Re: Ni som beställt MYP
Postat: 12 apr 2022 19:56
Det fick nog de flesta göra i slutet av Mars, i samband med att de öppnade upp för slutbetalning i steget "Förberedelse för leverans"anna__ skrev:Facebook...
Det fick nog de flesta göra i slutet av Mars, i samband med att de öppnade upp för slutbetalning i steget "Förberedelse för leverans"anna__ skrev:Facebook...
Vet inte exakt vad det innebär men personen ifråga fick detta idag iallafallJjkalla skrev:Det fick nog de flesta göra i slutet av Mars, i samband med att de öppnade upp för slutbetalning i steget "Förberedelse för leverans"anna__ skrev:Facebook...
Honkan skrev:Hämtningsplats väljer man väl långt tidigare i processen ?
Nu skall väl tilläggas att det inte alltid är så mycket bättre hos andra leverantörer och elbilstillverkare. Checka tex. tråden om de som förbeställde Ioniq 5.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Detta gör ju att man faktiskt tvivlar på om man vill köpa en Tesla, är ju som sagt en produkt för 769 000:- får ju bättre service när man köper en tröja på Brothers.
Enligt han som skrev på Facebook så är han en av dom först som ska få lev enligt hans SA, så det är nog på GHonkan skrev:Hämtningsplats väljer man väl långt tidigare i processen ?
Förstår inte varför man blandar in priset i diskussionen? Vill man ha överdrag, röd matta och champagne, så ska man inte välja en Tesla, då kan man t.ex. välja en VW och få leverans 2023. Eventuellt.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Detta gör ju att man faktiskt tvivlar på om man vill köpa en Tesla, är ju som sagt en produkt för 769 000:- får ju bättre service när man köper en tröja på Brothers.
Hmm, hur tänker du nu? Tycker vi ställt upp på mycket som beställt en dyr bil utan att ens fått provköra den, vi har (de flesta av oss) inte en tesla-handlare i närheten för att snacka skit och få sig en kopp kaffe. Beställningen görs i sin ensamhet hemma vid datorn - ja Tesla borde fått över i sin kalkyl för ett samtal att uppdatera kund om läget när preliminära datum inte hålls.Jeppe_E skrev:Förstår inte varför man blandar in priset i diskussionen? Vill man ha överdrag, röd matta och champagne, så ska man inte välja en Tesla, då kan man t.ex. välja en VW och få leverans 2023. Eventuellt.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Detta gör ju att man faktiskt tvivlar på om man vill köpa en Tesla, är ju som sagt en produkt för 769 000:- får ju bättre service när man köper en tröja på Brothers.
Tror inte det är illvilja, varken av Tesla, Hyundai, Volvo, Polestar, BMW eller andra tillverkare av elbilar. Pris har inte så mycket med det hela att göra.Honkan skrev:Tycker ändå man betalar för lite mer service och jag jämför inte med andra, jag gillar många saker med Tesla men detta förstår jag inte varför man är så dålig på helt enkelt.
Det skulle jag nog aldrig gjort. Men det är ju helt upp till dig att göra så. Ingen som tvingat dig till det. Jag rekommenderar verkligen alltid alla att provköra de bilar som de skall köpa. Är enligt mig ett dåligt förfarande som konsument att inte göra så.Wallingstam skrev:Tycker vi ställt upp på mycket som beställt en dyr bil utan att ens fått provköra den.
Hur jag tänker nu?Wallingstam skrev:Hmm, hur tänker du nu? Tycker vi ställt upp på mycket som beställt en dyr bil utan att ens fått provköra den, vi har (de flesta av oss) inte en tesla-handlare i närheten för att snacka skit och få sig en kopp kaffe. Beställningen görs i sin ensamhet hemma vid datorn - ja Tesla borde fått över i sin kalkyl för ett samtal att uppdatera kund om läget när preliminära datum inte hålls.Jeppe_E skrev:Förstår inte varför man blandar in priset i diskussionen? Vill man ha överdrag, röd matta och champagne, så ska man inte välja en Tesla, då kan man t.ex. välja en VW och få leverans 2023. Eventuellt.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Detta gör ju att man faktiskt tvivlar på om man vill köpa en Tesla, är ju som sagt en produkt för 769 000:- får ju bättre service när man köper en tröja på Brothers.
Så resonerar jag i alla fall med mina företag, kundservice behöver inte vara komplicerat eller dyrt - oftast är en bra kommunikation det absolut bästa och mest avgörande för kundens upplevelse.
