Re: Senaste version 2017.42
Postat: 26 okt 2017 18:02
Vecka 44 är ju nästa vecka 

Är skiftgående så har inte koll på veckor (Har lång näsa nu)Remuz skrev:Vecka 44 är ju nästa vecka
Ja, riktigt coolt. Man får hoppas att deras slutsatser stämmer, för då finns det nåt stort i bakgrunden som är bättre än vad vi har idag.blincoln skrev:Tråden på TMC är superintressant! Det är alltså några som hackar firmwareuppdateringen och disassemblar....
Eftersom jag aldrig har koll på veckonummer, har jag god nytta av https://vecka.nu/.Kulingen skrev:Är skiftgående så har inte koll på veckor (Har lång näsa nu)Remuz skrev:Vecka 44 är ju nästa vecka
Det kan gå snabbare. Jag bodde i NYC under två år, jobbade för ett digitalt produktionsbolag. Skrev kontrakt i mitten av september, och mitt visum var klart ungefär en månad senare. Flyttlasset gick i första dagarna i november.Quix skrev:Min brorsa jobbar i NYC.
Trots att han är gift med en Amerikanska tog det mellan 1 och 2 år att få alla papper klara.
Mati länkade tidigare i tråden.bjornlilja skrev:Vilken tråd på TMC pratar ni om men inte länkar...?
Wooooow, den påminner mig lite om min barndom när man såg solstollarna som morgonsommarprogram. Ett litet citat från den serienbylund skrev:Eftersom jag aldrig har koll på veckonummer, har jag god nytta av https://vecka.nu/.Kulingen skrev:Är skiftgående så har inte koll på veckor (Har lång näsa nu)Remuz skrev:Vecka 44 är ju nästa vecka
Stort tack! Samma härbylund skrev:Eftersom jag aldrig har koll på veckonummer, har jag god nytta av https://vecka.nu/.Kulingen skrev:Är skiftgående så har inte koll på veckor (Har lång näsa nu)Remuz skrev:Vecka 44 är ju nästa vecka
Hittade den inte. Stort tack!vigge50 skrev:Mati länkade tidigare i tråden.bjornlilja skrev:Vilken tråd på TMC pratar ni om men inte länkar...?
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-2372408
Jag hade precis en diskussion med min sambo om detta. Hon säger att hon inte längre vill ha en bil som man inte kan lita på. En funktion som fungerade bra igår slutar fungera idag, bara för att det kom en mindre uppdatering igår kväll. Då är det faktiskt bättre att inte få några uppdateringar alls, så vet man bilens brister och kan lära sig att leva med dem. Men såhär blir det bara skitjobbigt när felen flyttas runt hela tiden. Jag menar, det är ingen liten skitsak när man har lärt sig att AP fungerar prickfritt på en viss sträcka och plötsligt svänger den utan anledning rätt ner i diket på just den sträckan. Den kanske fungerar nu på en annan sträcka istället, där den inte gick att använda tidigare, men det tänker jag inte prova.ovelundkvist skrev:Fick också .42 idag. Märker ingen förbättring mot .38, snarare lite försämring. AHB fortfarande oanvändbar. AP funkar på motorväg men inte på landsväg.
Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.mati skrev:Jag hade precis en diskussion med min sambo om detta. Hon säger att hon inte längre vill ha en bil som man inte kan lita på. En funktion som fungerade bra igår slutar fungera idag, bara för att det kom en mindre uppdatering igår kväll. Då är det faktiskt bättre att inte få några uppdateringar alls, så vet man bilens brister och kan lära sig att leva med dem. Men såhär blir det bara skitjobbigt när felen flyttas runt hela tiden. Jag menar, det är ingen liten skitsak när man har lärt sig att AP fungerar prickfritt på en viss sträcka och plötsligt svänger den utan anledning rätt ner i diket på just den sträckan. Den kanske fungerar nu på en annan sträcka istället, där den inte gick att använda tidigare, men det tänker jag inte prova.ovelundkvist skrev:Fick också .42 idag. Märker ingen förbättring mot .38, snarare lite försämring. AHB fortfarande oanvändbar. AP funkar på motorväg men inte på landsväg.
