om ett företag eller en anställd vill vara medlem i ett fackförbund eller inte, anser vi att vi uppfyller huvudpoängen i den svenska modellen.
Liksom många andra företag har Tesla valt att inte ingå kollektivavtal, eftersom vi redan erbjuder likvärdiga eller bättre avtal än de som omfattas av kollektiva förhandlingar och finner ingen anledning att teckna något annat avtal. I dessa omfattas mer kompletta försäkringar, dokumenterat högre ingångslön, bättre potentiell löneutveckling, högre kompensation vid övertid och skiftarbete (om det förekommer), aktier till samtliga anställda, tjänstepension, friskvårdsbidrag och mycket mer. Under året har ytterligare förbättringar införts som till exempel tjänstepension redan från 22 års ålder, årlig löneökning för samtliga anställda samt deltidspension, i enlighet med föreskrifter som kan förekomma i ett kollektivavtal.
Tillsammans med våra Tesla-ägare, anställda och lokala partners fortsätter vi bidra till att påskynda Sveriges omställning till hållbar energi. Elektrifieringen drivs i grunden av strävan mot ett mer hållbart samhälle, vilket Energimyndighetens rapport befäster."
- Fosilfri2035
- Teslaägare
Har du någon länk till pressmeddelandet?Andersen skrev: ↑24 okt 2024 15:31PRESSMEDDELANDE FRÅN TESLA: Ett år med fortsatt elektrifiering av Sverige
Tesla Service:
Tesla Superchargers:
Tesla Recruitment:
Har ett par jag skulle vilja dela det med!
Jag fick det i ett mejl. Kan vidarebefordra det till dig om du skickar PM!Fosilfri2035 skrev: ↑24 okt 2024 16:06Har du någon länk till pressmeddelandet?Andersen skrev: ↑24 okt 2024 15:31PRESSMEDDELANDE FRÅN TESLA: Ett år med fortsatt elektrifiering av Sverige
Tesla Service:
Tesla Superchargers:
Tesla Recruitment:
Har ett par jag skulle vilja dela det med!![]()
Kaxigt pressmeddelandeAndersen skrev:PRESSMEDDELANDE FRÅN TESLA: Ett år med fortsatt elektrifiering av Sverige
Under Teslas dryga [emoji[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]] år i Sverige har företaget strävsamt bidragit till Sveriges mål - ett Sverige med nettonollutsläpp år [emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]].
De närmare [emoji[emoji[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]] [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]] Tesla-bilarna som rullar på Sveriges vägar har bidragit till att undvika att en betydande mängd koldioxid har släppts ut i atmosfären under körning. Vårt publika laddnätverk med närmare [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]] Superchargers med [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]% förnyelsebar energi, som sträcker sig från Riksgränsen till Ystad, har tagit Sverige ett steg närmare nollutsläpp från trafiken.
Mer än [emoji[emoji[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]] % av våra anställda i Sverige har valt att stanna kvar på sina tjänster och välkomnat våra kunder till leverans- och servicecentren och butikerna. Vi har varit djupt engagerade i att fortsätta vårt uppdrag i Sverige och har öppnat nya Tesla Center och Supercharger-stationer. Vi är fast beslutna att förbli tillgängliga för våra kunder och utveckla vår verksamhet varje dag tillsammans med alla våra anställda och lokala partners.
Tesla Service:
Över [emoji[emoji[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]] [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]] kunder har fått support vid våra Service Center eller av Teslas Mobila Service-tekniker, som servar bilen där den står parkerad.
Model Y är Sveriges mest populära och sålda bilmodell, alla kategorier, under hela [emoji[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]] och årets tre första kvartal [emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]]*.
Under september var nära varannan elbil som levererades en Tesla. Tesla återtog därmed titeln Sveriges mest sålda bilmärke med drygt [emoji[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]]]]% marknadsandel.
Hittills i år har Tesla ökat sin marknadsandel i Sverige, från [emoji[emoji[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]]],[emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]]]] till [emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]]]],[emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]]%, på en totalmarknad som backar och levererat närmare [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]]] [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]] nya Tesla-bilar.
Elbilsförsäljningen fick ett rekorduppsving i september och stod för nära [emoji[emoji[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]] procent av alla sålda nya bilar i Sverige. Det är den näst högsta andelen för en enskild månad någonsin.
Tesla Superchargers:
Under året har [emoji[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]]]] Superchargers på [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]] stationer öppnat runt om i Sverige.
Över [emoji[emoji[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]% av alla våra stationer är öppna för alla elbilsägare.
Teslas publika Supercharger-nätverk är störst i Sverige med närmare [emoji[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]] Superchargers, som är fördelade på [emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]][emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji[emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]]
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]]]]] stationer.
