Vad vi EGENTLIGEN om Model 3?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Dannei

Re: Vad vi EGENTLIGEN om Model 3?

Inlägg av Dannei »

Ni som kör Tesla, hur är komforten på sätena i dessa vid långa körningar säg 20 mil+ (såg någon form av testkörning från -13 och de sätena SÅG iaf inte direkt bekväma ut att spendera timmar i) Sedan är väl det såklart olika från person till person hur man upplever detta men iaf.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Dannei skrev:
Ni som kör Tesla, hur är komforten på sätena i dessa vid långa körningar säg 20 mil+ (såg någon form av testkörning från -13 och de sätena SÅG iaf inte direkt bekväma ut att spendera timmar i) Sedan är väl det såklart olika från person till person hur man upplever detta men iaf.
Det finns olika varianter av stolar i Model S.
Som jag förstått det så finns det tre varianter.
Det finns standard-stolar med textil (fanns tidigare även med skinn).
Det fanns Performance-stolar med skinn (men dessa utgick när Next gen kom)
Det finns Next gen-stolar med skinn.

Inga stolar är någon katastrof tycker jag, och jag upplever Next gen stolarna som riktigt bekväma. Men de upplevs naturligtvis olika beroende på den personliga smaken.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Kör ofta 60-70 mil på en dag o sitter gott hela tiden
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

bullen skrev:
Kör ofta 60-70 mil på en dag o sitter gott hela tiden
Samma här har standardstolarna i skinn och man sitter bra även på långa resor.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag har standardstolarna i tyg, och sitter bekvämt, även på långresa. Har suttit över 100 mil på en dag i dem utan att det blivit jobbigt. Men som andra säger, det är ju rätt individuellt hur bra olika stolar passar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Nicke Nyfiken skrev:
Dannei skrev:
Det finns olika varianter av stolar i Model S.
Som jag förstått det så finns det tre varianter.
Det finns standard-stolar med textil (fanns tidigare även med skinn).
Det fanns Performance-stolar med skinn (men dessa utgick när Next gen kom)
Det finns Next gen-stolar med skinn.

Inga stolar är någon katastrof tycker jag, och jag upplever Next gen stolarna som riktigt bekväma. Men de upplevs naturligtvis olika beroende på den personliga smaken.
Från början var standardstolen något kortare i ryggstödet än senare, så är man petig finns den i två varianter.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Dannei

Inlägg av Dannei »

Ang stolarna. Låter lovande, 60-70 mil utan att det ens känns låter lite för bra, iaf för min rygg, efter 60 mil brukar jag känna av det i ryggen i alla olika modeller jag kört.. Men klarar man kring 40 mil utan att störa sig på sittkomforten så får det godkänt:-)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Dannei skrev:
Ang stolarna. Låter lovande, 60-70 mil utan att det ens känns låter lite för bra, iaf för min rygg, efter 60 mil brukar jag känna av det i ryggen i alla olika modeller jag kört.. Men klarar man kring 40 mil utan att störa sig på sittkomforten så får det godkänt:-)
Men tänk på att du med en elbil får en bensträckare efter 20-30 mil, tror det gör en hel del.
Dannei

Inlägg av Dannei »

Jo, det gör ju såklart skillnad. Det tar jag visserligen normalt sett ändå nu med, men då kanske det handlar om max 10min. I nuläget 30min totalt när jag kör som mest 90mil i ett svep.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Dannei skrev:
Jag provkörde 2013 och då var det de gamla stolarna i skinn i den bilen. Då var jag inte jätteimponerad av stolarna, van som jag var vid att bli bortskämd av överdådiga tyska sportstolar. Men jag tror ändå det var rätt gedigna stolar som man kunde suttit länge i. Nu har jag en bil med nextgenstolarna och de är sjukt bra, i min mening. Kan nog mycket väl vara bästa stolarna jag haft. Kunde önskat lite mer lårstöd men det funkar bra ändå.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar