Audi e-tron
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron
Det går tydligen inte att få rattvärme till E-tron. Ni som har varit i kontakt med säljare, stämmer detta verkligen eller är det bara jag som fått fel info?
- gellerstam
- Teslaägare
- Inlägg: 2083
- Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
- Ort: Vid Runn
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: Audi e-tron
Komplett tillbehörslista finns inte till första batchen bilar, det kommer komma fler tillbehör längre fram. (Enligt säljare igår.)helix skrev:Det går tydligen inte att få rattvärme till E-tron. Ni som har varit i kontakt med säljare, stämmer detta verkligen eller är det bara jag som fått fel info?
Tesla Model Y
Re: Audi e-tron
Det verkar vara en hel del som inte finns ännu. 22kW-laddare finns inte heller, och den går inte att eftermontera heller när den väl har kommit.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Jag fick se hela tillbehörslistan när jag konfigurerade min bil. Rattvärme kommer, men det fanns ingen info om när. Vi valde tillbehör som oxå kommer senare, men de skulle komma v8. Så vår bil kan tidigast byggas då.
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Re: Audi e-tron
Vilka tillbehör handlar det om då?Mr S skrev:Jag fick se hela tillbehörslistan när jag konfigurerade min bil. Rattvärme kommer, men det fanns ingen info om när. Vi valde tillbehör som oxå kommer senare, men de skulle komma v8. Så vår bil kan tidigast byggas då.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
För vår del:
Solskyddsrullgardin för sidorutor bak
Okapibrun skinnklädsel
Solskyddsrullgardin för sidorutor bak
Okapibrun skinnklädsel
Tesla Model Y Long Range
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Trina Solar / SolarEdge - 8,26 kW Solcellsanläggning
Re: Audi e-tron
WLTP är nu officiell för E-tron. Upp till 417km på den kombinerade körcykeln (19" fälgar):
https://www.audi-mediacenter.com/en/aud ... xCKND4nRAs
Jag är intresserad av bilen, men just nu faller den på för dålig räckvidd och då är jag mest oroad för att den drar på tok för mycket i motorvägsfart + moms. Tycker också prestandan är en besvikelse med 0-100km/h på 6,6sek (5,7sek med launchmode/overboost). Skulle kännas som ett riktigt nedköp på dessa parametrar när man vant sig vid S100D.
https://www.audi-mediacenter.com/en/aud ... xCKND4nRAs
Jag är intresserad av bilen, men just nu faller den på för dålig räckvidd och då är jag mest oroad för att den drar på tok för mycket i motorvägsfart + moms. Tycker också prestandan är en besvikelse med 0-100km/h på 6,6sek (5,7sek med launchmode/overboost). Skulle kännas som ett riktigt nedköp på dessa parametrar när man vant sig vid S100D.
Re: Audi e-tron
Ja, det känns ju inte som att det är världens snålaste elbil direkt. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
22.5 - 26.2 kwh/100km med en räckvidd upp till 417km skulle innebära 93kWh tillgänglig batterikapacitet. Men det stämmer ju inte. Vi vet att det är mindre. Det innebär att räckvidden är lägre. Om vi säger att den tillgängliga kapaciteten är 85kWh så är räckvidden bara 32 - 37 mil enligt WLTP, alltså 30 mil i verkligheten. Det är inte bra. Eller räknar jag fel?
Stämmer iofs överens med skärmdumpen för några sidor sedan.
Stämmer iofs överens med skärmdumpen för några sidor sedan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
417 km är exakt vad en 75D är certad till enligt NEDC, 100D 565 km NEDC. Så e-tron bör hamna någonstans mellan 75D och 100D. I motorvägsfart + moms kan det vara annorlunda, men jag känner inte till frontarean på varken e-tron eller Model X så det är lite svårt att bedöma.helix skrev:WLTP är nu officiell för E-tron. Upp till 417km på den kombinerade körcykeln (19" fälgar):
https://www.audi-mediacenter.com/en/aud ... xCKND4nRAs
Jag är intresserad av bilen, men just nu faller den på för dålig räckvidd och då är jag mest oroad för att den drar på tok för mycket i motorvägsfart + moms. Tycker också prestandan är en besvikelse med 0-100km/h på 6,6sek (5,7sek med launchmode/overboost). Skulle kännas som ett riktigt nedköp på dessa parametrar när man vant sig vid S100D.
Re: Audi e-tron
Du glömde regen, den påverkar en hel del i certcyklerna med många inbromsningar, och e-tron ska ju ha en väldigt hög regeneffekt.mati skrev:22.5 - 26.2 kwh/100km med en räckvidd upp till 417km skulle innebära 93kWh tillgänglig batterikapacitet. Men det stämmer ju inte. Vi vet att det är mindre. Det innebär att räckvidden är lägre. Om vi säger att den tillgängliga kapaciteten är 85kWh så är räckvidden bara 32 - 37 mil enligt WLTP, alltså 30 mil i verkligheten. Det är inte bra. Eller räknar jag fel?
Stämmer iofs överens med skärmdumpen för några sidor sedan.

