Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd
Postat: 29 jun 2018 18:03
103 bud och inte högre pris. Får hoppas att säljaren inte får en avisering på varje bud
https://teslaclubsweden.se/forum/
Haha, hur man tar bild på något som inte finns (ett öppet panotak)bonath skrev:Gillar bilden på taket i hallen. Kvalitet på topp!
Ja, en iPad är nog ett av de sämsta verktygen när man ska ta bilder.Verdi skrev:Vasp skrev:Just nu ligger en P85D ute på kvd. Just nu så leder jag budgivingen.
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... 00hk-10510
Kan inte nån säga åt KVD att köpa en riktig kamera och ta skarpa bilder?
Det är inte bara verktyget ( kameran ) utan total ointresse att få till fina bilderdanni skrev:Lite pinsamt faktiskt. En Sony A6500 eller Canon 200D med kitobjektiv kostar inte mer än en iPad men tar mycket bättre bilder, även om man bara kör autoläget.
De jobbar väl mer eller mindre med fast provision, så för dem är det troligtvis inte värt att lägga tid på att ta bra bilder.e5m1r skrev:Det är inte bara verktyget ( kameran ) utan total ointresse att få till fina bilderdanni skrev:Lite pinsamt faktiskt. En Sony A6500 eller Canon 200D med kitobjektiv kostar inte mer än en iPad men tar mycket bättre bilder, även om man bara kör autoläget.
De tar bilder och lägger upp ingen redigering ingen tanke bakom och tar inte 10 bilder för varje vinkel för att sen välja bästa
Tidsbrist ?
För stor arbetsbörda ?
Eller total ointresse att presentera objekt på bästa möjliga sätt ?
Mjae. Om bilen säljs för mellan 65 951 kr och 99 999 kr eller mellan 200 001 kr och 499 999 kr så är det en procentuell provision. Annars är det en fast. De har höjt priserna rätt rejält sen jag sålde via dem sist, ser jag. Och så skriver de stolt på säljarsidan att det inte finns några dolda avgifter. Men de tar också ut en förmedlingsavgift av köparen på upp till 10000 kr. Som säljare ska man inte tro något annat än att det här är en avgift också, för det sänker ju det maximala pris som någon kan tänka sig att ge för bilen. Tycker jag en bil är värd t. ex. 650k och förmedlingsavgiften är 10k, då kommer jag inte lägga bud på mer än 640k. Fult av KVD och jag har också anmärkt på det när jag pratat med dem.jeppe_sthlm skrev:De jobbar väl mer eller mindre med fast provision, så för dem är det troligtvis inte värt att lägga tid på att ta bra bilder.e5m1r skrev:Det är inte bara verktyget ( kameran ) utan total ointresse att få till fina bilderdanni skrev:Lite pinsamt faktiskt. En Sony A6500 eller Canon 200D med kitobjektiv kostar inte mer än en iPad men tar mycket bättre bilder, även om man bara kör autoläget.
De tar bilder och lägger upp ingen redigering ingen tanke bakom och tar inte 10 bilder för varje vinkel för att sen välja bästa
Tidsbrist ?
För stor arbetsbörda ?
Eller total ointresse att presentera objekt på bästa möjliga sätt ?
Det är en low margin/high volume business (för att vara i bilhandlarbranchen). Antalet sålda bilar per vecka är det som ger pengar - inte försäljningspriset.
Håller dock helt klart med om att bilderna är katastrofala! Beskrivningarna är väl heller inte i världsklass alla gånger.
Trots det har jag köpt mina två senaste bilar på KVD - har dock tittar på bilarna innan köp.
Gillar konceptet, även om det är långt från perfekt. Hos bilhandlare känner jag mig alltid lurad och jag gillar inte att pruta. Föredrar privataffärer, men det är ju alltid lite bök med betalning och pappersexercis, samt en viss otrygghet. KVD är nåt slags mellanting.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kanske S85 legat ute ett tag och hunnit sjunka mer nu än S70D ?dhanjel skrev:Förstår verkligen inte Teslas prissättning på begagnade bilar.
S85 -14 8400 mil (https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7H14EFP59044)
23/7: 608 500
24/7: 596 800
25/7: 587 200
S70D -15 8800 mil (https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7S2XFF088465)
23/7: 664 200
24/7: 675 100
25/7: 665 200
Jo, generellt sett så verkar de sjunka ~1% varje dag. Men s70:n gick upp 10k i pris ena dagen för att sedan gå ner 9k.jonas skrev:Kanske S85 legat ute ett tag och hunnit sjunka mer nu än S70D ?dhanjel skrev:Förstår verkligen inte Teslas prissättning på begagnade bilar.
S85 -14 8400 mil (https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7H14EFP59044)
23/7: 608 500
24/7: 596 800
25/7: 587 200
S70D -15 8800 mil (https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7S2XFF088465)
23/7: 664 200
24/7: 675 100
25/7: 665 200
555,300 idag. Stiger för jag kollar får mycket?Bjelke skrev:Nu ligger den (S85:an) på 549 tusen, det närmar sig halvmiljonen
Det har börjat köra ”Dutch auction” i USA på begagnade bilar. Kanske de gör de här med, men någon gör det manuellt och skrev fel på 70D den 24e?dhanjel skrev:Förstår verkligen inte Teslas prissättning på begagnade bilar.
S85 -14 8400 mil (https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7H14EFP59044)
23/7: 608 500
24/7: 596 800
25/7: 587 200
S70D -15 8800 mil (https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7S2XFF088465)
23/7: 664 200
24/7: 675 100
25/7: 665 200
Den stora fördelen med att köpa direkt från Tesla får man med långmilare (eller gamla), då Tesla ger garanti även på bilar som säljs begagnade av dem, så garantin förlängs.epatel skrev:555,300 idag. Stiger för jag kollar får mycket?Bjelke skrev:Nu ligger den (S85:an) på 549 tusen, det närmar sig halvmiljonenAnmälde mig för M3 första dagen, tillsammans med alla andra i MOS. Kul dag, men det var ett tag sedan. Så nu lite sugen på skaffa en S tills M3 levereras här. Försöker förstå prissättning på begagnade, någon som har en enkel förklaring?
Bäst köpa direkt från Tesla (även begagnat)?
"Uncorked" S70D... Måste vara på en torsdag va...?jeppe_sthlm skrev:Med två års garanti och bra utrustning börjar priset bli riktigt vettigt på den där.
Några 4.4 sekunder lär det dock inte vara. Är väl 5.6 på de där om jag inte minns fel.