Re: Artikel i media
Postat: 07 mar 2022 19:18
Kan inte motstå frestelsen att kuppa in nr 10000 

OTA? Hur brukar feldebiteringar fixas? Fysisk återbetalning?Gustafsson skrev:Dyr el ?
https://insideevs.com/news/571707/repor ... ging-bill/
Skaplig räkning ! Lär ha fixats OTA...
Milstolpe! Grattis!Gustafsson skrev:Kan inte motstå frestelsen att kuppa in nr 10000
Det var egentligen en lek med ord- att använda OTA i ett sammanhang där det sedan länge är självklart...Betalningar och krediteringar har väl skett "OTA" i många decennier nu. Inte alls en seriös kommentar alltså..Fredrik j skrev:OTA? Hur brukar feldebiteringar fixas? Fysisk återbetalning?Gustafsson skrev:Dyr el ?
https://insideevs.com/news/571707/repor ... ging-bill/
Skaplig räkning ! Lär ha fixats OTA...
Gustafsson skrev:Kan inte motstå frestelsen att kuppa in nr 10000
Varför testade de inte LR-versionen av Model 3?nek0 skrev:AutoBild har testat räckvidden vid 130km/h
https://www.autobild.de/artikel/e-auto- ... 77681.html
Man kanske testade de bilarna man fick tag på eller vill man jävlas med Tesla. Vad tror du?martinot skrev:Varför testade de inte LR av Model 3?nek0 skrev:AutoBild har testat räckvidden vid 130km/h
https://www.autobild.de/artikel/e-auto- ... 77681.html
Märkligt om man vill testa långfärdsbilar, att den inte fick vara med.
Ingen aning. Vad tror du?nek0 skrev:Man kanske testade de bilarna man fick tag på eller vill man jävlas med Tesla. Vad tror du?martinot skrev:Varför testade de inte LR av Model 3?nek0 skrev:AutoBild har testat räckvidden vid 130km/h
https://www.autobild.de/artikel/e-auto- ... 77681.html
Märkligt om man vill testa långfärdsbilar, att den inte fick vara med.
Va?pejvic skrev:Suck, Robert Collin igen. ”Köp en plug-in-hybrid”
https://www.aftonbladet.se/bil/a/v5Ke8V ... laddhybrid
Är det värt 29.- att läsa artikeln? Var det något nytt som är värt att veta?pejvic skrev:Suck, Robert Collin igen. ”Köp en plug-in-hybrid”
https://www.aftonbladet.se/bil/a/v5Ke8V ... laddhybrid
Ingenting nytt, det gamla vanliga. "man kan inte åka långt med elbil" "elbil passar inte på landsbygden" "infrastrukten finns inte" yada yada.martinot skrev:Är det värt 29.- att läsa artikeln? Var det något nytt som är värt att veta?pejvic skrev:Suck, Robert Collin igen. ”Köp en plug-in-hybrid”
https://www.aftonbladet.se/bil/a/v5Ke8V ... laddhybrid
………har aldrig ens blivit tillfrågade…bonath skrev:"Experterna"....................................
Sandy Munro och electric Viking gillar inte alls hybrider, inte heller gör Scotty Kilmer det och jag tror mycket mera på dem än på en överårig hippie utan några kunskaper.pejvic skrev:Suck, Robert Collin igen. ”Köp en plug-in-hybrid”
https://www.aftonbladet.se/bil/a/v5Ke8V ... laddhybrid
Hittar du bara på nu eller ? Nej det är inga 30 k och man skrotar inte heller en hybrid för 30k reparation. Då skulle ju teslor som byter batteri också skrotas.wannabee skrev:Sandy Munro och electric Viking gillar inte alls hybrider, inte heller gör Scotty Kilmer det och jag tror mycket mera på dem än på en överårig hippie utan några kunskaper.pejvic skrev:Suck, Robert Collin igen. ”Köp en plug-in-hybrid”
https://www.aftonbladet.se/bil/a/v5Ke8V ... laddhybrid
Sandy gillar inte dubbla drivlinor och Scotty jobbar med äldre bilar och går startmotorn sönder på en ice bil så byter man den för någon tusenlapp, men motsvarande del på en hybrid kostar kanske 30k att byta, så det gör man inte utan den blir skrot
Skiljer det så mycket i räckvidd mellan LR och Performace i motorvägsfart då?martinot skrev:Varför testade de inte LR-versionen av Model 3?nek0 skrev:AutoBild har testat räckvidden vid 130km/h
https://www.autobild.de/artikel/e-auto- ... 77681.html
Märkligt om man vill testa långfärdsbilar, att den inte fick vara med.
Jag är ingenjör El/mekanik och har felsökt och lagat en del på de bilar jag ägt (bytt ABS enhet och ventiltätningar exempelvis). Jag har tittat en hel del på Youtube på dessa herrar och även Diagnose Dan.Esterox skrev:Hittar du bara på nu eller ? Nej det är inga 30 k och man skrotar inte heller en hybrid för 30k reparation. Då skulle ju teslor som byter batteri också skrotas.wannabee skrev:Sandy Munro och electric Viking gillar inte alls hybrider, inte heller gör Scotty Kilmer det och jag tror mycket mera på dem än på en överårig hippie utan några kunskaper.pejvic skrev:Suck, Robert Collin igen. ”Köp en plug-in-hybrid”
https://www.aftonbladet.se/bil/a/v5Ke8V ... laddhybrid
Sandy gillar inte dubbla drivlinor och Scotty jobbar med äldre bilar och går startmotorn sönder på en ice bil så byter man den för någon tusenlapp, men motsvarande del på en hybrid kostar kanske 30k att byta, så det gör man inte utan den blir skrot
En laddhybrid är fortsatt ett jättebra komplement till elbilen och förstår verkligen inte hatet till den. ALLA elbilsägare förespråkar elbilens driftsäkerhet och att elbilen inte behöver service. Så förklara gärna för mig isåfall hur då drivlina på el blir värdelös om den kombineras med en icemotor ? Det paketeras ju inte direkt ihop utan är fortfarande två separata. Du bevisar ju bara att du är en tyckare helt utan kunskap, sämre kunskap än Collins också.
Ställer frågan till dig Wannabe, har du jobbat med bilar ?