Kö vid Superchargers
Moderator: Redaktion
Re: Kö vid Superchargers
Jag har Daniel, han är ok. Dom har mycket att göra. Enorm mängd Ap2 som ska ut till folket. Jag hämtar på torsdag, hoppas vi ses då. Min röv har redan varit på alla säten i din bil dock 

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Jaha åfan, ja då kanske vi ses!Remuz skrev:Jag har Daniel, han är ok. Dom har mycket att göra. Enorm mängd Ap2 som ska ut till folket. Jag hämtar på torsdag, hoppas vi ses då. Min röv har redan varit på alla säten i din bil dock
Du har säkert hängt i vingarna oxå!?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Släppte mina glassätande småbarn lösa i de perforerade sätena.
Nej, jag var en av de få intresserade spekulanterna så jag var försiktig, men jag testade dörrarna.
/OT
Nej, jag var en av de få intresserade spekulanterna så jag var försiktig, men jag testade dörrarna.
/OT
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Remuz skrev:Släppte mina glassätande småbarn lösa i de perforerade sätena.
/OT

Vilken tid ska du hämta bilen? Är det nyleverans?
Hämtar 12.00 torsdag, vit MX60D med 6säten och krok. Ap1, i övrigt inget fancy.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Låter som en vettig och prisvärd historia. Grattis!Remuz skrev:Hämtar 12.00 torsdag, vit MX60D med 6säten och krok. Ap1, i övrigt inget fancy.
Hoppas vi ses.
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Hade ju varit smutt med 6 säten. Trots att vi har 3 barn. Känns så jäkla luftigt och lyxigt där bak.Remuz skrev:Hämtar 12.00 torsdag, vit MX60D med 6säten och krok. Ap1, i övrigt inget fancy.
Jag har 2+2 ibland så 6säten är optimalt. Har 7sits Toyota idag, dåligt med bagage när man åker 6st. Går in 2st gekåsväskor mellan sätenaSolnaGnagarn skrev:Hade ju varit smutt med 6 säten. Trots att vi har 3 barn. Känns så jäkla luftigt och lyxigt där bak.Remuz skrev:Hämtar 12.00 torsdag, vit MX60D med 6säten och krok. Ap1, i övrigt inget fancy.

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Åkte förbi vid lunch idag. 5 "vanliga" och en taxi.SolnaGnagarn skrev:Åkte förbi Väsby två ggr idag vid olika tillfällen. Passade på att kolla SCn där. Proppfullt båda gångerna. Ena gången med en bil på kö. 90% var taxi.
Titta tråden är åter on track 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Lödde idag vid 14-tiden 5st Tesla 1st Golf vid Clever och 1st BMW I3 på EON.
Tog faktiskt en bild vid detta tillfälle, räknar jag 7 Tesla och en Golf. Fick inte med i3 på bilden.leiflodde skrev:Lödde idag vid 14-tiden 5st Tesla 1st Golf vid Clever och 1st BMW I3 på EON.
SC Sollentuna, 5/6 bilar är Taxi. 4 Teslor i kö...
En taxi stod med 99% soc men ville inte flytta på sig.
Lyckades till slut övertala honom, tack för det.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Någon som vet hur många Teslataxis det finns numer? Dels i Stockholm och dels i hela landet.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Ni får gärna dela med er av era köer till oss i norr
. Supercharger Skellefteå är helt öde 99% procent av tiden. Och jag har aldrig sett nån fossilare eller annat parkera vid dem. Vi är väluppfostrade i norr
.

Vilket bolag?Johnalm skrev:En taxi stod med 99% soc men ville inte flytta på sig.
Taxikurirdstr skrev:Vilket bolag?Johnalm skrev:En taxi stod med 99% soc men ville inte flytta på sig.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Har bara kört supercharger fyra gånger hittills : Arboga x 2 och Karlstad x 2. Hur funkar det när 4st är på kö? Alla kan väl inte ställa sig bakom varandra. Sköter sig alla så att ingen försöker tränga sig?
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Idag fungerade det bra, även om 4/5 taxi stod kvar och det var Blackbird här på forumet som hann börja och avsluta sin laddning innan någon av taxibilarna lämnade. De hade konferens i en av bilarna under tiden...MangeT skrev:Har bara kört supercharger fyra gånger hittills : Arboga x 2 och Karlstad x 2. Hur funkar det när 4st är på kö? Alla kan väl inte ställa sig bakom varandra. Sköter sig alla så att ingen försöker tränga sig?

Även jag hann påbörja och avsluta min laddning för att lämna plats åt en trevlig tjej i en P85+ (någon här?).
Edit: både jag och Blackbird fick köa läääänge innan vi kunde ladda.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- lator
- Teslaägare
hur ser det ut på SC nuförtiden? Blockerar de laddarna eller har de skyltat att det inte är tillåtet?Johnalm skrev:Idag fungerade det bra, även om 4/5 taxi stod kvar och det var Blackbird här på forumet som hann börja och avsluta sin laddning innan någon av taxibilarna lämnade. De hade konferens i en av bilarna under tiden...MangeT skrev:Har bara kört supercharger fyra gånger hittills : Arboga x 2 och Karlstad x 2. Hur funkar det när 4st är på kö? Alla kan väl inte ställa sig bakom varandra. Sköter sig alla så att ingen försöker tränga sig?![]()
Även jag hann påbörja och avsluta min laddning för att lämna plats åt en trevlig tjej i en P85+ (någon här?).
Edit: både jag och Blackbird fick köa läääänge innan vi kunde ladda.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

De vet/förstår inte att det går långsamt på slutet? Eller var de upptagna med att ha rast?Johnalm skrev:SC Sollentuna, 5/6 bilar är Taxi. 4 Teslor i kö...
Tesla borde blockera laddning över 95% eller något sånt. Att ha fria långresor innebär inte att man får ladda till 100%.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Man blir ju bara så trött på detta beteende 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Gällande att ladda till 100%.
Min S60D går sjukt snabbt att ladda till 100%.
Märker knappt någon inbromsning av hastighet under laddning på supercharger.
När det senare kommer en himla massa Model 3 som också ska laddas kanske taxibolagen tröttnar och slutar med Tesla mellan Stockholm - Arlanda
När det senare kommer en himla massa Model 3 som också ska laddas kanske taxibolagen tröttnar och slutar med Tesla mellan Stockholm - Arlanda
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Det är för att du inte laddar batteriet till 100 %, då det är en 75 som i mjukvara är hindrad från att ladda fullt.MangeT skrev:Gällande att ladda till 100%.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548

What the fuck!!!
Jävla taxijävlar!!!!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning