{gammal tråd]Model S och X Refresh här nu! på riktigt, 2021
Moderator: Redaktion
Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Har de höjt priset på LR ytterligare eller var det 1.074.990 innan också? När jag beställde var priset 974.990. Trodde bara det var Plaid som höjts med 100 ksek?
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
LR har också höjts i två omgångar till ett total av 100k, samma som Plaid.fakerlind skrev:Har de höjt priset på LR ytterligare eller var det 1.074.990 innan också? När jag beställde var priset 974.990. Trodde bara det var Plaid som höjts med 100 ksek?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Ah ok. Tack. Goda nyheter 

Lite oroväckande att leveranstiden är rejält framflyttad även i USA…

Så ca 2 års leveransuppehåll av Model S och X i Sverige?
Eller är X nedlagd? Har inte sett några nya X på youtube ens.
Ja, får hoppas det beror på många ordrar, och inte låg produktion.fakerlind skrev:Lite oroväckande att leveranstiden är rejält framflyttad även i USA…
Model Y LR
Model S 100D -18
Det har leverats några enstaka alla fall, på teslamotorsclub.com har några användare visat sin, men ytterst få.MWall skrev:Så ca 2 års leveransuppehåll av Model S och X i Sverige?
Model Y LR
Model S 100D -18
Min kompis som beställt en S har pratat med Tesla idag. Tyvärr gäller leverans nästa sommar även för lagda beställningar. Jag har en X på beställning men det lutar mer mot en Y nu. Frågan är om man ska välja en MIC variant eller invänta Berlin byggda. Kanske HW 4 sitter i dom samt annat bättre batteripack än det som sitter i MIC modellen.
Skickat från min M2011K2G via Tapatalk
Model S och X Refresh här nu! på riktigt
johandams skrev:Min kompis som beställt en S har pratat med Tesla idag. Tyvärr gäller leverans nästa sommar även för lagda beställningar. Jag har en X på beställning men det lutar mer mot en Y nu. Frågan är om man ska välja en MIC variant eller invänta Berlin byggda. Kanske HW 4 sitter i dom samt annat bättre batteripack än det som sitter i MIC modellen.

Tur att jag köpte en M3P i väntan på nya S. Känns inte som att det är så väldans synd om en. Men lite surt om

Men kanske får vi krok på S och nya lyktor?

Jag var också in idag, men de hade ingen aning om tid för redan lagda beställningar. De hoppades få några för de som beställt tidigt, att levereras i Q4, men det var nog osannolikt.fakerlind skrev:johandams skrev:Min kompis som beställt en S har pratat med Tesla idag. Tyvärr gäller leverans nästa sommar även för lagda beställningar. Jag har en X på beställning men det lutar mer mot en Y nu. Frågan är om man ska välja en MIC variant eller invänta Berlin byggda. Kanske HW 4 sitter i dom samt annat bättre batteripack än det som sitter i MIC modellen.
Tur att jag köpte en M3P i väntan på nya S. Känns inte som att det är så väldans synd om en. Men lite surt omstämmer.
Men kanske får vi krok på S och nya lyktor?
Model Y LR
Model S 100D -18
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Nån mer än jag som tycker att rubriken till den här tråden är lite väl optimistisk?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Optimist är väl Elons mellannamnslugger75 skrev:Nån mer än jag som tycker att rubriken till den här tråden är lite väl optimistisk?

Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Tjena,
Vi som väntar på Teslor med lång leveranstid - vad gäller eventuella ändringar innan möjlig leverans? Jag tänker först t.ex. om jag vill ha en annan färg än det jag valde vid beställningstillfället. Och om nu leverans är först nästa år - vilka ev uppdateringar kan tänkas jämfört med det som hunnit levereras redan i US?
(Jag har aldrig köpt/ägt Tesla tidigare)
Tack!
Vi som väntar på Teslor med lång leveranstid - vad gäller eventuella ändringar innan möjlig leverans? Jag tänker först t.ex. om jag vill ha en annan färg än det jag valde vid beställningstillfället. Och om nu leverans är först nästa år - vilka ev uppdateringar kan tänkas jämfört med det som hunnit levereras redan i US?
(Jag har aldrig köpt/ägt Tesla tidigare)
Tack!
MSPlaid -23 Såld
MYP -22
MYP -22
Garanterat inga S el X refresh som levererats. Inga Model S har skeppats till europa.termosen skrev:Det har leverats några enstaka alla fall, på teslamotorsclub.com har några användare visat sin, men ytterst få.MWall skrev:Så ca 2 års leveransuppehåll av Model S och X i Sverige?
Model X har inte ens börjat producerats än.
Jag la order i januari men efter besked att det kan bli leverans tidigast Q2/Q3 2022 avbokade jag och la order på en Model Y.
janischka skrev:Garanterat inga S el X refresh som levererats. Inga Model S har skeppats till europa.termosen skrev:Det har leverats några enstaka alla fall, på teslamotorsclub.com har några användare visat sin, men ytterst få.MWall skrev:Så ca 2 års leveransuppehåll av Model S och X i Sverige?
Jag la order i januari men efter besked att det kan bli leverans tidigast Q2/Q3 2022 avbokade jag och la order på en Model Y.
Tror han menar nordamerika iofs.
Har dock landat mer och mer i att min nuvarande S från 2018 kommer få bli min "långägarbil". En granne har en BMW E61 530d från typ 2008 fortfarande. Varför inte tänker jag. Kan hon ha den så kan jag nog ha en 10+ år gammal Model S. Varför ska man byta bil hela tiden?
- Gustafsson
- Teslaägare
+1 på den. Jag ser inte att jag får så värst mycket mer bil om jag pyntar 4-500 tusen emellan på den jag har. Blir fortfarande imponerad över hur bra den är…
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Nordamerika. Primärt USA, menas så klart.janischka skrev:Garanterat inga S el X refresh som levererats. Inga Model S har skeppats till europa.termosen skrev:Det har leverats några enstaka alla fall, på teslamotorsclub.com har några användare visat sin, men ytterst få.MWall skrev:Så ca 2 års leveransuppehåll av Model S och X i Sverige?
Model Y LR
Model S 100D -18
Jag är nöjd att jag inte sålde min M3P i förtid som jag tänkte i väntan på S som skulle komma ”nu”…
Holy cow! IT would not hesitate to go back and demand a new car. This is not ok at all.Credde skrev:
I dont know why people just say its a great car and all that with so many defects.
Have you ever seen a German car with even 2-3 of these defects? i haven't.
Stop making excuses and just return the car.
The EV6 looks more and more attractive to me now to be honest. I have a model S in order but i'm getting scared. I'm
extremely picky so even one of the issues would bug the hell out of me.
ps. hehe vet inte varför jag började skriva engelska, kollade filmen och började skriva så kanske därför

pss. är det bara jag som känner att Tesla satsar mer på sin model Y just nu. Nya batterit 4680 verkar komma först till model Y....
Så länge tesla kan fixa det så fine.vampyren skrev:Holy cow! IT would not hesitate to go back and demand a new car. This is not ok at all.Credde skrev:
I dont know why people just say its a great car and all that with so many defects.
The EV6 looks more and more attractive to me now to be honest. I have a model S in order but i'm getting scared. I'm
ps. hehe vet inte varför jag började skriva engelska, kollade filmen och började skriva så kanske därför![]()
pss. är det bara jag som känner att Tesla satsar mer på sin model Y just nu. Nya batterit 4680 verkar komma först till model Y....
Oljuden är jag mest känslig för.. knarr och sådant medan jag kör gör mig galen!
Tesla MS som ubåt!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Fler spännande upplevelser för Plaid-köpare. Det är åtminstone tre personer som har rapporterat problem med batteripacket/BMS.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... id.239285/
spacecoin skrev:Fler spännande upplevelser för Plaid-köpare. Det är åtminstone tre personer som har rapporterat problem med batteripacket/BMS.
Ja, är väl ingen slump att de stoppat/minskat leveranserna?
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Det där var ingen rolig läsning.. Tack Spacecoin för länken. Hmm. Vilket nerköp att få så dålig range. Tänker på något som Musk sa vid tillfälle, att bästa bilen att behålla antingen är den sista uppdateringen precis innan ett nytt modellsläpp eller den första versionen som kommer ut från fabriken. Det blir till att följa barnsjukdomarna på Plaid lite mer noggrant.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Det är illa nog att ha små fel men vissa saker är bara läskigt och inte acceptabelt i min bok. Tänk på vad vi inte ser "under the hood" :/OscarA skrev:Så länge tesla kan fixa det så fine.vampyren skrev:Holy cow! IT would not hesitate to go back and demand a new car. This is not ok at all.Credde skrev:
ps. hehe vet inte varför jag började skriva engelska, kollade filmen och började skriva så kanske därför![]()
Oljuden är jag mest känslig för.. knarr och sådant medan jag kör gör mig galen!
Som när jag köper en ny iphone och det finns repor på det. Jag lämnar och får ny. Ingen reparation kommer på fråga. Nu pratar vi om 1mille bil

Kan förstå att alla kan inte lämna tillbaka sina bil som en mobil men om det är så pass många så hade jag gjort det utan tvekan. Om fler gör det och håller Tesla till en högre standard
så kanske de skärper sig mer. Just nu är det många som ser mellan fingrarna tror jag.