Senast redigerad av Geni87, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Audi e-tron
WLTP på 417 km med ~90 kWh tillgängligt i batteriet ger WLTP-förbrukning på 215 Wh/km.helix skrev:WLTP är nu officiell för E-tron. Upp till 417km på den kombinerade körcykeln (19" fälgar):
https://www.audi-mediacenter.com/en/aud ... xCKND4nRAs
Jag är intresserad av bilen, men just nu faller den på för dålig räckvidd och då är jag mest oroad för att den drar på tok för mycket i motorvägsfart + moms. Tycker också prestandan är en besvikelse med 0-100km/h på 6,6sek (5,7sek med launchmode/overboost). Skulle kännas som ett riktigt nedköp på dessa parametrar när man vant sig vid S100D.
Läs det här testet när de testade verklig räckvidd genom att åka runt en bana under samma förhållanden.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... kligheten/
Den kan ju faktiskt klara 40 mil i verkligheten också. Då är det ju bra. Men är den som I-Pace så klarar den bara 30 mil. Med andra ord säger inte WLTP nånting alls heller. (Är vi säkra på att I-Pace har 470 km enligt WLTP? Låter helt galet)
Re: Audi e-tron
Många i Norge rapporterar att X75D har i princip samma räckvidd som Jaguar I-Pace. Lägger man då till faktumet att I-Pace har följande WLTP siffror med 90kWh-batteri så tycker jag siffrorna för E-tron med 95kWh-batteri känns sisådär:Geni87 skrev:417 km är exakt vad en 75D är certad till enligt NEDC, 100D 565 km NEDC. Så e-tron bör hamna någonstans mellan 75D och 100D. I motorvägsfart + moms kan det vara annorlunda, men jag känner inte till frontarean på varken e-tron eller Model X så det är lite svårt att bedöma.helix skrev:WLTP är nu officiell för E-tron. Upp till 417km på den kombinerade körcykeln (19" fälgar):
https://www.audi-mediacenter.com/en/aud ... xCKND4nRAs
Jag är intresserad av bilen, men just nu faller den på för dålig räckvidd och då är jag mest oroad för att den drar på tok för mycket i motorvägsfart + moms. Tycker också prestandan är en besvikelse med 0-100km/h på 6,6sek (5,7sek med launchmode/overboost). Skulle kännas som ett riktigt nedköp på dessa parametrar när man vant sig vid S100D.
Range: WLTP up to 470km
Consumption: WLTP from 21.2kWh/100km
För egen del jämför jag E-Tron mot Model S 100D och då blir skillnaden ganska påtaglig. Men vi får som sagt se när verkliga tester dyker upp längre fram.
Re: Audi e-tron
Ja, nånstans mellan X 75D och X 100D lär den ju hamna. Men X är en större bil också. En e-tron är i praktiken en mindre bil än Model S. Den borde gå klart snålare än Model X.Geni87 skrev:417 km är exakt vad en 75D är certad till enligt NEDC, 100D 565 km NEDC. Så e-tron bör hamna någonstans mellan 75D och 100D. I motorvägsfart + moms kan det vara annorlunda, men jag känner inte till frontarean på varken e-tron eller Model X så det är lite svårt att bedöma.helix skrev:WLTP är nu officiell för E-tron. Upp till 417km på den kombinerade körcykeln (19" fälgar):
https://www.audi-mediacenter.com/en/aud ... xCKND4nRAs
Jag är intresserad av bilen, men just nu faller den på för dålig räckvidd och då är jag mest oroad för att den drar på tok för mycket i motorvägsfart + moms. Tycker också prestandan är en besvikelse med 0-100km/h på 6,6sek (5,7sek med launchmode/overboost). Skulle kännas som ett riktigt nedköp på dessa parametrar när man vant sig vid S100D.
Re: Audi e-tron
Nu förstår jag inte hur du resonerar. Varför skulle e-tron ha något gemensamt med i-pace? För övrigt undrar jag varför Tesla väntar med WLTP-siffror för S och X, det hade gjort det något lättare att jämföra. De skulle ju ha varit på plats på alla bilar 1 september...helix skrev:Många i Norge rapporterar att X75D har i princip samma räckvidd som Jaguar I-Pace. Lägger man då till faktumet att I-Pace har följande WLTP siffror med 90kWh-batteri så tycker jag siffrorna för E-tron med 95kWh-batteri känns sisådär:Geni87 skrev:417 km är exakt vad en 75D är certad till enligt NEDC, 100D 565 km NEDC. Så e-tron bör hamna någonstans mellan 75D och 100D. I motorvägsfart + moms kan det vara annorlunda, men jag känner inte till frontarean på varken e-tron eller Model X så det är lite svårt att bedöma.helix skrev:WLTP är nu officiell för E-tron. Upp till 417km på den kombinerade körcykeln (19" fälgar):
https://www.audi-mediacenter.com/en/aud ... xCKND4nRAs
