Tesla model S P85DL

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Re: Tesla model S P85DL

Inlägg av _TonyV »

varför har tesla föraren kruka på huvvet?
Får man det med ludicrous bilen? Behövs det för att trycka plattan i mattan?
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

Äntligen är väntan över! Till slut kunde jag idag hämta ut bilen med Ludicrous. Efter cirka 1½ månads försening, men det var det värt! - Kul att få en "ny" bil lite lagom till sommaren.

Bra mycket bättre skjuts nu vid 70-130, där det innan var lite fossilkänsla :? Kommer troligen också käka massa mer däck, däcken glider mycket mer än förut. Eller rent ut sagt så glider bilen mer i sidled nu när jag drar på, även i 60-70 km/h - kan i och för sig bero på kyligt väder och småfuktig vägbana.. :o
gunnarS

Inlägg av gunnarS »

kangru skrev:
Vi får hålla ögonen öppna för den blixten i Uppsala trafiken i helgen!
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

TeslaMartin skrev:
Äntligen är väntan över! Till slut kunde jag idag hämta ut bilen med Ludicrous. Efter cirka 1½ månads försening, men det var det värt! - Kul att få en "ny" bil lite lagom till sommaren.
Grattis! Med tanke på timingen så gissar jag att det var din bil som kom in med för mycket kvar i batteriet, så nån stackare på SC fick ge sig ut och köra för att få ner nivån. ;)

(Dom får inte öppna batteriet med mer än 20-25% kvar i det.)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

Surfaren skrev:
TeslaMartin skrev:
Grattis! Med tanke på timingen så gissar jag att det var din bil som kom in med för mycket kvar i batteriet, så nån stackare på SC fick ge sig ut och köra för att få ner nivån. ;)

Nja, borde inte varit min bil, jag kom in med 20% (enligt vad jag såg på batterinivån, men är ju annan nivå i verkligheten med säkerhetsbuffert m.m.).
Lämnade in i måndags morse då jag även gjorde servicen i samband med uppgraderingen. Men såg att batterinivån var nere i 6% på tisdagen när de skulle börja uppgraderingen, så de kanske körde ned nivån från 20 till 6%? Annars sa mr J att de brukar ställa bilen med full värme på för att få ur det sista.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Surfaren skrev:
TeslaMartin skrev:

Haha, det är inte så dom tömmer batteriet :lol: dom sätter bara HVAC på "HI".
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

HelectriC skrev:
Surfaren skrev:
TeslaMartin skrev:

Haha, det är inte så dom tömmer batteriet :lol: dom sätter bara HVAC på "HI".
Jo, det jag också informerades om, alltså HVAC på Hi. Men att de i vissa fall även måste köra för att sänka nivån om den är alldeles för mycket laddning kvar, HVAC kan annars ta många timmar...
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Varför?
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Då var det någon annan, för bilen kom in på tisdag morgon verkade det som. Alldeles för mycket kvar i batteriet, dom diskuterade vem som skulle "tömma batteriet" och det lät lite jobbigt (dom hade väl annat att göra), så det var nog mer som behövdes än att bara sätta värmaren på HI. Jag var nära att erbjuda mig att åka ut och maxa bilen fram och tillbaka på motorvägen, för att dra ur batteriet åt dom. :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

Surfaren skrev:
Då var det någon annan, för bilen kom in på tisdag morgon verkade det som. Alldeles för mycket kvar i batteriet, dom diskuterade vem som skulle "tömma batteriet" och det lät lite jobbigt (dom hade väl annat att göra), så det var nog mer som behövdes än att bara sätta värmaren på HI. Jag var nära att erbjuda mig att åka ut och maxa bilen fram och tillbaka på motorvägen, för att dra ur batteriet åt dom. :D
Ja, troligen någon annan. Då de när jag lämnade in just påpekade att det var bra att det endast var 20% kvar. Men det kanske de bara sa för att vara snälla mot kunden. Och sade något helt annat när jag gått :o
Användarvisningsbild
wLn
Teslaägare

Inlägg av wLn »

Går det fortfarande att uppgradera en P85D till P85DL?

Onödigt kanske med tanke på prestandan redan nu.
Nackdel att nybilsgarantin (snart gått 8k mil) på min snart går ut dock.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

wLn skrev:

Nej
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
wLn
Teslaägare

Inlägg av wLn »

Tars skrev:
wLn skrev:

Nej
Tack för info. Finns det mer detaljerat varför set ej finns längre osv?
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

wLn skrev:
Tars skrev:
wLn skrev:

Nej
Tack för info. Finns det mer detaljerat varför set ej finns längre osv?
Har själv mailat och fått detta svaret från SC.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Det var ett tillfälligt erbjudande för de som kände sig lurade när de beställt en bil med jättemycket acceleration och så kom det snart därefter en som accelererade ännu snabbare.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Hm, konstigt. Det var inte alltför länge sedan Tesla menade att det var möjligt på min.. De hade inte fått något slutdatum. Men det kanske har kommit nu. Nåja, spelar mindre roll. Är en marginell förbättring för ganska stora pengar om du frågar mig.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Skriv svar