Summon funktionen med att köra ut ifrån garaget och till dörren ska ju tydligen "snart" komma på nya bilar med den utökade autopilotpaketet. Men det skulle ju redan vara möjligt på våra gamla bilar med autopilot eller kommer det aldrig komma nu till oss?
Vilka funktioner på AP2 kommer aldrig komma utan att man måste byta bil till en med AP3?
Det känns som en bra fråga. Har gjort samma reflektion. Det får man väl veta när AP3 kommer och uppdateringarna av AP2 slutar komma.
I och med att det bygger till stor del på kameror. Hur stora är förutsättningarna att det kommer att funka fullt ut i mörker eller dålig sikt?
Fast även om man når nivå 5 på självkörning bara i dagsljus och torra fina vägar, så vore det otroligt häftigt.
Elons world wide är ju som alla andra amerikaners, täcker man USA så är det world wide.
Fast du vet att Elon inte är amerikan, utan från sydafrika?
(även om det inte är ovanligt att nordamerikanska bolag verkar tänka som du säger)
Jo jag vet att han inte är född i USA men tycker han agerar väldigt amerikanskt i sådana här frågor.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nu har det gått mer än fem (5!) år - dags att bumpa tråden och reflektera.
Haha! Länka denna till tråden om det är värt att betala 66000 för FSD ...
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Idag har dom paketerat om det, så att du faktiskt får ngt extra från dag ett.
Inte som de med AP2.0 för drygt tre år sedan som betalade för "total självkörningsförmåga".
Sant. Jag har smart summon om jag står max 6 meter från bilen, filbyte med blinkers på fina vägar med tydliga markeringar och kan släppa ratten i 15 sekunder. Det fick inte du.
Senast redigerad av themax, redigerad totalt 1 gånger.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
... Vad har det med något här att göra? Listpris vid orderbekräftelse är det som gäller.
Jaja... Jag försökte i alla fall att förklara varför svenska priser kan variera tills dess handpenning är betald eller importen är gjord. Vill man inte förstå så handla inte med Tesla och sluta att tjura.
Det är just den här typen av åsikter som jag tycker är så tråkiga i detta forum. ” Vill man inte förstå så handla inte med Tesla och sluta att tjura”? Vad är det för jäkla argument?
Det finns ju hundra tusentals företag som importerar med USD och i sin verksamhet behöver parera och anpassa sin prissättningen till valutaförändringar på olika sätt utan att det ska drabba kunderna? Har man angivet ett pris så är det det som gäller! Det lär sig ju varenda barnunge i hemkunskapen och att om varan sedan har ett annat pris när du ska betala spelar ingen som helst roll. Det är inte ens lagligt i Sverige, så min take på det är nog snarare att om inte Tesla inte vill förstå och anpassa sin verksamhet efter de lagar och regler som vi har i Sverige så bör de sluta tjura och bedriva sin verksamhet på något annat ställe. Älskar verkligen min X och visst är jag både införstådd och beredd att stå ut med en del mindre roliga drawbacks för den sakens skull, men det här liksom en hel del andra frågor handlar ju för fasen inte om det utan om normal och sedan länge etablerad affärsetik som är glaskar och självklar för vart enda något sånär seriöst företag idag?
Dom enda som håller på så här idag är ju bara de kriminella bluffbolag etc som endast har som affärsidé att just lura folk så det är väl inget konstigt alls! Varför i hela friden vill man försvara det?
Jaja... Jag försökte i alla fall att förklara varför svenska priser kan variera tills dess handpenning är betald eller importen är gjord. Vill man inte förstå så handla inte med Tesla och sluta att tjura.
...
Dom enda som håller på så här idag är ju bara de kriminella bluffbolag etc som endast har som affärsidé att just lura folk så det är väl inget konstigt alls! Varför i hela friden vill man försvara det?
Bara en liten FYI: inlägget du citerade är från okt 2016 och skrevs av en användare som inte varit inloggad sedan dec 2018.
...
Bara en liten FYI: inlägget du citerade är från okt 2016 och skrevs av en användare som inte varit inloggad sedan dec 2018.
Blev nog lurad av att den bumpade upp igen men i sak så kan vi jag ju bara konstatera att inget ändrats sedan dess dessvärre. Nåväl jag somnar om och så återkommer vi till tråden igen om 5 år ..
Jag tillhör ju dom som hann få summon som kör fram bilen till ytterdörren från parkeringen innan jag sålde den. Det var den funktionen jag såg fram mest emot och betalade för, pengar som man aldrig får tillbaka. Hoppas det kommer snart till den bil jag har på torsdagen det kommer.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.