Jaguar I-Pace
Moderator: Redaktion
Re: Jaguar I-Pace
Det där ljudet var ju valbart. Många tycker det är skönt att fö en slags ljudlig feedback på om man accelererar eller på nått sätt anstränger motorn.
De som inte gillar det kan slå av det.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Nej det är inte valbart. Det går att ställa i tre olika nivåer men kan ej stängas av helt. Det anpassas också efter vilket körläge du har valt. På lägsta nivån och i "comfort" hörs det knappt. Kör man i "Dynamic" - läge så låter det tyvärr mycket även om du sätter den på den lägsta av tre nivåer.joel80 skrev:Det där ljudet var ju valbart. Många tycker det är skönt att fö en slags ljudlig feedback på om man accelererar eller på nått sätt anstränger motorn.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ok.. Lät på Robert som att det gick att stänga av. Men då kan de som vill i allafall ha lägre ljud.
Tror inte det är så störande... Det var ju inget brummande eller skrikande som på en fossilmotor.
Tror inte det är så störande... Det var ju inget brummande eller skrikande som på en fossilmotor.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Hur lyckas man boka in en provkörning?
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
Problemet är som sagt att du inte kan ha det lågt om du kör i Dynamic-läge. Personligen skulle jag alltid vilja köra i Dynamic-läge och jag skulle aldrig stå ut med ett artificiellt oljud. Med det sagt så tror jag de kommer lösa detta, tror det är många som kommer visa sitt missnöje.joel80 skrev:Ok.. Lät på Robert som att det gick att stänga av. Men då kan de som vill i allafall ha lägre ljud.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Detta var ett särskilt event för folk som visat intresse för bilen i tidigare skede. Blev lite förvånad att jag fick inbjudan faktiskt, jag hade en reservation men avbröt den och har fått depositionen återbetald.EnTraktor skrev:Hur lyckas man boka in en provkörning?
Gissar att det dröjer till slutet av året innan handlarna har provkörningsexemplar. Vi körde de 12 engelskregistrerade förseriebilar som nyligen kördes av journalister i Portugal.
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det där fejkljudet känns ungefär som något man skulle hitta i ett easter egg eller nåt, man leker med det typ 2 ggr och
sedan typ aldrig mer, helt värdelöst (och fördomsfullt?) att det inte ens går att stänga av... Vågar man gissa på att dom lyssnar
åtminstone pyttelite på potentiella kunder och ändrar skiten till skarpa versionen? Det vore ju löjligt enkelt lixom...
sedan typ aldrig mer, helt värdelöst (och fördomsfullt?) att det inte ens går att stänga av... Vågar man gissa på att dom lyssnar
åtminstone pyttelite på potentiella kunder och ändrar skiten till skarpa versionen? Det vore ju löjligt enkelt lixom...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Du äger ju en Jaguar!Legato skrev:Detta var ett särskilt event för folk som visat intresse för bilen i tidigare skede. Blev lite förvånad att jag fick inbjudan faktiskt, jag hade en reservation men avbröt den och har fått depositionen återbetald.EnTraktor skrev:Hur lyckas man boka in en provkörning?
Gissar att det dröjer till slutet av året innan handlarna har provkörningsexemplar. Vi körde de 12 engelskregistrerade förseriebilar som nyligen kördes av journalister i Portugal.

