Och nu ligger P85:an hos Tesla oxo underlator skrev:Och nu en till...lator skrev:Sen var det ju den där USA-bilen också om man nu vill räkna den...![]()
https://www.blocket.se/malmo/Tesla_MS60 ... 6.htm?aw=1

Moderator: Redaktion
Och nu ligger P85:an hos Tesla oxo underlator skrev:Och nu en till...lator skrev:Sen var det ju den där USA-bilen också om man nu vill räkna den...![]()
https://www.blocket.se/malmo/Tesla_MS60 ... 6.htm?aw=1
Lite nyfiken på denna, så matade in VIN här:lator skrev:Den där P85:an måste väl anses vara ganska prisvärd men det är en sak som förbryllar mig... Den blev besiktigad 20170316, innan besiktningsperioden inföll 20170501... Flygande kontroll eller...? Sen blev den inte besiktigad förrän 20180809 vilket innebär att den hade körförbud mellan 20171001 och 20180809. Spelar säkert ingen roll men lite konstigt var det...![]()
Nej, verkar inte stämma! Glöm Carfax, denna funkar bättre:olza skrev:Lite nyfiken på denna, så matade in VIN här:lator skrev:Den där P85:an måste väl anses vara ganska prisvärd men det är en sak som förbryllar mig... Den blev besiktigad 20170316, innan besiktningsperioden inföll 20170501... Flygande kontroll eller...? Sen blev den inte besiktigad förrän 20180809 vilket innebär att den hade körförbud mellan 20171001 och 20180809. Spelar säkert ingen roll men lite konstigt var det...![]()
https://www.carfax.se/package/vin/5YJSA3H16EFP29567
USA-import! Kan det stämma?
Den röda ska väl ha 40tkr i smbp som du dessutom borde få nytta av direkt (Tesla har väl redan fått den),Verdi skrev:Jag var lite sugen på den röda 75D:n (https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E23JF236623) om jag fått min såld. Men det är ingen miljöbonus alls på den va? Tagen i trafik redan i april? Och så räknas premiumpaket osv som extrautrustning vilket ger högre förmånsvärde. Synd.
Den blåa (https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E2XJF245626) ser annorlunda ut. https://biluppgifter.se/fordon/5YJSA7E2XJF245626 Ej tagen i trafik och reggad efter 1 juli = 60 tkr i miljöbonus?
När blev premiumpaket standard? Skriver de ut det specifikt trots att det är standard? Det verkar de ju göra med luftfjädringen.
Om man köper en "50 km"-bil som är lite nedsatt T ex https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E22JF263151 som kostar 1 288 297 kr men vid nybeställning kostar 1 351 980:-. Hur räknas det garanterade restvärdet ut? 50% av köpesumman eller 50% av nybeställningspriset?
Och till sist, brukar man kunna "pruta" bort AP? Dvs att den avaktiverar AP och drar av 54 tusen från priset? Jag tycker inte AP är värt pengarna och det känns onödigt att betala så mycket för en lite halvdåligt fungerande adaptiv farthållare.
Att sälja och beställa en ny blir lite knepigt tyvärr så jag måste nästan få tag på en lagerbil. Leveranstiden är väl 3-4 månader nånting?
Tack! Kan man pruta bort 21" fälgar också?Remuz skrev:Du kan pruta bort ap oftast.
Nej, inte med det svaret jag fått iafVerdi skrev:Tack! Kan man pruta bort 21" fälgar också?Remuz skrev:Du kan pruta bort ap oftast.
Inte nu vid kvartalsslut, nu är det full speed som gäller. Vi funderar på en bil som står i Nederländerna och säljaren sa att Tesla kommer att göra allt i sin makt för att den ska kunna levereras ut innan 1/10.Bjelke skrev:Även lagerbilar kan ha typ 6 veckor lev.-tid men står dom i Sverige så blir det snabbare puckar
Bjelke skrev:Den röda ska väl ha 40tkr i smbp som du dessutom borde få nytta av direkt (Tesla har väl redan fått den),Verdi skrev:Jag var lite sugen på den röda 75D:n (https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E23JF236623) om jag fått min såld. Men det är ingen miljöbonus alls på den va? Tagen i trafik redan i april? Och så räknas premiumpaket osv som extrautrustning vilket ger högre förmånsvärde. Synd.