Vi vet ju redan hur dom går. Stötigt och bullrigt och de automatiska hjälpfunktionerna som tex. helljus och torkare är kass.Wallingstam skrev:Hmm, hur tänker du nu? Tycker vi ställt upp på mycket som beställt en dyr bil utan att ens fått provköra den, vi har (de flesta av oss) inte en tesla-handlare i närheten för att snacka skit och få sig en kopp kaffe.Jeppe_E skrev:Förstår inte varför man blandar in priset i diskussionen? Vill man ha överdrag, röd matta och champagne, så ska man inte välja en Tesla, då kan man t.ex. välja en VW och få leverans 2023. Eventuellt.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Detta gör ju att man faktiskt tvivlar på om man vill köpa en Tesla, är ju som sagt en produkt för 769 000:- får ju bättre service när man köper en tröja på Brothers.
Lol, vill ha min vit/svarta nu!!Tellus skrev:Vi vet ju redan hur dom går. Stötigt och bullrigt och de automatiska hjälpfunktionerna som tex. helljus och torkare är kass.Wallingstam skrev:Hmm, hur tänker du nu? Tycker vi ställt upp på mycket som beställt en dyr bil utan att ens fått provköra den, vi har (de flesta av oss) inte en tesla-handlare i närheten för att snacka skit och få sig en kopp kaffe.Jeppe_E skrev:Förstår inte varför man blandar in priset i diskussionen? Vill man ha överdrag, röd matta och champagne, så ska man inte välja en Tesla, då kan man t.ex. välja en VW och få leverans 2023. Eventuellt.Honkan skrev:Tyvärr så har inte min SA imponerat alls men den jag pratade med när jag bokade första mötet på nätet var riktigt bra, men de måste verkligen bli bättre på att sprida uppdaterad och aktuell information.
Detta gör ju att man faktiskt tvivlar på om man vill köpa en Tesla, är ju som sagt en produkt för 769 000:- får ju bättre service när man köper en tröja på Brothers.
Ändå kommer vi älska bilen.
det tar tid innan de trillar in i databasen.Jontez skrev:Försöker mig på att förstå Carinfo.
Det jag kan se är att 3 st MYP är registererade i Göteborg (en hos Volvo sedan länge och 2 st hos Tesla Mölndal) samt 9st hos Tesla Stockholm (Trosta).
Dock står det bara som 1 st nyregistrering i april (kanske har med förregistrering att göra?)
Så att man kan sätta kylskåpsmagneter på armstödet??hanseman skrev:Ser ut som att nytillverkade MY(P)s (ev LR) i Texas-fabriken kommer med en ny funktion - "Magnetic center console armrest" som mest troligt kommer leta sig till övriga fabriker så småningom. Inte högsta vinsten på lotto men alltid något kanske
Har för mig de synkar en gång i veckan.Jeppe_E skrev:det tar tid innan de trillar in i databasen.Jontez skrev:Försöker mig på att förstå Carinfo.
Det jag kan se är att 3 st MYP är registererade i Göteborg (en hos Volvo sedan länge och 2 st hos Tesla Mölndal) samt 9st hos Tesla Stockholm (Trosta).
Dock står det bara som 1 st nyregistrering i april (kanske har med förregistrering att göra?)
Någonstans ska man ju sätta sina souvenir-inköpta kylskåpsmagneter runtom i världen när vi åker runt i våra TeslorJontez skrev:Så att man kan sätta kylskåpsmagneter på armstödet??hanseman skrev:Ser ut som att nytillverkade MY(P)s (ev LR) i Texas-fabriken kommer med en ny funktion - "Magnetic center console armrest" som mest troligt kommer leta sig till övriga fabriker så småningom. Inte högsta vinsten på lotto men alltid något kanske![]()
Eller vad är de för syfte jag missar
Magneter som håller armstödet på plats, istället för en liten pigg som låser fast sig i ett hål, när man stänger armstödet.Jontez skrev:Så att man kan sätta kylskåpsmagneter på armstödet??hanseman skrev:Ser ut som att nytillverkade MY(P)s (ev LR) i Texas-fabriken kommer med en ny funktion - "Magnetic center console armrest" som mest troligt kommer leta sig till övriga fabriker så småningom. Inte högsta vinsten på lotto men alltid något kanske![]()
Eller vad är de för syfte jag missar
Jag tror det är låset som ändras till ett magnetlås.Jontez skrev:Så att man kan sätta kylskåpsmagneter på armstödet??hanseman skrev:Ser ut som att nytillverkade MY(P)s (ev LR) i Texas-fabriken kommer med en ny funktion - "Magnetic center console armrest" som mest troligt kommer leta sig till övriga fabriker så småningom. Inte högsta vinsten på lotto men alltid något kanske![]()
Eller vad är de för syfte jag missar