Re: Väntrum Model 3
Postat: 30 maj 2022 13:26
Samma här. M3P vit/svart beställd i Mars. Anledningen till att jag beställde M3P var pga den korta leveranstiden. 

En i Frankrike också! Den i Danmark hade dock lagt beställning i mitten av februari. Jobbigt läge för mig som beställde i mitten av mars, då kan man vara långt ner i könSenjin skrev:Såg på ett annat forum att en i Danmark samt Belgien fått VIN idag och det var M3P beställningar.
Å andra sidan så har Tesla ingen (normal) köeizzmar skrev:En i Frankrike också! Den i Danmark hade dock lagt beställning i mitten av februari. Jobbigt läge för mig som beställde i mitten av mars, då kan man vara långt ner i könSenjin skrev:Såg på ett annat forum att en i Danmark samt Belgien fått VIN idag och det var M3P beställningar.
Haha nä de har du rätt i!Bjelke skrev:Å andra sidan så har Tesla ingen (normal) köeizzmar skrev:En i Frankrike också! Den i Danmark hade dock lagt beställning i mitten av februari. Jobbigt läge för mig som beställde i mitten av mars, då kan man vara långt ner i könSenjin skrev:Såg på ett annat forum att en i Danmark samt Belgien fått VIN idag och det var M3P beställningar.
Did you receive a SMS that you´re order has been match to a car?CharlieAlphaMike skrev:Still showing June 11th to June 25th 2022 delivery in the App but we've received no other information. I guess the dates aren't a system 'bug' as they were before so assume we have to wait for an email/SMS from Tesla confirming the VIN Number before anything else happens?
You need to check Your Tesla account for more details!CharlieAlphaMike skrev:Still showing June 11th to June 25th 2022 delivery in the App but we've received no other information. I guess the dates aren't a system 'bug' as they were before so assume we have to wait for an email/SMS from Tesla confirming the VIN Number before anything else happens?
No but when I log into the account, I get a message saying 'you have been assigned a VIN number' and to 'check the VIN Finder Extension' (whatever that is?). Strangely, when I look again at the account, I get the message 'you are no longer assigned a VIN'. It changes from one message to the other every time I log into the account. Very confusingJ_Pettersson skrev:Did you receive a SMS that you´re order has been match to a car?CharlieAlphaMike skrev:Still showing June 11th to June 25th 2022 delivery in the App but we've received no other information. I guess the dates aren't a system 'bug' as they were before so assume we have to wait for an email/SMS from Tesla confirming the VIN Number before anything else happens?
Thanks. See my last post. I'm really confusedwannabee skrev:You need to check Your Tesla account for more details!CharlieAlphaMike skrev:Still showing June 11th to June 25th 2022 delivery in the App but we've received no other information. I guess the dates aren't a system 'bug' as they were before so assume we have to wait for an email/SMS from Tesla confirming the VIN Number before anything else happens?
Är i samma situation så jag hoppas vi får våra bilar nu så det inte är en "bugg"elmaco75 skrev:Beställde en Röd Model 3 RWD med vinterdäck i mars. Fick SMS-bekräftelse i lördags att min beställning har kopplats till en bil. Ser nu att leveransdatumet är ändrat från november till 2-9 juli. Kan även se mitt VIN-nummer.
Ja, det har blivit uppdaterat för mig också till 7-14 juli.kf93 skrev:Uppdatering:
Fick uppsk. leveranstid mellan 2 - 9 juli i fredags (har fått VIN, men inget SMS än). Fick nyss leveranstiden ändrad till 7 - 14 juli.
Fler som fått VIN och samma leveransfönster som mitt första som fått ändrat?
Samma här på min M3P. Vilken variant har du beställt? Verkar som att de flesta som fått bekräftelse beställt RWD.Storm skrev:Jösses va folk får bekräftelser, själv sitter jag med ”maj-22”