Jag är intresserad av bilen, men just nu faller den på för dålig räckvidd och då är jag mest oroad för att den drar på tok för mycket i motorvägsfart + moms. Tycker också prestandan är en besvikelse med 0-100km/h på 6,6sek (5,7sek med launchmode/overboost). Skulle kännas som ett riktigt nedköp på dessa parametrar när man vant sig vid S100D.
Range: WLTP up to 470km
Consumption: WLTP from 21.2kWh/100km
För egen del jämför jag E-Tron mot Model S 100D och då blir skillnaden ganska påtaglig. Men vi får som sagt se när verkliga tester dyker upp längre fram.
Re: Audi e-tron
Cd-värdena är såhär:
I-Pace: 0.29
E-tron: 0.28 (0.27 med virtuella speglar)
Model X/S: 0.24
Model 3: 0.23
CdA-värdena är såklart det som blir avgörande. Model S/3 är såklart de som blir mest effektiva i gänget när det gäller motorvägsfart + moms. Frågan är då hur CdA-värdena är om man jämför Model X, E-Tron och I-Pace.
I-Pace: 0.29
E-tron: 0.28 (0.27 med virtuella speglar)
Model X/S: 0.24
Model 3: 0.23
CdA-värdena är såklart det som blir avgörande. Model S/3 är såklart de som blir mest effektiva i gänget när det gäller motorvägsfart + moms. Frågan är då hur CdA-värdena är om man jämför Model X, E-Tron och I-Pace.
Re: Audi e-tron
Min S90D klarar upp till 45 mil. I praktiken är det kanske 35 mil i snitt. Något sämre på vintern. E-tron känns betydligt sämre på den punkten. Lite synd.helix skrev:Många i Norge rapporterar att X75D har i princip samma räckvidd som Jaguar I-Pace. Lägger man då till faktumet att I-Pace har följande WLTP siffror med 90kWh-batteri så tycker jag siffrorna för E-tron med 95kWh-batteri känns sisådär:Geni87 skrev:417 km är exakt vad en 75D är certad till enligt NEDC, 100D 565 km NEDC. Så e-tron bör hamna någonstans mellan 75D och 100D. I motorvägsfart + moms kan det vara annorlunda, men jag känner inte till frontarean på varken e-tron eller Model X så det är lite svårt att bedöma.helix skrev:WLTP är nu officiell för E-tron. Upp till 417km på den kombinerade körcykeln (19" fälgar):
https://www.audi-mediacenter.com/en/aud ... xCKND4nRAs
Jag är intresserad av bilen, men just nu faller den på för dålig räckvidd och då är jag mest oroad för att den drar på tok för mycket i motorvägsfart + moms. Tycker också prestandan är en besvikelse med 0-100km/h på 6,6sek (5,7sek med launchmode/overboost). Skulle kännas som ett riktigt nedköp på dessa parametrar när man vant sig vid S100D.
Range: WLTP up to 470km
Consumption: WLTP from 21.2kWh/100km
För egen del jämför jag E-Tron mot Model S 100D och då blir skillnaden ganska påtaglig. Men vi får som sagt se när verkliga tester dyker upp längre fram.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Audi e-tron
Är väl ingen konstig jämförelse. WLTP-testerna baserar ju sig på ett visst testprotokoll. Nu när siffrorna för E-tron kommer och är ganska mycket sämre än I-Pace väcker det såklart några frågor. E-tron är en större bil än I-Pace och den senare känns åtminstone som den borde ha lägre CdA-värde. Men Tyskarna kanske har något hemligt recept i E-tron, dock tycker jag detta då borde visat sig redan i WLTP-siffrorna. Håller du inte med om det?Geni87 skrev:Nu förstår jag inte hur du resonerar. Varför skulle e-tron ha något gemensamt med i-pace? För övrigt undrar jag varför Tesla väntar med WLTP-siffror för S och X, det hade gjort det något lättare att jämföra. De skulle ju ha varit på plats på alla bilar 1 september...helix skrev:Många i Norge rapporterar att X75D har i princip samma räckvidd som Jaguar I-Pace. Lägger man då till faktumet att I-Pace har följande WLTP siffror med 90kWh-batteri så tycker jag siffrorna för E-tron med 95kWh-batteri känns sisådär:Geni87 skrev:417 km är exakt vad en 75D är certad till enligt NEDC, 100D 565 km NEDC. Så e-tron bör hamna någonstans mellan 75D och 100D. I motorvägsfart + moms kan det vara annorlunda, men jag känner inte till frontarean på varken e-tron eller Model X så det är lite svårt att bedöma.helix skrev:WLTP är nu officiell för E-tron. Upp till 417km på den kombinerade körcykeln (19" fälgar):
https://www.audi-mediacenter.com/en/aud ... xCKND4nRAs
Jag är intresserad av bilen, men just nu faller den på för dålig räckvidd och då är jag mest oroad för att den drar på tok för mycket i motorvägsfart + moms. Tycker också prestandan är en besvikelse med 0-100km/h på 6,6sek (5,7sek med launchmode/overboost). Skulle kännas som ett riktigt nedköp på dessa parametrar när man vant sig vid S100D.
