Re: VW ID.4
Postat: 09 jul 2021 13:23
Bilen är ju byggd för att kunna ha motor fram också, som i GTX.
Den tar också en del plats, som ju är tomrum i 2wd.
Den tar också en del plats, som ju är tomrum i 2wd.
Aida skrev:Längst fram borde en liten trunk få plats. VW har ju velat få ID4 att påminna om en fossilbil. Det har varit ett uttalat mål - ett transition vehicle där förare ska känna igen sig. Därför lite segare gasrespons och inte one pedal driving. Antagligen därför ej brytt sig om frunk. Det är så mkt luft där under så ett litet fack borde få plats. Man kan ju se om eftermarknaden hittar på någåt såsom man gjort till tex Kia Eniro och Hyundai Kona Electric:
https://www.frunk.at/info-zum-frunk/
R_Edvinsson skrev:Aida skrev:Längst fram borde en liten trunk få plats. VW har ju velat få ID4 att påminna om en fossilbil. Det har varit ett uttalat mål - ett transition vehicle där förare ska känna igen sig. Därför lite segare gasrespons och inte one pedal driving. Antagligen därför ej brytt sig om frunk. Det är så mkt luft där under så ett litet fack borde få plats. Man kan ju se om eftermarknaden hittar på någåt såsom man gjort till tex Kia Eniro och Hyundai Kona Electric:
https://www.frunk.at/info-zum-frunk/
Vet inte om jag skulle vilja påstå att gasresponsen är seg, jämfört med en valfri normal ICE så är den ju reptilsnabb.
”One Pedal drivning” är inga större problem i B-läge även om just sista stoppet ibland måste ske med bromsen, ja det blir inte OPD kanske men 90% av tiden inne i stan kör jag med en pedal.
Men jag hade gärna haft paddlar på ratten för att styra regenereringen likt Enyaq har, gärna i 5-6 lägen där hösta verkligen är stoppkloss när man släpper gasen.
Var mest en parodi på din tidigare personangrepp (om det inte var uppenbart).Kubi skrev:man lär dig!martinot skrev:Inte alls. Ett konstaterande.Kubi skrev:Ajdå. Trist med personangrepp, tråkigt Martin.martinot skrev:"Allt som Tesla har" är kasst och meningslöst enligt Kubi.
Själva ordet Tesla är bara det dåligt.
Släng YouTube, Netflix och Spotify. Ingen som helst nytta med det!
Varför är det så otänkbart att det finns en mängd människor som inte vill ha just Netflix, youtube i sina bilar?
Tror du har rätt. Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn.Aida skrev:Längst fram borde en liten trunk få plats. VW har ju velat få ID4 att påminna om en fossilbil. Det har varit ett uttalat mål - ett transition vehicle där förare ska känna igen sig. Därför lite segare gasrespons och inte one pedal driving. Antagligen därför ej brytt sig om frunk. Det är så mkt luft där under så ett litet fack borde få plats. Man kan ju se om eftermarknaden hittar på någåt såsom man gjort till tex Kia Eniro och Hyundai Kona Electric:
https://www.frunk.at/info-zum-frunk/
martinot skrev:
Tror man har rätt. Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn.
Vilket jag tror är rätt tänkt för VW. De har troligen mycket mer traditionella/konservativa kunder än Tesla och Mach-E. Detta kommer nog bli en storsäljare för dom.
pingflood skrev:martinot skrev:
Tror man har rätt. Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn.
Vilket jag tror är rätt tänkt för VW. De har troligen mycket mer traditionella/konservativa kunder än Tesla och Mach-E. Detta kommer nog bli en storsäljare för dom.
ID har väl ingen startknapp?
Ja, den har tekniskt sett en knapp, men den används väl normalt inte.Aida skrev:pingflood skrev:martinot skrev:
Tror man har rätt. Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn.
Vilket jag tror är rätt tänkt för VW. De har troligen mycket mer traditionella/konservativa kunder än Tesla och Mach-E. Detta kommer nog bli en storsäljare för dom.
ID har väl ingen startknapp?
Jo det har den!