Nej, jag fick faktiskt också inbjudan, utan att ha reservat eller nåt alls. Bara visat intresse. Dock såg jag inte mailet förrän det var för sent. Det hamnade nämligen i en särskild mapp i min gmail...
Har inte heller bokat, men ändå har jag fått en inbjudan. Men de har ju även ringt mig tidigare och frågat vad jag hade för preferenser osv.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
Mig orkade dom inte ens ringa fast jag bad om det på typ flera ställen när jag försökte anmäla mitt intresse för bilen osv, det enda är en massa dyngmail och såmati skrev:Har inte heller bokat, men ändå har jag fått en inbjudan. Men de har ju även ringt mig tidigare och frågat vad jag hade för preferenser osv.
den där inbjudan nu senast då förstås... "Slö, slapp och likgiltig" känns betyget på deras organisation (ungefär som Teslas oftast förvisso...)
Nu sket det sig för en Jagga iaf pgav av hemma-laddningen så det kvittar.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Samt att en Jagga troligen skulle dras med samma problem som Tesla: En dagsresa till närmaste verkstad. Eller finns det en Jagga-ÅF nära Bollnäs?Bjelke skrev:Nu sket det sig för en Jagga iaf pgav av hemma-laddningen så det kvittar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ni får bara inse att det inte premieras att bo på vischanmati skrev:Samt att en Jagga troligen skulle dras med samma problem som Tesla: En dagsresa till närmaste verkstad. Eller finns det en Jagga-ÅF nära Bollnäs?Bjelke skrev:Nu sket det sig för en Jagga iaf pgav av hemma-laddningen så det kvittar.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Bjelke
- Teslaägare
Helt sant, ingen ÅF/verkstad i närhetenmati skrev:Samt att en Jagga troligen skulle dras med samma problem som Tesla: En dagsresa till närmaste verkstad. Eller finns det en Jagga-ÅF nära Bollnäs?Bjelke skrev:Nu sket det sig för en Jagga iaf pgav av hemma-laddningen så det kvittar.

Härifrån sett är det faktiskt snudd på identiskt scenario med Jaguar som med Tesla... (Geografiskt)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Bjelke skrev:Helt sant, ingen ÅF/verkstad i närhetenmati skrev:Samt att en Jagga troligen skulle dras med samma problem som Tesla: En dagsresa till närmaste verkstad. Eller finns det en Jagga-ÅF nära Bollnäs?Bjelke skrev:Nu sket det sig för en Jagga iaf pgav av hemma-laddningen så det kvittar.
Härifrån sett är det faktiskt snudd på identiskt scenario med Jaguar som med Tesla... (Geografiskt)
Närmare hit till Uppsala än till Upplands Väsby.

Nej men jag förstår såklart att det inte är så mycket bättre. Finns det ingen Jaguar-ÅF i Gävle eller Falun förresten?
Nu dök det faktiskt upp ett nytt tillfälle om en vecka om man vill testa:EnTraktor skrev:Hur lyckas man boka in en provkörning?
https://www.jaguar.se/overlays/custom-f ... ign=i-pace
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Åh, kul! Men verkligen sämsta möjliga dagarna och tiderna för mig...Legato skrev:Nu dök det faktiskt upp ett nytt tillfälle om en vecka om man vill testa:EnTraktor skrev:Hur lyckas man boka in en provkörning?
https://www.jaguar.se/overlays/custom-f ... ign=i-pace
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag fick just veta att dom inte kommer erbjuda mer provkörning. Hade en bokad imorgon kl 14.30...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Var inte ledsen för det...Remuz skrev:Jag fick just veta att dom inte kommer erbjuda mer provkörning. Hade en bokad imorgon kl 14.30...
...du har en mycket bättre bil.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Du menar min X90D som har varit på verkstaden i 2 av 11 ägda månader?Walker skrev:Var inte ledsen för det...Remuz skrev:Jag fick just veta att dom inte kommer erbjuda mer provkörning. Hade en bokad imorgon kl 14.30...

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Angav de något skäl?Walker skrev:Var inte ledsen för det...Remuz skrev:Jag fick just veta att dom inte kommer erbjuda mer provkörning. Hade en bokad imorgon kl 14.30...
De ansåg inte att prototypbilarna dög till provkörning. Produktionsbilar kommer i juli och då får vi vanliga dödliga köra.
Den verkliga anledningen kan man ju bara spekulera i
Den verkliga anledningen kan man ju bara spekulera i
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag var bokad 1830 imorgon och blev oxå avbokad.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
- Bjelke
- Teslaägare
Ja, men jag skulle inte klaga. bättre man får testa verkliga produktionsbilar om det bara skiljer en månad. hoppas att vi snart får se en verklig recension så man får veta hur laddningen är et.c. (dvs långtidstest)