Re: Prissänkningar
Postat: 15 okt 2020 22:08
Haha, exakt. Att sex säljer är sen gammalt och i kombination med humor är det inget annat än genialt! 

De väljer att betala några miljoner i marknadsföring istället...TiborBlomhall skrev:Hur många andra bilföretag sätter sina priser efter sådana premisser?![]()
Eller företag öht?
Tror vi inte Elon twittrar först och berättar för företaget sen. Han har väl rökt på.TiborBlomhall skrev:Hur många andra bilföretag sätter sina priser efter sådana premisser?![]()
Eller företag öht?
Ska vi nu ha nya inlägg två gånger om dagen om att priset inte har ändrats?Zalman3 skrev:
Räckvidden har ökat.vigge50 skrev:Ska vi nu ha nya inlägg två gånger om dagen om att priset inte har ändrats?Zalman3 skrev:
https://electrek.co/2020/10/15/tesla-mo ... s-unclear/Electrek’s Take
I think there’s a lot more to be unveiled about the new Model S Plaid.
Tesla said that the new version is going to be based on its latest battery cell and structural battery pack.
This new chassis design is going to enable a whole new interior and exterior design in my opinion.
It’s likely going to offer more interior space — hence why they could offer big rear-facing seats.
I think the prototype right now is only for the tri-motor powertrain, and the production vehicle is going to be vastly different.
Eller så är det en mjukvaruuppdatering, som Tesla har väntat på att införa vid rätt tillfälle. Rätt tillfälle är nu, för att ha längre räckvidd än den kommande konkurrenten (?) Lucid Air.Zalman3 skrev:Så batteriet är på 105 kWh nu?
Panasonic surrade ju om 5% bättre batterier.slugger75 skrev:Eller så är det en mjukvaruuppdatering, som Tesla har väntat på att införa vid rätt tillfälle. Rätt tillfälle är nu, för att ha längre räckvidd än den kommande konkurrenten (?) Lucid Air.Zalman3 skrev:Så batteriet är på 105 kWh nu?
Big like på den!Zalman3 skrev:Räckvidden har ökat.vigge50 skrev:Ska vi nu ha nya inlägg två gånger om dagen om att priset inte har ändrats?Zalman3 skrev:
Är det ungefär fem mil längre nu? Kollade nog dagen innan och då stod det nåt på 600km har jag för mig.Zalman3 skrev:Räckvidden har ökat.vigge50 skrev:Ska vi nu ha nya inlägg två gånger om dagen om att priset inte har ändrats?Zalman3 skrev:
0.25% ränta är ganska najs! I Sverige står den fortfarande på september erbjudandet med 1.95%.NEO skrev:Borde inte 3 sänkas i Sverige också? I Norge har man nu följande priser med elektrisk baklucka, ny mittkonsoll, chrome delete och 20" über turbinfälgar på performance samt 0.25% ränta på billån.
610 hade LR tidigare. 593km hade performance.wannabee skrev:Är det ungefär fem mil längre nu? Kollade nog dagen innan och då stod det nåt på 600km har jag för mig.Zalman3 skrev:Räckvidden har ökat.vigge50 skrev:Ska vi nu ha nya inlägg två gånger om dagen om att priset inte har ändrats?Zalman3 skrev:
Jag är inte riktigt med på logiken i att göra en ny bottenplatta för att möjliggöra Plaid och lansera den med leverans till slutet 2021 med exakt samma utseende som nuvarande S (jag ser ingen skillnad?), och sen göra en refresh på LR/P. Varför ha två produktionslinor, gamla designen på nyaste värstingmodellen osv? Det rimligaste vore väl isåfall att omedelbart kasta gamla bottenplattan och börja stoppa i den i LR/P direkt för att se att den håller spec och få den vägtestad innan Plaid börjar levereras med den för att undvika rubriker som "Teslas fiasko: sämsta Model S någonsin"Zalman3 skrev:När kommer MS facelift?
Hedman skrev:Någon som vet om fri SUC fortfarande ingår på M o X?
Ok men väntat att det försvann. Tack för snabbt svar.anfr05 skrev:Hedman skrev:Någon som vet om fri SUC fortfarande ingår på M o X?
Ingen fri SUC på S eller X.
Vad hade de för priser tidigare? Om man räknar med en NOK kurs på 1 kr (egentligen lägre) så skulle en M3 AWD LR kosta från 449k + moms vilket blir 561k i svenska pesetas och med moms. I Sverige kostar bilen från 659,9k. Skiljer det 100k mellan Sverige/Norge eller har jag glömt något? (Förutom miljöbonus på 60/70k)NEO skrev:Borde inte 3 sänkas i Sverige också? I Norge har man nu följande priser med elektrisk baklucka, ny mittkonsoll, chrome delete och 20" über turbinfälgar på performance samt 0.25% ränta på billån.
EU har väll 10% tull på bilar från USA, har Norge liknande? Sen så har vi vagnskadegarantin här i Sverige som inte finns någon annanstans vad jag vet.Tomas L skrev:Vad hade de för priser tidigare? Om man räknar med en NOK kurs på 1 kr (egentligen lägre) så skulle en M3 AWD LR kosta från 449k + moms vilket blir 561k i svenska pesetas och med moms. I Sverige kostar bilen från 659,9k. Skiljer det 100k mellan Sverige/Norge eller har jag glömt något? (Förutom miljöbonus på 60/70k)NEO skrev:Borde inte 3 sänkas i Sverige också? I Norge har man nu följande priser med elektrisk baklucka, ny mittkonsoll, chrome delete och 20" über turbinfälgar på performance samt 0.25% ränta på billån.
För mig står det 2.25% ränta på sajten nu för att beställa Model 3. Men efter kontakt med säljaren gav hon tillgång till septembererbjudandet om 1.95%. Lönar sig alltså att fråga om det.Credde skrev:0.25% ränta är ganska najs! I Sverige står den fortfarande på september erbjudandet med 1.95%.NEO skrev:Borde inte 3 sänkas i Sverige också? I Norge har man nu följande priser med elektrisk baklucka, ny mittkonsoll, chrome delete och 20" über turbinfälgar på performance samt 0.25% ränta på billån.