Bara för att ställa bilen på ”tomgång” i 30minuter.pingflood skrev:Ja, den har tekniskt sett en knapp, men den används väl normalt inte.Aida skrev:pingflood skrev:martinot skrev:
Tror man har rätt. Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn.
Vilket jag tror är rätt tänkt för VW. De har troligen mycket mer traditionella/konservativa kunder än Tesla och Mach-E. Detta kommer nog bli en storsäljare för dom.
ID har väl ingen startknapp?
Jo det har den!
Titta på höger sida av rattstången/infästningen.pingflood skrev:martinot skrev:
Tror man har rätt. Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn.
Vilket jag tror är rätt tänkt för VW. De har troligen mycket mer traditionella/konservativa kunder än Tesla och Mach-E. Detta kommer nog bli en storsäljare för dom.
ID har väl ingen startknapp?
Hela grejen med personangrepp är en parodi.martinot skrev:Var mest en parodi på din tidigare personangrepp (om det inte var uppenbart).Kubi skrev:man lär dig!martinot skrev:Inte alls. Ett konstaterande.Kubi skrev:Ajdå. Trist med personangrepp, tråkigt Martin.martinot skrev:"Allt som Tesla har" är kasst och meningslöst enligt Kubi.
Själva ordet Tesla är bara det dåligt.
Släng YouTube, Netflix och Spotify. Ingen som helst nytta med det!
Varför är det så otänkbart att det finns en mängd människor som inte vill ha just Netflix, youtube i sina bilar?
Är helt OK om man inte gillar YouTube eller Netflix. Är enkelt att låta bli att använda. De är inte i vägen på något sätt.
Bara en möjlighet för de som uppskattar de (som jag tex.). Inget tvång.
Ja, den har en "startknapp" där men den används normalt inte. Man sätter sig i bilen, väljer Drive och kör. Så denna "startknapp" är inte för att den ska fungera "så mycket som möjligt som fossilbilar". Det är helt OK att erkänna att du har fel ibland även om det tar mot.martinot skrev:Titta på höger sida av rattstången/infästningen.pingflood skrev:martinot skrev:
Tror man har rätt. Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn.
Vilket jag tror är rätt tänkt för VW. De har troligen mycket mer traditionella/konservativa kunder än Tesla och Mach-E. Detta kommer nog bli en storsäljare för dom.
ID har väl ingen startknapp?
Att den sällan behövs förändrar väl iofs inte faktum att den finns där?pingflood skrev:Ja, den har en "startknapp" där men den används normalt inte. Man sätter sig i bilen, väljer Drive och kör. Så denna "startknapp" är inte för att den ska fungera "så mycket som möjligt som fossilbilar". Det är helt OK att erkänna att du har fel ibland även om det tar mot.martinot skrev:Titta på höger sida av rattstången/infästningen.pingflood skrev:martinot skrev:
Tror man har rätt. Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn.
Vilket jag tror är rätt tänkt för VW. De har troligen mycket mer traditionella/konservativa kunder än Tesla och Mach-E. Detta kommer nog bli en storsäljare för dom.
ID har väl ingen startknapp?
Ska vi vara allmänt dryga så läs detta citat från ovan: "Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn."taliz skrev:Att den sällan behövs förändrar väl iofs inte faktum att den finns där?pingflood skrev:Ja, den har en "startknapp" där men den används normalt inte. Man sätter sig i bilen, väljer Drive och kör. Så denna "startknapp" är inte för att den ska fungera "så mycket som möjligt som fossilbilar". Det är helt OK att erkänna att du har fel ibland även om det tar mot.martinot skrev:Titta på höger sida av rattstången/infästningen.pingflood skrev:martinot skrev:
Tror man har rätt. Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn.
Vilket jag tror är rätt tänkt för VW. De har troligen mycket mer traditionella/konservativa kunder än Tesla och Mach-E. Detta kommer nog bli en storsäljare för dom.
ID har väl ingen startknapp?
