Ops
Jag blir lite skraj när jag ser luftintaget fram, med den förbannade snömodd som vi har i det här landet som fullständigt klibbar fast över allt.
Vad händer med fläktarna innanför
Model S (och antagligen X) har också spjäll (vid sidan av dimljusen) som öppnar och stänger beroende på situation. Har inte märkt något problem med skit som sätter sig fast etc.
Jag har två ganska stora stenar som bor där en på varje sida får inte ut dem
Re: Model 3 spotting
Postat: 04 okt 2017 08:57
av Nicke Nyfiken
Svenssons skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
jonasl skrev:
Andra bilar som kan erbjuda drag brukar inte ha förberedelser för det som syns utanför platsen på underredet osv.
Men han hade tagit bort plasten och sett att det inte finns några infästningspunkter i chassit. Det brukar alla bilar ha som är tänkta att ha dragkrok. Illavarslande, även om jag inte litar helt på killen i videon.
Undersöker han bilen mer noggrant kommer han hitta att den inte har dubbla motorer eller AWD heller. Ingen performance-motor heller. Hur är det med luftfjädring? Att denna bil inte har drag betyder bara att denna bil saknar drag, inte att samtliga kommande Model 3 saknar drag.
Jag tror du missade poängen fullständigt.
Re: Model 3 spotting
Postat: 04 okt 2017 09:38
av TiborBlomhall
Lite oroväckande att alla balkar längst bak är aluminium. Ska man fästa dragkroken i något som håller ska den fästas i höjd med bakaxeln. Och ska man dra balkar därifrån till dragkroken ligger den där stora bagagerumsbaljan i vägen. Det som dock skulle vara intressant att se är hur exakt samma problematik löstes i Model X?
Re: Model 3 spotting
Postat: 04 okt 2017 10:43
av Jerker
Man lägger väl en balk på var sida om baljan och en tvärgående bakom den som själva kroken sitter i? Det är en vanlig lösning som jag sett på andra bilar, t.ex. Volvo.
Re: Model 3 spotting
Postat: 05 okt 2017 11:00
av vigge50
En jämförelse av sittplatserna mellan Model 3, Model S och Model X.
Re: Model 3 spotting
Postat: 05 okt 2017 12:20
av jonasl
Fast sätena på X måste väl gå att skjuta bak? Det där ser väldigt trångt ut.
Re: Model 3 spotting
Postat: 05 okt 2017 16:12
av TiborBlomhall
jonasl skrev:
Fast sätena på X måste väl gå att skjuta bak? Det där ser väldigt trångt ut.
Då skjuter du bara problemet bakom dig, de på sista raden som får trångt med benen.
(Apropå mittstolens motor på X är J-KLA stark. Kommer baksätespassagerarens knän i vägen när den körs bakåt gör det rejält ont.)
Re: Model 3 spotting
Postat: 07 okt 2017 20:37
av Surfaren
Den här looken skulle jag inte tacka nej till:
Re: Model 3 spotting
Postat: 12 okt 2017 16:40
av Sabbe
Re: Model 3 spotting
Postat: 15 okt 2017 06:24
av Laban
Re: Model 3 spotting
Postat: 15 okt 2017 07:55
av Surfaren
Laban skrev:
Najs! Detta var mycket bättre. Trä har inget i en bil att göra.
Re: Model 3 spotting
Postat: 15 okt 2017 09:27
av snowtroll
Stil rent!
Re: Model 3 spotting
Postat: 15 okt 2017 15:05
av Sabbe
Re: Model 3 spotting
Postat: 15 okt 2017 15:06
av HelectriC
Vad sjutton har hänt med instrumentbrädan där? Smort in med snor eller?
Re: Model 3 spotting
Postat: 15 okt 2017 15:07
av Sabbe
Re: Model 3 spotting
Postat: 15 okt 2017 18:51
av Tars
HelectriC skrev:
Vad sjutton har hänt med instrumentbrädan där? Smort in med snor eller?
Måste va det där lookalike sjögräset som finns i i3:an.
Re: Model 3 spotting
Postat: 16 okt 2017 13:02
av Henrik Torphammar
HelectriC skrev:
Vad sjutton har hänt med instrumentbrädan där? Smort in med snor eller?
Bara bräda får det väl heta i model 3. Instrument finns ju inte.
Re: Model 3 spotting
Postat: 16 okt 2017 18:58
av Laban
HelectriC skrev:
Vad sjutton har hänt med instrumentbrädan där? Smort in med snor eller?
Problemet är väl att det är öppna porer i träet under wrappen.