Det här med att försöka förminska andra människors intelligens och förståndsförmåga är också ganska tröttsamt.
Håller med. Kan tipsa om Johari window för de som inte känner till det. Handlar om vad man vet om sig själv och hur man uppfattas av andra bla. lite förenklat.
En feedback till Verdi är; Om det bara var du som förstod att denna tråd helt plötsligt handlade om Corona så kan det vara klädsamt att ta till sig av det. Personligen uppfattade jag inte att tråden ändrat ämne utan att Coronagrejen var OT.
Om det är så att det inte är meningen att aktivt förminska andra med sina inlägg (vilket jag tror och hoppas) så ber jag dig att tänka på det, för det är nog lätt att det uppfattas just så. Jag tolkar samma som Surfaren nämligen.
Driver bolag inom elbilsleasing som ska göra det billigare att köra elbil! Vi delar på vinsten med våra kunder (till skillnad mot de stora drakarna). Elbilar åt folket!
Jag har läst tråden med jämna mellanrum och tyckt den är bra och jag gillar den. Kanske tur att jag missade det elaka och nu får sväva i ovisshet.
Men det vore synd om någon känner att dom inte vill skriva mer. Hoppas tråden fortsätter i god ton, jag gillar den.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag har läst tråden med jämna mellanrum och tyckt den är bra och jag gillar den. Kanske tur att jag missade det elaka och nu får sväva i ovisshet.
Men det vore synd om någon känner att dom inte vill skriva mer. Hoppas tråden fortsätter i god ton, jag gillar den.
Jag missade det också och var väl en av trådarna som jag trodde hade minst sannolikhet i att spåra ur men där misstog jag mig visst.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Coronatråden har fått mig använda ignorerafunktionen. Första gången jag har gjort det på ett forum någonsin.
Samma här
Model S P85 14 , Silvermetallic Model S 100D 18 , Pärlvit Model S LR Raven-19[/b] , Pärlvit Model S Plaid -23 , Svart Model 3 LR 19 , Svart Model 3 LR 21 , Pärlvit Model Y Performance 23 , Pärlvit
Coronatråden har fått mig använda ignorerafunktionen. Första gången jag har gjort det på ett forum någonsin.
Samma här
Jag har inte läst den på veckor så indirekt använder jag den manuella ignorerafunktionen
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag har ignorerat en speciell användare i Corontraåden. Lite synd att man måste se innehållet då nån annan användare citerar den irriterande användaren
Jag försöker tänka precis tvärtom, dvs aldrig blocka eller ignorera någon med
andra åsikter. Kanske kan jag lära mig något, kanske byter jag åsikt om något.
Kanske kan "motparten" lära sig något, byta åsikt eller iaf förstå hur jag tänker
och varför jag har den åsikt jag har.
Hur som helst så försvinner inte "problemet" eller andras åsikter eller beteende
om man väljer att stoppa huvudet i sanden.
Visserligen kan någon bete sig så illa att man bara inte orkar med det för stunden,
men jag tror ändå att det är bättre att konfrontera och ta debatten.
Jag försöker tänka precis tvärtom, dvs aldrig blocka eller ignorera någon med
andra åsikter. Kanske kan jag lära mig något, kanske byter jag åsikt om något.
Kanske kan "motparten" lära sig något, byta åsikt eller iaf förstå hur jag tänker
och varför jag har den åsikt jag har.
Hur som helst så försvinner inte "problemet" eller andras åsikter eller beteende
om man väljer att stoppa huvudet i sanden.
Visserligen kan någon bete sig så illa att man bara inte orkar med det för stunden,
men jag tror ändå att det är bättre att konfrontera och ta debatten.
Har inte blockerat personen på grund av åsikter utan personens mycket irriterande sätt att uttrycka dom.
Jag har ignorerat en speciell användare i Corontraåden. Lite synd att man måste se innehållet då nån annan användare citerar den irriterande användaren
Coronatråden har fått mig att blocka tre användare. Också för mig första gången jag använder mig av en sådan funktion. Inte på grund av olika åsikter. Utan för att det blev så dålig stämning så fort vissa kommenterade. Det blev mycket trevligare att läsa på TCS efter det.
Tror att stress och rädsla lockar fram sämre sidor hos många. Med "taggarna ut" är det lätt att misstolka varandra, särskilt i skrift.
Jag förundras ofta över hur diskussioner glider över i att behandla huruvida liknelser används på rätt sätt eller vad någon egentligen menade istället för att behandla ämnet. En spaning jag gjort är att det är just när någon gör en liknelse som det spårar ur.
Coronatråden har fått mig att blocka tre användare. Också för mig första gången jag använder mig av en sådan funktion. Inte på grund av olika åsikter. Utan för att det blev så dålig stämning så fort vissa kommenterade. Det blev mycket trevligare att läsa på TCS efter det.
Tror att stress och rädsla lockar fram sämre sidor hos många. Med "taggarna ut" är det lätt att misstolka varandra, särskilt i skrift.
Jag förundras ofta över hur diskussioner glider över i att behandla huruvida liknelser används på rätt sätt eller vad någon egentligen menade istället för att behandla ämnet. En spaning jag gjort är att det är just när någon gör en liknelse som det spårar ur.