Det sker ofta, och jag gör buggrapport varje gång (håller inne bilikonen några sekunder)
Jag har gjort det många-många-många ggr i snart fyra år.
Inte bryr sig Tesla om det. Det fungerar nog mer som terapi.
Som jag förstått det rapporteras ingenting till Tesla när man långtrycker på bilikonen. Däremot sätts en marker i loggarna så att teknikerna kan lokalisera tidpunkten ett rapporterat problem uppträdde. Men man måste alltså ha rapporterat problemet på annat sätt, typ via servicebegäran i appen.
Nej, jag har ingen länk till källan, så jag kan ju faktiskt ha drömt det.
Nej, tvärtom.
Jag hänvisade till mina "tryckningar" när SC ville veta när jag hade problem.
SC svarade att de inte hade tillgång till dessa, utan att det går direkt till "Utvecklingsavdelningen" i USA.
Det sker ofta, och jag gör buggrapport varje gång (håller inne bilikonen några sekunder)
Jag har gjort det många-många-många ggr i snart fyra år.
Inte bryr sig Tesla om det. Det fungerar nog mer som terapi.
Som jag förstått det rapporteras ingenting till Tesla när man långtrycker på bilikonen. Däremot sätts en marker i loggarna så att teknikerna kan lokalisera tidpunkten ett rapporterat problem uppträdde. Men man måste alltså ha rapporterat problemet på annat sätt, typ via servicebegäran i appen.
Nej, jag har ingen länk till källan, så jag kan ju faktiskt ha drömt det.
Nej, tvärtom.
Jag hänvisade till mina "tryckningar" när SC ville veta när jag hade problem.
SC svarade att de inte hade tillgång till dessa, utan att det går direkt till "Utvecklingsavdelningen" i USA.
Det är inte "tvärtom". Det är fortfarande bara en markering i loggarna. Om ditt ärende via SC eskaleras till utvecklarna så kan de matcha dina rapporterade problem mot din markering i loggarna.
Som sagt; hur kan man förvänta sig att ett enkelt knapptryck skulle kunna producera en hel buggrapport utan att du någonsin beskriver vad problemet är? Det skulle vara som om man blev uppringd av en användare som bara säger: "NU hände det igen!" utan att berätta precis vad det var som hände.
Nu när jag tänker på det är det ju faktiskt så många användare gör... och det leder aldrig till någon problemlösning.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Det sker ofta, och jag gör buggrapport varje gång (håller inne bilikonen några sekunder)
Jag har gjort det många-många-många ggr i snart fyra år.
Inte bryr sig Tesla om det. Det fungerar nog mer som terapi.
Som jag förstått det rapporteras ingenting till Tesla när man långtrycker på bilikonen. Däremot sätts en marker i loggarna så att teknikerna kan lokalisera tidpunkten ett rapporterat problem uppträdde. Men man måste alltså ha rapporterat problemet på annat sätt, typ via servicebegäran i appen.
Nej, jag har ingen länk till källan, så jag kan ju faktiskt ha drömt det.
Nej, tvärtom.
Jag hänvisade till mina "tryckningar" när SC ville veta när jag hade problem.
SC svarade att de inte hade tillgång till dessa, utan att det går direkt till "Utvecklingsavdelningen" i USA.
Det är inte "tvärtom". Det är fortfarande bara en markering i loggarna. Om ditt ärende via SC eskaleras till utvecklarna så kan de matcha dina rapporterade problem mot din markering i loggarna.
Som sagt; hur kan man förvänta sig att ett enkelt knapptryck skulle kunna producera en hel buggrapport utan att du någonsin beskriver vad problemet är? Det skulle vara som om man blev uppringd av en användare som bara säger: "NU hände det igen!" utan att berätta precis vad det var som hände.
Nu när jag tänker på det är det ju faktiskt så många användare gör... och det leder aldrig till någon problemlösning.
Jag förväntade mig att tryckningarna skulle generera "timestamps" som SC kan se. Vilket vore fullt rimligt, men så är alltså inte fallet.
Nej, precis, det leder inte till någonting.