Range: WLTP up to 470km
Consumption: WLTP from 21.2kWh/100km
För egen del jämför jag E-Tron mot Model S 100D och då blir skillnaden ganska påtaglig. Men vi får som sagt se när verkliga tester dyker upp längre fram.
Re: Audi e-tron
helix skrev:Cd-värdena är såhär:
I-Pace: 0.29
E-tron: 0.28 (0.27 med virtuella speglar)
Model X/S: 0.24
Model 3: 0.23
CdA-värdena är såklart det som blir avgörande. Model S/3 är såklart de som blir mest effektiva i gänget när det gäller motorvägsfart + moms. Frågan är då hur CdA-värdena är om man jämför Model X, E-Tron och I-Pace.
Hur beräknas frontarean? Är det Bredd * (Höjd - markfrigång) på hela bilen? Eller bara själva nosen?
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 2 gång.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19937
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron
"skuggans" area rakt framifrån (eller bakifrån, blir ju samma sak), dvs största möjliga tvärsnitt på bilen...Verdi skrev:helix skrev:Cd-värdena är såhär:
I-Pace: 0.29
E-tron: 0.28 (0.27 med virtuella speglar)
Model X/S: 0.24
Model 3: 0.23
CdA-värdena är såklart det som blir avgörande. Model S/3 är såklart de som blir mest effektiva i gänget när det gäller motorvägsfart + moms. Frågan är då hur CdA-värdena är om man jämför Model X, E-Tron och I-Pace.
Hur beräknas frontarean? Är det Bredd * (Höjd - markfrigång) på hela bilen? Eller bara själva nosen?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Audi e-tron
E-tron väger ca 400 kg mer än vad I-pace gör, den har dessutom asynkronmaskiner som är mindre effektiva vid lägre varvtal jämfört med PM-maskinerna i I-pace, och omvänt. Batteristorlekarna är väldigt lika så nej, jag tycker inte det är förvånande att E-tron får en kortare räckvidd enligt WLTP.helix skrev:Är väl ingen konstig jämförelse. WLTP-testerna baserar ju sig på ett visst testprotokoll. Nu när siffrorna för E-tron kommer och är ganska mycket sämre än I-Pace väcker det såklart några frågor. E-tron är en större bil än I-Pace och den senare känns åtminstone som den borde ha lägre CdA-värde. Men Tyskarna kanske har något hemligt recept i E-tron, dock tycker jag detta då borde visat sig redan i WLTP-siffrorna. Håller du inte med om det?Geni87 skrev:Nu förstår jag inte hur du resonerar. Varför skulle e-tron ha något gemensamt med i-pace? För övrigt undrar jag varför Tesla väntar med WLTP-siffror för S och X, det hade gjort det något lättare att jämföra. De skulle ju ha varit på plats på alla bilar 1 september...helix skrev:Många i Norge rapporterar att X75D har i princip samma räckvidd som Jaguar I-Pace. Lägger man då till faktumet att I-Pace har följande WLTP siffror med 90kWh-batteri så tycker jag siffrorna för E-tron med 95kWh-batteri känns sisådär:Geni87 skrev:417 km är exakt vad en 75D är certad till enligt NEDC, 100D 565 km NEDC. Så e-tron bör hamna någonstans mellan 75D och 100D. I motorvägsfart + moms kan det vara annorlunda, men jag känner inte till frontarean på varken e-tron eller Model X så det är lite svårt att bedöma.helix skrev:WLTP är nu officiell för E-tron. Upp till 417km på den kombinerade körcykeln (19" fälgar):
https://www.audi-mediacenter.com/en/aud ... xCKND4nRAs
Jag är intresserad av bilen, men just nu faller den på för dålig räckvidd och då är jag mest oroad för att den drar på tok för mycket i motorvägsfart + moms. Tycker också prestandan är en besvikelse med 0-100km/h på 6,6sek (5,7sek med launchmode/overboost). Skulle kännas som ett riktigt nedköp på dessa parametrar när man vant sig vid S100D.
Range: WLTP up to 470km
Consumption: WLTP from 21.2kWh/100km
För egen del jämför jag E-Tron mot Model S 100D och då blir skillnaden ganska påtaglig. Men vi får som sagt se när verkliga tester dyker upp längre fram.
Hur det kommer se ut vid exempelvis konstant motorvägsfart, som är I-pace största akilleshäl som jag har förstått det då den vid mer varierad körning presterar mycket bättre, får vi se. Men e-tron har vissa grejer som talar för att delta mellan WLTP och konstant 130 km/h kommer bli mindre jämfört med i I-pace. Den är ju trots allt utvecklad av Tyskar, att den presterar bra på Autobahn brukar vara viktigt för dem.