Den blåa (https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E2XJF245626) ser annorlunda ut. https://biluppgifter.se/fordon/5YJSA7E2XJF245626 Ej tagen i trafik och reggad efter 1 juli = 60 tkr i miljöbonus?
När blev premiumpaket standard? Skriver de ut det specifikt trots att det är standard? Det verkar de ju göra med luftfjädringen.
Om man köper en "50 km"-bil som är lite nedsatt T ex https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E22JF263151 som kostar 1 288 297 kr men vid nybeställning kostar 1 351 980:-. Hur räknas det garanterade restvärdet ut? 50% av köpesumman eller 50% av nybeställningspriset?
Och till sist, brukar man kunna "pruta" bort AP? Dvs att den avaktiverar AP och drar av 54 tusen från priset? Jag tycker inte AP är värt pengarna och det känns onödigt att betala så mycket för en lite halvdåligt fungerande adaptiv farthållare.
Att sälja och beställa en ny blir lite knepigt tyvärr så jag måste nästan få tag på en lagerbil. Leveranstiden är väl 3-4 månader nånting?
den blå borde få 60 tkr...
Premiumpaket blev väl std typ ett par veckor efter att jag låste min beställning (skitkul) så typ mitten/slutet av Juli...
Pruta bort AP fullt möjligt
Även lagerbilar kan ha typ 6 veckor lev.-tid men står dom i Sverige så blir det snabbare puckar
På helt nya bilar har det gått tidigare, dvs de med 50 km.Verdi skrev:Tack! Kan man pruta bort 21" fälgar också?Remuz skrev:Du kan pruta bort ap oftast.
Tack! Bra att veta!jpetters skrev:På helt nya bilar har det gått tidigare, dvs de med 50 km.Verdi skrev:Tack! Kan man pruta bort 21" fälgar också?Remuz skrev:Du kan pruta bort ap oftast.
Oklobbin skrev:Inte nu vid kvartalsslut, nu är det full speed som gäller. Vi funderar på en bil som står i Nederländerna och säljaren sa att Tesla kommer att göra allt i sin makt för att den ska kunna levereras ut innan 1/10.Bjelke skrev:Även lagerbilar kan ha typ 6 veckor lev.-tid men står dom i Sverige så blir det snabbare puckar
Verdi skrev:Tack! Bra att veta!jpetters skrev:På helt nya bilar har det gått tidigare, dvs de med 50 km.Verdi skrev:Tack! Kan man pruta bort 21" fälgar också?Remuz skrev:Du kan pruta bort ap oftast.
Kommer nog köpa en "50 km"-bil nu. En 100D. Fick ett otroligt bra inbytespris.
Han är nog ungefär lika dum i huvudet som migWalker skrev:Verdi skrev:Tack! Bra att veta!jpetters skrev:På helt nya bilar har det gått tidigare, dvs de med 50 km.Verdi skrev:Tack! Kan man pruta bort 21" fälgar också?Remuz skrev:Du kan pruta bort ap oftast.
Kommer nog köpa en "50 km"-bil nu. En 100D. Fick ett otroligt bra inbytespris....nu är jag inte alla med.....
Ska du Verdi köpa en ny Tesla???
Jag trodde du hade fått nog av det märket och att det var en för dyr bil för dig? Du har ju bytt en gång redan och inte blivit helt nöjd...
Ska du ge dig på det igen, alltså?
Grattis!!Verdi skrev:Provkörde en BMW 535D och hatade den. Tänkte innan att är det nån fossilbil jag ska kunna acceptera så är det den. Men nej. Så då är jag fast.
Sen fick jag ordning på hjulinställningen och insåg att en Tesla inte alls behöver vibrera och kännas instabil i hög fart.
Kostnaden är vad den är. Nu får jag lägre förmånsvärde, lägre ränta, restvärdesgaranti och blir samtidigt av med de kassa drivaxlarna.
Kommer antagligen svära över den nya bilen ibland också. Kommer säkert klaga på regnsensorn och sådär som inte verkar fungera så bra på ap2 bilar. Men man kan inte få allting.
Sen ska det sägas att jag bara byter in min om de hittar en bra lagerbil med bra pris åt mig. Så helt 100 är det inte.
Näe kan ju bli 75 oxoVerdi skrev:... Så helt 100 är det inte.
Det hade det kunnat. Men det blev det inte.Bjelke skrev:Näe kan ju bli 75 oxoVerdi skrev:... Så helt 100 är det inte.
bonath skrev:Grattis till bilen!