Det tror jag också, för det är så det känns. Men det är helt enkelt inte okej. Det är inte en robotdammsugare vi pratar om, utan en bil som transporterar levande människor. Jag har vissa minimikrav på säkerhet och upplevd trygghet. Jag vill inte vara en försökskanin med hjärtat i halsgropen, bara för att jag har den tvivelaktiga äran att ofrivilligt testa en mjukvara som inte fungerar. Idag var det som sagt inte bara jag som blev dödsförskräckt utan även några av mina kunder. Det kan bli jäkligt fel alltså.Kulingen skrev:Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.
Det kan jag nog hålla med dig med, säkerheten i mitt jobb är allt. Jobbar i kontrollrummet på ett atomklyvarföretagmati skrev:Det tror jag också, för det är så det känns. Men det är helt enkelt inte okej. Det är inte en robotdammsugare vi pratar om, utan en bil som transporterar levande människor. Jag har vissa minimikrav på säkerhet och upplevd trygghet. Jag vill inte vara en försökskanin med hjärtat i halsgropen, bara för att jag har den tvivelaktiga äran att testa en mjukvara som inte fungerar.Kulingen skrev:Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.
Collateral damageKulingen skrev:Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.mati skrev:Jag hade precis en diskussion med min sambo om detta. Hon säger att hon inte längre vill ha en bil som man inte kan lita på. En funktion som fungerade bra igår slutar fungera idag, bara för att det kom en mindre uppdatering igår kväll. Då är det faktiskt bättre att inte få några uppdateringar alls, så vet man bilens brister och kan lära sig att leva med dem. Men såhär blir det bara skitjobbigt när felen flyttas runt hela tiden. Jag menar, det är ingen liten skitsak när man har lärt sig att AP fungerar prickfritt på en viss sträcka och plötsligt svänger den utan anledning rätt ner i diket på just den sträckan. Den kanske fungerar nu på en annan sträcka istället, där den inte gick att använda tidigare, men det tänker jag inte prova.ovelundkvist skrev:Fick också .42 idag. Märker ingen förbättring mot .38, snarare lite försämring. AHB fortfarande oanvändbar. AP funkar på motorväg men inte på landsväg.
Ungefär som livet är pest i bästa fall. Nä förresten nu ska vi inte måla faan på väggen utan tro. Jag tror på att dom får fram något 99.9999999999998 % fungerande inom kort (max till sommaren 2018) och efter det kan jag sova i bilen hem i 45 min efter ett nattskift. Hade det funnits det vadet på betson hade jag lånat 10.000.000 och satsat på detta. Någon som vill sätta emot?Bjelke skrev:Collateral damageKulingen skrev:Jag tror Tesla släpper versioner som dom vet inte kommer fungera med flit för att testa ut olika situationer. Sedan fortsätter de så tills de ha fått tillräckligt data för olika versioner. Då sammanfattar dom all dessa och släpper en ny troligtvis felfri version. Typ den omtalade 2017.44. Ibland måste man få något sämre innan man kan få det perfekta.mati skrev:Jag hade precis en diskussion med min sambo om detta. Hon säger att hon inte längre vill ha en bil som man inte kan lita på. En funktion som fungerade bra igår slutar fungera idag, bara för att det kom en mindre uppdatering igår kväll. Då är det faktiskt bättre att inte få några uppdateringar alls, så vet man bilens brister och kan lära sig att leva med dem. Men såhär blir det bara skitjobbigt när felen flyttas runt hela tiden. Jag menar, det är ingen liten skitsak när man har lärt sig att AP fungerar prickfritt på en viss sträcka och plötsligt svänger den utan anledning rätt ner i diket på just den sträckan. Den kanske fungerar nu på en annan sträcka istället, där den inte gick att använda tidigare, men det tänker jag inte prova.ovelundkvist skrev:Fick också .42 idag. Märker ingen förbättring mot .38, snarare lite försämring. AHB fortfarande oanvändbar. AP funkar på motorväg men inte på landsväg.