Re: Audi e-tron
Många bra poänger där. Jag hoppas också att E-tron är bättre i högre fart än I-Pace. Man kan tycka att tyskarna borde tänkt på detta givet att Autobahn är hemmaplan där man inte direkt liger och krypkör som i NorgeGeni87 skrev:E-tron väger ca 400 kg mer än vad I-pace gör, den har dessutom asynkronmaskiner som är mindre effektiva vid lägre varvtal jämfört med PM-maskinerna i I-pace, och omvänt. Batteristorlekarna är väldigt lika så nej, jag tycker inte det är förvånande att E-tron får en kortare räckvidd enligt WLTP.
Hur det kommer se ut vid exempelvis konstant motorvägsfart, som är I-pace största akilleshäl som jag har förstått det då den vid mer varierad körning presterar mycket bättre, får vi se. Men e-tron har vissa grejer som talar för att delta mellan WLTP och konstant 130 km/h kommer bli mindre jämfört med i I-pace. Den är ju trots allt utvecklad av Tyskar, att den presterar bra på Autobahn brukar vara viktigt för dem.Men sen är det ju en hög bil, det kommer man aldrig ifrån.

Hoppas att vi får se något praktiskt test snart, ska bli spännande och se det verkliga utfallet.
Re: Audi e-tron
Ja vi får hoppas det.helix skrev:Många bra poänger där. Jag hoppas också att E-tron är bättre i högre fart än I-Pace. Man kan tycka att tyskarna borde tänkt på detta givet att Autobahn är hemmaplan där man inte direkt liger och krypkör som i NorgeGeni87 skrev:E-tron väger ca 400 kg mer än vad I-pace gör, den har dessutom asynkronmaskiner som är mindre effektiva vid lägre varvtal jämfört med PM-maskinerna i I-pace, och omvänt. Batteristorlekarna är väldigt lika så nej, jag tycker inte det är förvånande att E-tron får en kortare räckvidd enligt WLTP.
Hur det kommer se ut vid exempelvis konstant motorvägsfart, som är I-pace största akilleshäl som jag har förstått det då den vid mer varierad körning presterar mycket bättre, får vi se. Men e-tron har vissa grejer som talar för att delta mellan WLTP och konstant 130 km/h kommer bli mindre jämfört med i I-pace. Den är ju trots allt utvecklad av Tyskar, att den presterar bra på Autobahn brukar vara viktigt för dem.Men sen är det ju en hög bil, det kommer man aldrig ifrån.
Hoppas att vi får se något praktiskt test snart, ska bli spännande och se det verkliga utfallet.

