Vad händer i Bredden då?
Moderator: Redaktion
- KnightRider
- Teslaägare
Re: Vad händer i Bredden då?
Om Tesla någonsin kommer släppa in andra biltillverkare så är det flera som inte skulle kunna använda SuC ändå pga placering av laddport.
Har själv mindre än 2 km dit så kanske man ska anta denna tävlingfth skrev:Vem blir först att ladda v3 i Sverige?
Ska man behöva tälta i Bredden för att få första tjing?![]()
![]()
/fth

Kanske dax att ställa ner laddnivån till 20% så man är redo direkt när dom öppnar?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Bra.KnightRider skrev:Om Tesla någonsin kommer släppa in andra biltillverkare så är det flera som inte skulle kunna använda SuC ändå pga placering av laddport.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Blir kul när Porsche Taycan ställer sig och tar 4 laddplatser på SuCKnightRider skrev:Om Tesla någonsin kommer släppa in andra biltillverkare så är det flera som inte skulle kunna använda SuC ändå pga placering av laddport.

Nu igång!
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Wow.
Nåt för Tibor att skriva om imorgon då.

Nåt för Tibor att skriva om imorgon då.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Bokade nyss mobile service för att uppgradera till CCS!
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Laddhastighet???Tenk skrev:Nu igång!
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Bilder!!kenjon skrev:Laddhastighet???Tenk skrev:Nu igång!

Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Kul! Nu vill vi höra laddhastigheter från olika modeller, M3, S/X Raven, S/X pre-Raven etc!
/fth

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- fth
- Teslaägare
Det vore ju t.ex. intressant att se om det är samma laddeffekt på v3 för "nerfade" bilar, jag kanske måste ta en sväng förbi i kväll
/fth

/fth
Jag hade för hög soc men funka med CCS adapter iaf, lite knölig att få loss sen från laddaren barakenjon skrev:Laddhastighet???Tenk skrev:Nu igång!
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Model X Plaid - 23 såld
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Eftersom du laddar en X så antar jag att du köpt en adapter? Var köper man den? Hittar ingen CCS adapter hos Tesla, bara Chademo och Schuko.dstr skrev:Batteri 30 grader. Model X Performance 2020
Började ladda på 35-40%
Man beställer en uppgradering till CCS så får man även adapter. Men det krävs alltså en fysisk förändring bakom laddporten på bilen för Model S och Model X, så det är alltså kontakt med service som gäller. Alla nya Model X och Model S har stöd för CCS från fabrik (men kräver alltså också adapter).Curik skrev:Eftersom du laddar en X så antar jag att du köpt en adapter? Var köper man den? Hittar ingen CCS adapter hos Tesla, bara Chademo och Schuko.dstr skrev:Batteri 30 grader. Model X Performance 2020
Började ladda på 35-40%
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- fth
- Teslaägare
Nyare S och X levereras med CCS-adapter, äldre S/X behöver konverteras för att stöjda CCS, då ingår adaptern.Curik skrev:Eftersom du laddar en X så antar jag att du köpt en adapter? Var köper man den? Hittar ingen CCS adapter hos Tesla, bara Chademo och Schuko.dstr skrev:Batteri 30 grader. Model X Performance 2020
Började ladda på 35-40%
Det kostade typ 5500:- när jag gjorde detta, men jag tror det är billigare idag.
/fth
- Monark1954
- Teslaägare
Har bokat modifiering för min X 2016 så att CCS är möjlig med adapter. 3500 krfth skrev:Nyare S och X levereras med CCS-adapter, äldre S/X behöver konverteras för att stöjda CCS, då ingår adaptern.Curik skrev:Eftersom du laddar en X så antar jag att du köpt en adapter? Var köper man den? Hittar ingen CCS adapter hos Tesla, bara Chademo och Schuko.dstr skrev:Batteri 30 grader. Model X Performance 2020
Började ladda på 35-40%
Det kostade typ 5500:- när jag gjorde detta, men jag tror det är billigare idag.
/fth
https://www.tesla.com/sv_SE/support/supercharging
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
bylund skrev:Man beställer en uppgradering till CCS så får man även adapter. Men det krävs alltså en fysisk förändring bakom laddporten på bilen för Model S och Model X, så det är alltså kontakt med service som gäller. Alla nya Model X och Model S har stöd för CCS från fabrik (men kräver alltså också adapter).
Tack!fth skrev:Nyare S och X levereras med CCS-adapter, äldre S/X behöver konverteras för att stöjda CCS, då ingår adaptern.
Ingår alltså även adaptern i nya Model S/X? Jag trodde det bara var retrofitten som ingick. Bland annat här så står det ju att man måste beställa den separat även på nya.
Och då kvarstår ju frågan hur man beställer den.

Du bokar tid för service, och begär uppgradering till CCS. Eller menar du att du har stöd för det i bilen, men saknar själva adaptern?Curik skrev:bylund skrev:Man beställer en uppgradering till CCS så får man även adapter. Men det krävs alltså en fysisk förändring bakom laddporten på bilen för Model S och Model X, så det är alltså kontakt med service som gäller. Alla nya Model X och Model S har stöd för CCS från fabrik (men kräver alltså också adapter).Tack!fth skrev:Nyare S och X levereras med CCS-adapter, äldre S/X behöver konverteras för att stöjda CCS, då ingår adaptern.
Ingår alltså även adaptern i nya Model S/X? Jag trodde det bara var retrofitten som ingick. Bland annat här så står det ju att man måste beställa den separat även på nya.
Och då kvarstår ju frågan hur man beställer den.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Har inte CCS-adaptern en begränsning på 140 kW? Dvs även på Raven som kan ta emot högre i US på v3 så kan man bara få ut 140 kW i Sverige (och EU) på v3, korrekt?
MYP -22
MS 75D -17 (såld -22)
MS 75D -17 (såld -22)
- Gustafsson
- Teslaägare
Min tar iaf 143 kW (ej raven)
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Ja precis, det är adaptern jag är ute efter. Trodde den skulle finnas i shoppen men icke.bylund skrev:Du bokar tid för service, och begär uppgradering till CCS. Eller menar du att du har stöd för det i bilen, men saknar själva adaptern?

Adaptern kanske klarar högre ström men den modifierade Typ2 kontakten kanske är begränsande. Lite konstigt att Tesla inte gör en facelift på X och S och ger dem CCS.erkap skrev:Har inte CCS-adaptern en begränsning på 140 kW? Dvs även på Raven som kan ta emot högre i US på v3 så kan man bara få ut 140 kW i Sverige (och EU) på v3, korrekt?