Då kunde de ju tagit bort den helt. Hade sparat ännu mer.pingflood skrev:Ska vi vara allmänt dryga så läs detta citat från ovan: "Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn."taliz skrev:Att den sällan behövs förändrar väl iofs inte faktum att den finns där?pingflood skrev:Ja, den har en "startknapp" där men den används normalt inte. Man sätter sig i bilen, väljer Drive och kör. Så denna "startknapp" är inte för att den ska fungera "så mycket som möjligt som fossilbilar". Det är helt OK att erkänna att du har fel ibland även om det tar mot.martinot skrev:Titta på höger sida av rattstången/infästningen.pingflood skrev:
ID har väl ingen startknapp?
1) "Startknappen" har i detta fall ingen del i att "se ut och fungera...som fossilbilar". Man trycker inte på den för att starta nån motor eller för att kunna köra.
2) "Startknappen" har inget med motorn att göra.
Man undrar ju varför VW valde att kalla den detta över huvud taget. "Accessory power" eller nåt hade varit mer meningsfullt. Antar att de återanvände en knapp från nån annan modell för att spara ett par kronor.
Bilarna är ju numera en dator med hjul så man startar datorn med en hederlig knapp helt enkelt.iAkita skrev:Startknappen finns väl där för att passageraren ska kunna sätta på AC:n om föraren lämnar bilen ett tag, i och med att den slås av då?
pingflood skrev:Ja, den har en "startknapp" där men den används normalt inte. Man sätter sig i bilen, väljer Drive och kör. Så denna "startknapp" är inte för att den ska fungera "så mycket som möjligt som fossilbilar". Det är helt OK att erkänna att du har fel ibland även om det tar mot.martinot skrev:Titta på höger sida av rattstången/infästningen.pingflood skrev:martinot skrev:
Tror man har rätt. Marknadsfilosofin bakom ID-bilarna är ju att vara rena elbilar, men som ser ut och fungerar så mycket som möjligt som fossilbilar. Det innebär ingen frunk, men däremot en startknapp till motorn.
Vilket jag tror är rätt tänkt för VW. De har troligen mycket mer traditionella/konservativa kunder än Tesla och Mach-E. Detta kommer nog bli en storsäljare för dom.
ID har väl ingen startknapp?
Hade det inte varit mer logiskt om de tryckt på power-knappen där man reglerar HVAC då?iAkita skrev:Startknappen finns väl där för att passageraren ska kunna sätta på AC:n om föraren lämnar bilen ett tag, i och med att den slås av då?
Tror inte powerknappen funkar om man inte har nyckeln i bilen.taliz skrev:Hade det inte varit mer logiskt om de tryckt på power-knappen där man reglerar HVAC då?iAkita skrev:Startknappen finns väl där för att passageraren ska kunna sätta på AC:n om föraren lämnar bilen ett tag, i och med att den slås av då?
Absolut, men det var så jag hörde en representant från VW motivera det om jag minns rätt.taliz skrev:Hade det inte varit mer logiskt om de tryckt på power-knappen där man reglerar HVAC då?iAkita skrev:Startknappen finns väl där för att passageraren ska kunna sätta på AC:n om föraren lämnar bilen ett tag, i och med att den slås av då?
Skrev nästan ordagrannt samma sak tillbaka här för att testa (och som parodi).Kubi skrev:Hela grejen med personangrepp är en parodi.martinot skrev:Var mest en parodi på din tidigare personangrepp (om det inte var uppenbart).Kubi skrev:man lär dig!martinot skrev:Inte alls. Ett konstaterande.Kubi skrev:
Ajdå. Trist med personangrepp, tråkigt Martin.
Varför är det så otänkbart att det finns en mängd människor som inte vill ha just Netflix, youtube i sina bilar?
Är helt OK om man inte gillar YouTube eller Netflix. Är enkelt att låta bli att använda. De är inte i vägen på något sätt.
Bara en möjlighet för de som uppskattar de (som jag tex.). Inget tvång.
På riktigt, ansåg du det jag skrev i ID.4 vs P2 tråden var ett personangrepp? Även fast det är saker som du skrivit om fritt i trådar?
Underbart. Hade också behållt den.HelectriC skrev:Jag fick en sån "stäng av auto-av fossilmotor"-knapp i vår första egolf. Det var roligt när jag frågade säljaren vad han menade den skulle göra? Fick erbjudande om att de bytte knappen mot en vanlig bländknapp, men jag tyckte det var lite kul, så behöll den