Tesla Recruitment:
Tesla fortsätter att befästa sin position som en attraktiv arbetsgivare i Sverige. Närmare [emoji[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
[emoji6
]]] [emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]] personer har sökt utannonserade tjänster eller anmält sitt intresse att arbeta hos Tesla i Sverige under året.
Liksom många andra företag har Tesla valt att inte ingå kollektivavtal, eftersom vi redan erbjuder likvärdiga eller bättre avtal än de som omfattas av kollektiva förhandlingar och finner ingen anledning att teckna något annat avtal. I dessa omfattas mer kompletta försäkringar, dokumenterat högre ingångslön, bättre potentiell löneutveckling, högre kompensation vid övertid och skiftarbete (om det förekommer), aktier till samtliga anställda, tjänstepension, friskvårdsbidrag och mycket mer. Under året har ytterligare förbättringar införts som till exempel tjänstepension redan från [emoji[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]][emoji
[emoji[emoji6
]
[emoji6
]][emoji
[emoji[emoji6
]
][emoji[emoji6
]
]]] års ålder, årlig löneökning för samtliga anställda samt deltidspension, i enlighet med föreskrifter som kan förekomma i ett kollektivavtal.
För de som såg inslaget på Nyhetsmorgon igår där de intervjuvade ett par personer, bla. Tibor.
Det sista reportern innan de skulle byta ämne var "man kanske skall tillägga att det finns andra bilar att köpa, även andra elbilar"
Smart kille som konstaterat det och fick säga det i direktsändning.
Det sista reportern innan de skulle byta ämne var "man kanske skall tillägga att det finns andra bilar att köpa, även andra elbilar"
Smart kille som konstaterat det och fick säga det i direktsändning.
- TiborBlomhall
Dagens Arbete, fackförbundens egen tidning har intervjuat mig:
https://da.se/2024/10/teslaklubbens-ord ... uvudtaget/
Jag måste säga att det blev en ovanligt balanserad intervju.
https://da.se/2024/10/teslaklubbens-ord ... uvudtaget/
Jag måste säga att det blev en ovanligt balanserad intervju.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Mycket bra jobbat av dig och de verkar inte försöka vinkla och vrida det heller.
Model Y LR AWD 2022
- TiborBlomhall
Jag måste tyvärr säga att det var länge sedan jag hade en så riktig, gedigen, rak intervju från media. Utan att reportern försöker lägga ord i min mun. Typ "visst är du upprörd?" bara för att få fram en klickbait story. All heder åt dem. (Vilket de också fått, DA blev utsedd till årets tidning nyligen.)
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
https://www.svd.se/a/lwJ4M3/metalls-kon ... a-an-tesla
En ledare från SvD.
En ledare från SvD.
Det är maktmissbruk när fackliga blockader drabbar företag med kollektivavtal som inte har med konflikten att göra.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Jag tror det där kommer regleras i kollektivavtalen framöver.Credde skrev: ↑25 okt 2024 13:07https://www.svd.se/a/lwJ4M3/metalls-kon ... a-an-tesla
En ledare från SvD.
Det är maktmissbruk när fackliga blockader drabbar företag med kollektivavtal som inte har med konflikten att göra.
- TiborBlomhall

Jag har fått bekräftat från Tesla att det stämmer.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Så han satt och ljög rakt ut i TV4 Nyhetsmorgon igår?TiborBlomhall skrev: ↑25 okt 2024 14:04ZomboMeme 25102024020135.jpg
Ibland häpnar man bara![]()
Vilket jäkla stolpskott.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Fosilfri2035
- Teslaägare
Han satt men en IF Metall tröja, varför låter det som att du är förvånad?Nicke Nyfiken skrev: ↑25 okt 2024 14:12Så han satt och ljög rakt ut i TV4 Nyhetsmorgon igår?TiborBlomhall skrev: ↑25 okt 2024 14:04ZomboMeme 25102024020135.jpg
Vilket jäkla stolpskott.![]()
-
Jag har för mig att det tidigare skrivits i tråden att det är hans son som sagt upp sig från Tesla (eftersom han inte trivdes med att inte ha ett arbete att gå till när strejken började dra ut på tiden). Är ni säkra på att ni inte blandar ihop honom med hans son?...TiborBlomhall skrev: ↑25 okt 2024 14:04ZomboMeme 25102024020135.jpg
EDIT:
Jag har iallafall rätt om hans son... Se t.ex:
https://arbetet.se/2024/07/22/hemma-hos ... elon-musk/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- TiborBlomhall
Japp.SwedishAdvocate skrev: ↑25 okt 2024 14:23Är ni säkra på att ni inte blandar ihop honom med hans son?...