Re: Audi e-tron
Ok.Bjelke skrev:"skuggans" area rakt framifrån (eller bakifrån, blir ju samma sak), dvs största möjliga tvärsnitt på bilen...Verdi skrev:helix skrev:Cd-värdena är såhär:
I-Pace: 0.29
E-tron: 0.28 (0.27 med virtuella speglar)
Model X/S: 0.24
Model 3: 0.23
CdA-värdena är såklart det som blir avgörande. Model S/3 är såklart de som blir mest effektiva i gänget när det gäller motorvägsfart + moms. Frågan är då hur CdA-värdena är om man jämför Model X, E-Tron och I-Pace.
Hur beräknas frontarean? Är det Bredd * (Höjd - markfrigång) på hela bilen? Eller bara själva nosen?
Mått från https://ev-database.uk/car/1092/Audi-e-tron
Edit: Fel mått på I-Pace och Model X.
E-Tron:
Cd 0.28
Width 1935 mm
Height 1661 mm
Weight Empty 2490 kg
Model S 100D:
Cd 0.24
Width 1964 mm
Height 1445 mm
Weight Empty 2200 kg
I-Pace:
Cd 0.29
Width 1920 mm
Height 1565 mm
Weight Empty 2133 kg
Model X 100D:
Cd 0.24
Width 2070 mm
Height 1626 mm
Weight Empty 2460 kg
Då blir jämförelsesiffrorna för "Cda" så här.
E-Tron: 0,900 (0,868 utan backspeglar)
Model S: 0,681
Model X: 0,808
I-Pace: 0,871
Nej då ser det inte lika kul ut för E-Tron. Borde vara ännu "törstigare" än till och med I-Pace. Samt att den väger som en Model X. Ouch.

Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 5 gång.
Re: Audi e-tron
Model X är "bara" 207cm bred. Din siffra på 227 är med backspeglar, vilket det inte är för de övriga bilarna 
Edit: även för I-Pace så är den smalare.

och X:en:

E-tron


Edit: även för I-Pace så är den smalare.

och X:en:

E-tron

Senast redigerad av helix, redigerad totalt 1 gånger.